HOI, ik zit al een paar maanden met het probleem dat ik de afkomst van mijn paard wil weten. ze is een renpaard geweest en iedereen zegt dat ze een Engelse volbloed is, hoe kan ik dat ZEKER weten? was mijn vraag dan. een Engelse volbloed moet normaal toch altijd ingesschreven staan in het general stud book? wij hebben geen papieren van haar maar ik heb eens ergens gelezen dat als een renpaard verkocht word aan iemand die niet van plan is om ermee te racen, de papieren ingeleverd moeten worden en kan die alleen bemachtingen aan een hoge prijs. nu dacht ik dat als ik een DNA test laat doen, er kan achterhaalt worden of er toch enig gemengd bloed inzit. is dat mogenlijk?alvast bedankt!groetjes touchy
irritantje
Geplaatst: 18-01-09 21:40
Helaas voor jou kun je dat niet simpel via DNA te weten komen, je zult toch vergelijkingsmateriaal van vader en/of moeder moeten hebben en zonder die gegevens heb je niks. Is ze niet gechipt of gebrandmerkt of tatouage in dr lip of zoiets?
Ik denk dat het gewoon een Engels Volbloed is, die worden bijna altijd gebruikt al renpaard, en aangezien ze een renpaard is geweest. Verder zou ik even informatie opvragen bij die organisatie (weet niet of dat bij de NDR kan dat is voor drafsport) Heb je wel haar officiele naam?
WendyBZ
Geplaatst: 19-01-09 09:31
NDR= Nederlandse Draf- en Rensport Zowel het stamboek voor de Dravers als voor de Volbloeds. Papieren worden inderdaad niet meeverkocht. Hoe oud is je paard? De Dravers worden sinds 1997 gechipt, de Volbloeds dan denk ik ook.