Nu met de trailer op weg??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Nu met de trailer op weg??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:07

Ik moet zaterdag eigenlijk mijn paard verhuizen, maar die sneeuw Boos!

Wat zouden jullie doen?

Mijn paard is niet snel onder de indruk en totaal rustig op de trailer...

Anieke89

Re: Nu met de trailer op weg??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:08

Ik heb gisteren mijn paard naar een andere stal verhuist, was niet optimaal in de sneeuw maar we hebben gewoon rustig gereden en het is allemaal goed gegaan Lachen Denk dat de sneeuw zaterdag wel grotendeels weg is trouwens.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:09

De (hoofd)wegen zijn goed gestrooid maar ik weet niet of je ook door landweggetjes e.d. moet gaan? Ik zou dat in ieder geval niet aandurven, ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat zou gebeuren.

Kan je niet een paar dagen later verhuizen?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:10

Weet niet waar je heen moet, maar ik ga vanmiddag gewoon weg hoor. Maar ik hoef alleen maar regionale wegen te rijden, dus die zijn allemaal gestrooid en daar is het sneeuw allang weg gereden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 13:34

Ik moet voornamelijk over de snelweg, en een klein stukje binnendoor...
Van Leende naar Vught... 45 min.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:36

Ik ben gister gewoon naar de manege gerede. Onze straat is een ijsbaan. Niet harder dan 20 gereden, verder gewoon hoofdwegen gepakt. Als je maar rustig doet en niet te hard remt of stuurt kan het net.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:38

check van te voren een keer met de gewone auto hoe die weg is waar je langs moet.

openbare wegen zijn hier in elk geval prima te doen.
maar kan me voorstellen dat je op een erf bijvoorbeeld waar niet goed gestrooid is met de trailer wel weg glijd.
kijk daar dus zeker even naar

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:49

op de wegen is het meeste ijs wel weg, maar inderdaad bij het in en uitladen wel even extra opletten of dat niet te glad is.
succes.

Mees1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:17

Ik denk dat het zaterdag wel mee zal vallen, maar de hoofdwegen worden wel goed gestrooid.
Hier in het Noorden hebben we sinds vandaag pas wat sneeuw gehad. Gisteren ben ik dus gewoon naar Zuidbroek gegaan.
Zou inderdaad bij het in- en uitladen goed opletten. Vooral als ze nog op ijzers staan.

Succes bij je nieuwe stal.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:51

bij ons ligt de sneeuw nog als een plakaat op de weg en is het nog steeds onder nul ook overdag. Alleen indien ik voor nood de weg op moet maar anders zou ik nu echt niet vertrekken ook al weet ik dat ik na ca 3 km redelijk schone wegen heb en daarna de doorgaande wegen die nog beter zijn. Inmiddels valt er weer nattigheid dus nee ik zou nu zeken niet met een trailer weggaan als het niet dingend is.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:53

ik zou het niet doen denk ik! maar als het echt niet anders kan.. vooral de weggetjes waar niet is gestrooid vermijden Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:53

Kun je vrijdag niet even de weg gaan verkennen?
Ik zie hier allemaal mensen reageren uit het noorden en midden van het land, maar hier zijn dus de wegen echt slecht. Bij mij in de straat is de sneeuw aangereden, die aangereden laag is een laag van bijna 10 cm! Die is echt niet weg zaterdag, zeker ook niet omdat er voor deze regio geen dooi voorspelt is de komende dagen. Zelfs de provinciale wegen zijn niet allemaal schoon en jofel om te rijden. Als ik 's morgens naar het werk ga (2 dorpen verderop, 10 km, provinciale wegen) kan ik niet harder dan 40 rijden.

Ik zou vrijdag even de weg die je wilt rijden gaan verkennen hoe sneeuwvrij het allemaal is. Als het allemaal rechte wegen zijn met een beetje sneeuw kun je ook wel meer dan bochtige wegen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:57

Even een keer langs rijden met de auto is denk ik een goed idee Lachen Het wordt ook wel weer iets warmer zo te zien, het zal niet gaan dooien, maar toch. Hier ligt een ontzettend dikke laag ijs op de weg, met de auto durf ik dat wel aan, met een trailer niet direct...

De snelweg is prima begaanbaar en op de meeste doorgaande wegen is ook wel goed gestrooid. Als jij aangeeft dat je maar een klein stukje binnendoor hoeft zou ik het er op gokken... Ook wal afhankelijk van wat Neonlight al zegt, als het een recht stuk is, is het makkelijker te doen dan veel (scherpe) bochten.

Rustig rijden, niet abrupt remmen of insturen, gewoon met beleid... Lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:03

hier is het met - 10 overdag niet te doen om ook maar ergens heen te gaan met trailer

zelfs mijn auto heeft me in de steek gelaten en staat bevroren op de oprit

en dooi hebben ze voorloppig ook niet gemeld
vanacht was het hier -20 Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:05

Ik kwam gister om 9 uur terug met de trailer en toen was het al -14 bij ons. Onze weg is spekglad, maar k heb gewoon mega rustig gereden en niet remmen of iets dergelijks. Geen glibberpartije gehad en verder grote wegen gevolgd. Was goed te doen verder Ja

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:06

Ik heb morgen ook les, en moet met de trailer weg! Maar neem liever het risico niet, mn meisje staat wel rustig op de trailer, maar durf het gewoon niet aan , mocht er wel iets gebeuren dan wil ze straks de trailer niet meer op ,. of misschien nog wel veel erger met die gladheid , nee ik rijd dr thuis wel Haha! volgende week nieuwe kansen..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:08

Als je thuis niks kan, heb je geen keus en moet je wel op pad.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:08

griebels schreef:
Ik moet voornamelijk over de snelweg, en een klein stukje binnendoor...
Van Leende naar Vught... 45 min.

In en naar Vught vanaf de snelweg waren de wegen allemaal al weer vrij gisteren, goed gestrooid. Er is net wel wat gevallen, ik denk dat het meevalt want het is hier net boven nul nu. Zeker als je naar de zuidkant moet, worden de buitenwegen goed bijgehouden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:10

Ik ben net terug van knol verhuizen. Ook hij is rustig in de trailer maar toch zat ik zelf niet rustig. Vooral de laatste paar wegen waren niet gestrooid en spekglad.

Het is dat we geen keus hadden of vandaag of pas over 3 weken maar anders had ik het opgeschoven naar minder glad weer.

Geen idee hoe het zaterdag is maar als het erg glad is en je hebt de keus om het te verplaatsen zou ik dat doen. je hoeft maar een gek te hebben die je snijdt waardoor je goed moet remmen en de combinatie gaat aan de schuif.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 16:22

Ik heb net de stal gebeld hoe het daar is en daar is het best te doen. De weg bij hun voor is de ergste en die is al bijna schoon.
Hier in Leende is het te doen, en ik zit zo op de snelweg.
Zoals het er nu uitziet gok ik het erop. Maar heb wel gezegd dat ik onder voorbehoud kom zaterdag. Mijn vriend rijdt en die rijdt de hele dag op de vrachtwagen dus ervaring heeft hij zat in dit weer zeg maar Nagelbijten / Gniffelen

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:11

Naast de staat van de wegen vind ik de auto waar je mee rijdt ook wel heel erg van belang.
Heb je een stevige auto ervoor staan die evenveel, maar liefst meer weegt dan de trailer, dan zou ik het wel aandurven, maar heb jij een auto die (veel) lichter is, dan durf ik het niet aan. Als het paard gek gaat doen (kan altijd!), en de trailer gaat dus bewegen en wellicht schuiven gaat je auto geheid mee.

Voor de rest gewoon rustig aan, ook al lijkt een weg schoon, dan nog kan er een onzichtbaar laagje ijzel opliggen, dit vooral op wegen in dorpen en binnendoor, dus pas hiermee goed op.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 21:34

Dat is zoiezo geen veilige combi dan, ongeacht of het vies weer is of niet...
Mijn auto kan de trailer met paard NET trekken. En om die reden komt mijn auto dus niet voor de trailer MET paard te staan

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:37

Net alweer met trailer op pad geweest.... nog steeds geen problemen gehad. Gewoon rustig aan.

Onze auto mag een 2 paards met 2 paarden trekken en daarnaast heeft ie ook winterbanden. DAt laatste scheelt ook een hele boel.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:33

griebels schreef:
Mijn paard is niet snel onder de indruk en totaal rustig op de trailer...

Als de gene die stuurt maar rustig en niet snel onder de indruk is!
Het is niet de eerste keer dat ik met paarden en trailer op pad ben geweest met sneeuw, rust en een geschikte auto zijn dan gewoon belangrijk.

Succes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 19:05

Nee die is niet snel onder de indruk. Zoals ik al zei is hij al jaren vrachtwagenchauffeur en rijdt altijd rustig (te rustig soms naar mijn idee Nagelbijten / Gniffelen )
Nee dat gaat goed komen, en mochten we toch een beetje schuiven (wat ik niet verwacht) dan is Liekie totaal niet onder de indruk gelukkig. Die is niet bang te krijgen gelukkig Haha!