veel geld of weinig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ankestef

veel geld of weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 13:15

hoi

ik heb bijna een huur pony,
dan moet ik de stalling nog betalen en het rijden.

de prijs over het rijden is nog bespreekbaar die was eerst 150 en nu word het minder maar weet niet hoeveel.
en dan nog de stalling prijs er bij.
dat wordt dan best veel geld of niet voor een huurpony
wat zo jij doen?

hoe duur zou een stalling zo wat zijn?

o0eefje0o

Re: veel geld of weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:17

sorry als je voor een HUUR ponny al meer als 150 euro moet betalen zou ik het niet doen!

voor dat geld kun je hier in de regio al een leuke all in pension stalling vinden voor je eigen paard en die mag je dan rijden wanneer je zelf wilt dan kun je de rest van de kosten die je dan bespaard sparen voor andere dingen al DA hoefsmit enz.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:18

Het ligt eraan hoe vaak je naar de pony mag, wat je ermee mag doen enz. Je moet zelf een stalling zoeken voor een huurpony? Ik denk dat je al gauw €200,- kwijt bent op een manege/pensionstal. Dan nog die €150,- erbij, lijkt me vrij veel geld. Moet je dierenartskosten enzo ook zelf betalen?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:18

Weet niet waar je woont (kan invloed hebben op de prijs) maar ik vind 150 PLUS stallingskosten bizar veel.
Qua kosten kun je dan net zo goed een eigen pony houden, qua verantwoordelijkheid ligt dat miosschien anders. Zelf even goed afwegen dus (en je ouders).

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 13:21

DJB schreef:
Het ligt eraan hoe vaak je naar de pony mag, wat je ermee mag doen enz. Je moet zelf een stalling zoeken voor een huurpony? Ik denk dat je al gauw €200,- kwijt bent op een manege/pensionstal. Dan nog die €150,- erbij, lijkt me vrij veel geld. Moet je dierenartskosten enzo ook zelf betalen?

kan rijden wanneer ik wil mag alles met haar doen, maar zij heeft dan wel het laatste woordje te zeggen
en we sluiten een klein contrakje aaf.
en hoef de ziektekosten niet te betalen dat betaalt zij en de rest ook niet
ze heeft de spullen al allemaal.

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 13:25

sifra01 schreef:
Weet niet waar je woont (kan invloed hebben op de prijs) maar ik vind 150 PLUS stallingskosten bizar veel.
Qua kosten kun je dan net zo goed een eigen pony houden, qua verantwoordelijkheid ligt dat miosschien anders. Zelf even goed afwegen dus (en je ouders).

ik woon in Limburg maar kan bij mij in de buurt misschien een goedkoperen stal vinden.
maar dat wordt minder 150 want daar ga ik nog over praten met de eigenaar.
want ik mag van mijn ouders geen paardje dus dit is mijn enige kans.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:33

Stalling is heel erg afhankelijk van waar je woont. Als je in de Randstad woont is het een stuk duurder dan wanneer je in het zuiden of in Friesland woont. En het is maar net welke faciliteiten je hebt... Ik betaal nu voor een buitenbak, poetsplaats, volpension en 24/7 weidegang € 150. Voor € 50 meer kan ik haar op een stalling neerzetten met een binnenbak, 2 buitenbakken, wasplaats etc. En zelfs dat is nog vrij goedkoop, zat stallen die tegen de € 350 aanzitten.

Als het minder dan € 150 wordt en de stalling wordt maximaal € 200 vind ik het persoonlijk nog best schappelijk als je haar als eigen pony mag beschouwen. Dan ga ik er wel van uit dat je er echt naar toe kan wanneer je wilt, je het materiaal mag gebruiken en dat zij verder álle kosten draagt.

Ik hou er zelf niet van om te betalen voor een paard, maar ook dat hangt weer af van in welke regio je zit... Hier is het iig niet gebruikelijk.

Waarom zoek je geen verzorgpaardje? Ik weet niet waar in Limburg je woont en hoe oud je bent, maar ik heb de indruk dat je nog niet meerderjarig bent en dat je ook niet heel erg veel ervaring met paarden hebt. Maw: als je ouders het niet goed vinden, dan heb je je daar bij neer te leggen ben ik bang. De eigenaresse mag dat paard niet zomaar aan jou meegeven. En hoe wil je dat gaan betalen zonder toestemming van je ouders?

Als je een verzorgpaardje zoekt, dan kun je als je het even handig speelt een paar keer per week rijden en kost het je niks. Je kunt dan ondervinden hoe het is om de verantwoording van een paard te hebben, waar je regelmatig naar toe moet en het beestje moet verzorgen en zo... Zonder dat je meteen alle kosten en volledige verantwoording hebt.

Er zijn zat verzorgpaarden te vinden in Limburg Lachen

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 13:38

ik ben 12 jaar rij al 5 jaar ik heb ook wel eens op een site gezet voor een verzorgpony maar ik woon in een klein dorpje maar opwelke site kijk je dan voor een verzorpony want jij zegt dat er genoeg te vinden is in limburg
maar mijn ouders vinden een verzorg pony wel goed, Want nu vinden ze het te duur een huur pony en ik zo dat zelf dan allemaal moeten betalen
ik woon in Beesel

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:42

Hoe wil je überhaupt het stallingsgeld betalen als je 12 bent? Lachen En weet de eigenaresse van de pony ook dat je pas 12 bent?

Ik kom overigens uit dezelfde buurt als jij Lachen Oorspronkelijk uit Swalmen. Ik heb ruim een jaar een pony verzorgt in Beesel en nog een tijdje knollen gereden daar. Die pony heb ik toen via Marktplaats 'gevonden', ik had daar een advertentie geplaatst en daar schreef de eigenaresse op. De eigenaren van die knollen waren weer vrienden van de eigenaren van die pony Lachen

Ik zou als ik jou was eens op MP rondkijken en eventueel zelf een advertentie plaatsen (er even van uit gaande dat dat gratis is). En op Bokt kun je ook eens kijken, daar staan ook regelmatig verzorgpony's in Limburg tussen. Of dat dat echt in Beesel is weet ik niet, lang geleden dat ik daar naar heb gekeken...

Wat je ook nog zou kunnen doen... Eens informeren op de ponyclub daar vooraan, ehm... Bij Reuver op het industrieterrein, bij die rotonde zeg maar. Of op de manege waar je (neem ik aan) rijdt? Briefje ophangen bij de supermarkt kan ook helpen Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:46

ankestef schreef:
ik ben 12 jaar rij al 5 jaar ik heb ook wel eens op een site gezet voor een verzorgpony maar ik woon in een klein dorpje maar opwelke site kijk je dan voor een verzorpony want jij zegt dat er genoeg te vinden is in limburg
maar mijn ouders vinden een verzorg pony wel goed, Want nu vinden ze het te duur een huur pony en ik zo dat zelf dan allemaal moeten betalen
ik woon in Beesel

Hoe wil je als 12 jarige €350 per maand ophoesten?
En bedenk wel, als je geen steun van je ouders hebt is het erg moeilijk op jouw leeftijd, ook al gaat het maar om een huurpony.

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:13

Sylvia schreef:
Hoe wil je überhaupt het stallingsgeld betalen als je 12 bent? Lachen En weet de eigenaresse van de pony ook dat je pas 12 bent?

Ik kom overigens uit dezelfde buurt als jij Lachen Oorspronkelijk uit Swalmen. Ik heb ruim een jaar een pony verzorgt in Beesel en nog een tijdje knollen gereden daar. Die pony heb ik toen via Marktplaats 'gevonden', ik had daar een advertentie geplaatst en daar schreef de eigenaresse op. De eigenaren van die knollen waren weer vrienden van de eigenaren van die pony Lachen

Ik zou als ik jou was eens op MP rondkijken en eventueel zelf een advertentie plaatsen (er even van uit gaande dat dat gratis is). En op Bokt kun je ook eens kijken, daar staan ook regelmatig verzorgpony's in Limburg tussen. Of dat dat echt in Beesel is weet ik niet, lang geleden dat ik daar naar heb gekeken...

Wat je ook nog zou kunnen doen... Eens informeren op de ponyclub daar vooraan, ehm... Bij Reuver op het industrieterrein, bij die rotonde zeg maar. Of op de manege waar je (neem ik aan) rijdt? Briefje ophangen bij de supermarkt kan ook helpen Lachen

Maar weet je nog waar je hebt gereden in Beesel ?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:16

Ja, maar ik ga je die gegevens niet geven, sorry. De pony in kwestie wordt voor zover ik weet door iemand gereden en is ook te fel voor jonge mensen. Daarbij vind ik het niet netjes om andermans naw-gegevens zomaar af te geven, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen...

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:19

Sylvia schreef:
Ja, maar ik ga je die gegevens niet geven, sorry. De pony in kwestie wordt voor zover ik weet door iemand gereden en is ook te fel voor jonge mensen. Daarbij vind ik het niet netjes om andermans naw-gegevens zomaar af te geven, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen...

ik rij in kessel op een manege die andere manege in reuver heb je een iegen paard voor nodig>

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:20

Dat is echt ontzettend duur.. Ik zou zoals hierboven gezegd wordt ook even verder kijken.. Lachen Succes..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:23

Plaats anders hier een advertentie op bokt, daar wordt zoveel gelezen door mensen! En inderdaad briefjes ophangen in de buurt. Ik zou echt geen 350euro pm besteden aan andermans pony, voor dat geld kun je misschien net zo goed een eigen pony nemen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:31

Ik zag net dat je misschien toekomstige verzorgpony ook drachtig is. Dan weet ik eignelijk niet zeker of je uberhaubt wel moet doen. Aangezien hij dan bij een stal staat ben je waarschijnlijk ook verantwoordelijk voor hem, en je kan niet alles met hem doen dus dan is 350 euro echt teveel, voor de eigenaren is dat wel lekker makkelijk verdienen..

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 21:30

ja daar heb je gelijk in dus ga maar verder zoeken

Stephanie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:18

150euro is wel heel duur voor een HUURpony. Zat meer te denken aan 50-100euro dat is nog redelijk.

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 21:24

ja, maar ik ben al verder aan het zoeken