Die problemen zie ik allemaal ook, daarom dit topic.
Ik ben zelf geen eigenaar. Normale gang van zaken is dat het paard onder de verantwoordelijkheid van de verkoper valt, tenzij anders overeengekomen, tot het op schiphol wordt aangeleverd. De koper regelt/betaalt vlucht en quarantaine. Een nederlands bedrijf verzorgt de vlucht, deze wordt direct betaald door de koper, heb ik dus niets mee te maken. Ik ben wel aanspreekpunt voor de transporteur (vragen mbt aanleveren op schiphol, data/tijd kortsluiten e.d.)
ongevallen tijdens quarantaine vallen niet onder de verantwoordelijkheid van de verkoper (of mij). Op het moment dat zo'n dier daar in quarantaine gaat is de koper al eigenaar, die kan het paard al verzekerd hebben als ie dergelijke risico's wil uitsluiten. Zelfde geldt trouwens voor risico tijdens de vlucht, ook dat kan een koper verzekeren.
Verkoper en koper mogen weten waar het paard blijft. Ik ben zeg maar degene die beide personen bij elkaar brengt, en eea regelt (voorbeeld: verkoper spreekt geen engels, ik wel) Ook qua geld gewoon open boek, geen geintjes met onbestemd geld ertussenuit halen en bang moeten zijn dat die mensen elkaar ooit spreken.