Welke auto, geen 4x4 kan 2 paards trailer trekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Welke auto, geen 4x4 kan 2 paards trailer trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 23:52

Mijn man heeft een lease auto en mag over een jaar ofzo een andere auto uitzoeken. We hebben nu een auto waarmee we een trailer kunnen trekken, maar met 1 paard erin, anders word het geheel te zwaar. Weet iemand een personenauto die tegen de 2000 kg mag trekken?
Het mag geen 4x4 zijn, want die mag ie niet helaas, het moet wel een diesel zijn. Ik weet niet of zo'n auto uberhaupt bestaat hoor. ik dacht een ford mondeo misschien maar die is eigenlijk nog wat te duur.

Lielle

Re: Welke auto, geen 4x4 kan 2 paards trailer trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:54

Ik wilde idd net zeggen, een Ford Mondeo mag 1800 kg trekken en doet dat fluitend. Maar ook die mag dus geen 2 paarden trekken (helaas Verdrietig ). Je komt echt in de heel zware volvo's en audi's uit en die zijn nog duurder dan de Mondeo.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:07

wij hebben zelf wel een ford mondeo en trekken daarmee wel een 2paards trailer en dat mag dus wel.het ligt aan het laadvermogen en het gewicht van de trailer dat tel je samen op is dat minder of gelijk aan wat de wagen mag trekken dan mag dat dus. is het meer dan moet je naar een zwaardere auto. sommige 2 paards mogen wij ook niet trekken omdat het max gewicht dus zwaarder word (ondanks dat de lading (de paarden) minder is) . dus goed kijken naar een goede trailer die bij je auto past . enne heet nieuwe model ford mondeo mag 2000kg trekken .

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:16

wij zijn net een aantal weken op auto tocht geweest [gisteren geslaagd]
in de luxe autos kwamen wij steeds de volvo,audi en saab tegen een aantal type opel omega mochten ook goed trekken [maar ik heb geen goede ervaring met de omega] en de mercedes natuurlijk.

hou buitenom de trekkracht a.u.b. ook rekening met het eigen gewicht van de auto!
een antal autos die wij vonden mochten aardig trekken maar waren zelf te ligt om veilig voor een trailer te zetten.
veel mensen staan daar niet bij stil. Knipoog

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:26

Wij hebben niet hele grote paarden, aangezien de trailer leeg 800 kg weegt, zal het geheel nooit boven de 1800 uitkomen.
We hebben nu een peugot 307 SW, die trekt de trailer met 1 paard met gemak. Ik geloof dat ie iets van 1300 kg mag trekken.
Audi, saab en volvo word zowiezo te duur.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:30

Wij hebben een 4x4 die eruit ziet als een gewone auto zegmaar Clown
Weet niet of deze dan wel in aanmerking komt? Het is een Subaru. Hele sterke auto. Gebruiken hem nu niet zo veel. Maar zelfs na 2 maanden stilstaan deed hij het met deze weken onder de -10 prima. Startte keurig in 1x Lachen Succes met jullie auto-zoektocht!

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:31

Seat Alhambra

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:34

Het mag echt geen 4x4 zijn helaas, die hebben alleen de managers, dan zou ie eerst promotie moeten maken en dat zit er nog niet in. Dus ook niet 1 die eruitziet als een gewone auto.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:35

Tinka schreef:
Wij hebben niet hele grote paarden, aangezien de trailer leeg 800 kg weegt, zal het geheel nooit boven de 1800 uitkomen.
We hebben nu een peugot 307 SW, die trekt de trailer met 1 paard met gemak. Ik geloof dat ie iets van 1300 kg mag trekken.
Audi, saab en volvo word zowiezo te duur.

als dat te duur word zal je zoektocht snel eindigen

dit zijn merken van auto's die echt degelijk zijn en het ook nog
aankunnen kwa trekvermogen

je moet echt niet op het randje gaan klooien
o wee er gebeurt ooit wat omdat je auto niet degelijk genoeg was
of net niet genieg mocht trekken

dat vergeef je jezelf nooit

opel zou ik trouwens ook niet als een echte trekker mogen beschouwen

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:40

Ik keek net op de seat site, en zie dat ie idd flink wat kan trekken en ook niet al te duur is. We hebben alleen een seat leon gehad en die vond ik niet echt lekker rijden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:42

De auto hoeft trouwens niet echt degelijk te zijn in de zin van dat ie jarenlang meegaat en dat je er nooit wat aan hebt. Hij moet natuurlijk wel echt dat gewicht kunnen trekken.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:45

mijn zus heeft een vw passat (station) die mag 2000 trekken op papier. Mijn vader een mercedes E320, die mag het ook trekken op papier. Beide auto's doen het ook met veel gemak. Maar denk dat Mercedes dan ook wat te duur wordt. VW dan?

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:47

Is het niet zo dat het maximale laadvermogen( of hoe je dat ook kan verwoorden) wat op de trailer staat moet kunnen trekken voordat het mag. want als je trailer bijvoorbeeld 2000kg mag wegen. dan moet je auto toch zowieso dat gewicht mogen trekken en niet het gewicht wat erin staat op dat moment?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:52

MariskaFally schreef:
Is het niet zo dat het maximale laadvermogen( of hoe je dat ook kan verwoorden) wat op de trailer staat moet kunnen trekken voordat het mag. want als je trailer bijvoorbeeld 2000kg mag wegen. dan moet je auto toch zowieso dat gewicht mogen trekken en niet het gewicht wat erin staat op dat moment?

dat klopt op je b rijbewijs.
als je BE hebt gaat het wel om de trailer + het geladen gewicht [snap je het nog?]

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:53

Mariskatw @ de passat is ook vrij duur....

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 00:55

Ik heb E achter B dus mag er zowiezo mee rijden. Het gaat maar om kleine stukjes trouwens, iets van 20 km maximaal bv naar het strand over kleine weggetjes.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:57

@mariska32. Ik heb 0,0 verstand van auto's dus kan zomaar zijn dat die ook prijzig is hihi... weet alleen dat ie die auto van mijn zus weleens leen om voor de trailer te zetten en dat ie het mag trekken Haha!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:00

ik heb een oudere ford mondeo. rij daarmee met mn fries en 2 paards trailer. mag hiermee 1500 trekken. nieuwere mogen idd 1800 trekken en mijne rijd ook nog best lekker ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:09

Als een Modeo en Passat te duur zijn, dan hou maar op met zoeken, voor minder geld zijn er geen auto's die veilig een 2-paards trailer kunnen EN mogen trekken.
Ik ben er trouwens vrij zeker van dat je het nu ook niet mag, een beetje 2-paards trailer geeft 80 - 90 kg kogeldruk en er zijn maar weinig auto's die dat mogen hebben.

Ben je handig? Neem dan een kleine leaseauto en daarnaast een belastingvrije Range Rover voor de trailer. Die oude Range Rovers zijn simpel te onderhouden en alle onderdelen eenvoudig te krijgen en met de lage pond is het zelfs spotgoedkoop om de spullen in GB te bestellen en over te laten komen. Kun je geen leaseauto voor rijden, echt niet!!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:26

wat worden hier weer veel verkeerde uitspraken gedaan. het maakt niet uit of een 2 paardstrailer leeg is of 1 of 2 paarden op staan. voor de wet zijn er vaste regels. op de papieren van een auto staat wat ie maximaal mag trekken. ik heb een volvo die mag 1800 trekken. de trailer van mij is totaal 1800, dat is het gewicht van de trailer(1 3/4) + laadvermogen. dit mag dus precies.voor de wet, en dan maakt het niet uit of ie leeg is of dat er wat op staat. als jij een 2 paardstrailer hebt zou het gewicht wel 2000 zijn. er zijn niet veel gewone autos die dat mogen trekken. ja dure auto's zoals bijv bmw. al die 2 paardtrailers die jij ziet rijden met een normale auto zijn allemaal in overtreding!! mensen die zo rijden zouden dat gaan tegenspreken want dan zeggen ze bijv ja ik heb er maar 1 paard op staan en die weegt niet zo veel. dit is absoluut helemaal een verkeerde denkwijze. als je twijfelt aan mijn verhaal, bij het postkantoor ligt een folder waarin precies mijn verhaal zou staan.dus antwoord op je vraag, nee zo'n auto bestaat niet die jij zoekt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:34

criollolover, je praat zelf onzin. Mits de chauffeur zijn B-E rijbewijs heeft (en dat heeft TS) wordt er alleen naar het daadwerkelijke gewicht van de trailer gekeken. En als jij alleen je B rijbewijs hebt ben je met jouw combinatie dus in overtreding want het toaal gewicht van de combi is meer dan 3500 kg.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:37

Criollolover, volgens mij zeg jij het niet goed...

Als je geen E-rijbewijs hebt dan is wat jij zegt wel van toepassing.
Als je wel een E rijbewijs hebt, dan gaat het om het daadwerkelijke gewicht en zal er gewogen moeten worden om te bepalen of mensen aan de regels voldoen. Met een E-rijbewijs mag je dus met veel personenauto's wel een 2-paardstrailer trekken met 1 paard erin.

Edit, ik ben een beetje spuit 11, zie nu bericht van lielle Clown

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:41

Of de auto het kan trekken en mag trekken zijn wel 2 verschillende dingen!
De auto die het niet mag trekken zal heus wel van zijn plaats komen maar of het verantwoord is is iets heel anders.
Je bent gewoonweg niet verzekerd als het er op aan komt.

Ben het met Ikke eens, de grote duurdere auto's zullen geen problemen hebben met trekken maar als een prijskaartje mee telt ben je denk ik snel klaar met zoeken.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:42

wat zijn er toch veel mensen die denken dat je met een gewone auto een 2 paards mag trekken met 1 paard erop. maar dat is bekend dat veel mensen dat denken. ts haal maar eens een folder op bij het postkantoor, daar staat het precies in.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:43

meggiemeg schreef:
Of de auto het kan trekken en mag trekken zijn wel 2 verschillende dingen!
De auto die het niet mag trekken zal heus wel van zijn plaats komen maar of het verantwoord is is iets heel anders.
Je bent gewoonweg niet verzekerd als het er op aan komt.

Ben het met Ikke eens, de grote duurdere auto's zullen geen problemen hebben met trekken maar als een prijskaartje mee telt ben je denk ik snel klaar met zoeken.

precies tussen kunnen en mogen zit een groot verschil..........

ik zou niet graag op voorpaginanieuws terecht willen komen omdat ik net op het randje mijn paard moet vervoeren