Mijn nichtje die komt hier van de zomer bij ons op stal te staan. Maar nu wilden we dus een contractje maken ervoor. Zodat er duidelijkheid is etc. Maar wat is belangrijk om erin te zetten ? Wat de prijs is en wat erbij inbegrepen zit ? Ook de hoeveelheid voer? Of dat is misschien niet handig omdat het misschien veranderd /wisselt?
Ik heb helemaal nog nooit een contract gehad,,bij geen enkele stal waar ik stond,, Maar anders gewoon de prijs en wat er bij inzit?
de hoeveelheid voer zou ik er niet bijzetten,,dat kan je toch gewoon zeggen?
Lynn_Nikita
Geplaatst: 15-01-09 20:27
juist wel op papier zetten, vooral omdat t familie betreft
de kosten per maand betaling dient binnen te zijn op ??? bij stelling inbegrepen zit: opzeggingstermijn afspraken uitmesten/binnen en buiten zetten
linda_arnold
Geplaatst: 15-01-09 20:29
Ik sta ook bij mijn oom en tante op stal, maar heb geen contract.
Aangezien het zo klein schalig is en familie wordt alles gewoon goed gecommuniceerd. Zo weet ik dat ik 4 vlasbalen in de maand tot mijn beschikking heb en voor elke losse vlasbaal een x bedrag betaal. Daarnaast betaal ik nog mijn eigen wortels.....
Denk voor jullie dus gewoon even rond de tafel zitten??
Hier is het ook gewoon Kleinschalig. Geen andere mensen allemaal. Hebben ook maar 3 stallen Maar ik denk dat het wel slim is om wat op papier te hebben. Dat je beide zekerheid hebt zegmaar.
Marion71
Geplaatst: 16-01-09 13:49
Ik heb heel kleinschalig pensionstalling, maar stel altijd een contract op. Werkt gewoon goed; allebei weet je wat is afgesproken en als je twijfelt kijk je gewoon ff in het contract. Degene die mijn overeenkomst als onderlegger wil gebruiken, stuurt me maar een pb-tje.
Een contract kan een hoop leed achteraf voorkomen. Wat ik erin zou zetten: Kosten Wat wordt er gedaan voor de eigenaar, wat moet zelf gedaan worden. Beschikbaarheid van alle spullen op de stal (binnenbak, poetsplaats, solarium, aantal balen bodembedekking), evt kosten bij gebruik van bv solarium of meer balen. Stalregels Opzegtermijn Betalingstermijn