ineens niet meer op de trailer willen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

ineens niet meer op de trailer willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 02:17

hallo ik heb een probleem
Mijn paard wil niet meer de trailer op. Hij is gegaan van een paard dat zo op de trailer liep geen problemen had naar een paard wat staakt, niet wilt en zelfs gaat steigeren.
Eerst dachten we omdat het donker was hij dr niet in wilt maar hij heeft het nu ook als het verlicht is. Hij heeft geen schrik, hij staakt gewoon, wilt niet meer. We hebben vanalles geprobeerd, longeerlijnen, 2 mensen die hun handen samendeden en onder zijn kont zette zodat ze konden duwen ( hij ging gewoon zitten), een zweepje, en voer ( na een half uur loopt hij dr met voer wel op). Hij staat ook hartstikke kalm als hij erop staat.
Nu is de vraag natuurlijk hoe los je dit op? want hij heeft geen angst hij wilt gewoon niet.
Iemand tips??

groetjes nieky1993

cissy

Re: ineens niet meer op de trailer willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:01

dikke vinger paard? of is er wat gebeurt onderweg een keer? rijdt de chauffeur wel rustig genoeg? kan van alles zijn waardoor je paard niet meer wil.
Een dikke vinger paard is een paard wat bij wijze van spreken zn middelvinger naar je opsteekt en lekker doet waar ie zelf zin in heeft. Ze zijn vaak niet bang maar hebben dus ook geen respect voor het baasje, het baasje denkt vaak van wel maar het paard denkt daar duidelijk anders over.

Je paard zal best eerder al eens aangegeven hebben dat hij de trailer niet meer leuk vond maar heb jij het waarschijnlijk niet als zodanig herkend en is het langzaam erger geworden. Misschien aarzelde hij eerst een keer eens, toen wat langer, misschien heb je m al eens met een longeerlijn achter zn billen moeten helpen. Herken je dit?
Kun je alles met hem doen, loopt hij braaf met je mee zonder te trekken of heb je meerdere problemen in de omgang?
kijk eens op mijn site (ondershrift) onder paarden en dan trailerladen, onderaan staat een verslagje van een paard van een bokker die ik geholpen heb, misschien heb je daar wat aan.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 21:34

cissy schreef:
dikke vinger paard? of is er wat gebeurt onderweg een keer? rijdt de chauffeur wel rustig genoeg? kan van alles zijn waardoor je paard niet meer wil.
Een dikke vinger paard is een paard wat bij wijze van spreken zn middelvinger naar je opsteekt en lekker doet waar ie zelf zin in heeft. Ze zijn vaak niet bang maar hebben dus ook geen respect voor het baasje, het baasje denkt vaak van wel maar het paard denkt daar duidelijk anders over.

Je paard zal best eerder al eens aangegeven hebben dat hij de trailer niet meer leuk vond maar heb jij het waarschijnlijk niet als zodanig herkend en is het langzaam erger geworden. Misschien aarzelde hij eerst een keer eens, toen wat langer, misschien heb je m al eens met een longeerlijn achter zn billen moeten helpen. Herken je dit?
Kun je alles met hem doen, loopt hij braaf met je mee zonder te trekken of heb je meerdere problemen in de omgang?
kijk eens op mijn site (ondershrift) onder paarden en dan trailerladen, onderaan staat een verslagje van een paard van een bokker die ik geholpen heb, misschien heb je daar wat aan.

chauffeur rijdt voorzichtig en hij deed niet zo eerst van die kleine tekentjes geven die je merkt maar gewoon direct niet erop lopen, gewoon weigeren, het is nu al 4 keer voorgekomend dat we een half uur dr over doen of meer, In het begin moesten we altijd een longeerlijn langs de trailer spannen maar op een gegeven moment heb ik die weggelaten want hij liep dr zo op, daardoor was ik verbaasd van zijn omzwaai, voor de rest is het een harstikke lief paard, hij loopt netjes achter me aan, luistert prima naar me en heeft ook duidelijk respect, afentoe wilt hij natuurlijk wel eens uitproberen maar dan zet ik hem op zijn plaats en dan is het ook goed, dan weet hij dat het toch geen nut heeft. In feite luistert hij nu zo goed zo heb ik hem nog niet gekent dat hij zo luistert. dusja snap het niet het is begonnen toen ik van een les terug naar huisging toen wou hij dr niet meer op en sindsdien wilt hij niet meer. Denk inderdaad dat hij een dikke vinger paard is zoals je het noemt
ik ga dat topic zeker eens lezen, kijken of ik dr wat kan uithalen.
bedankt
groetjes

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:06

die tekens zijn er al geweest maar je hebt ze niet als zodanig gezien, dat je eerst een longeerlijn moest gebruiken is er al 1, dan 4x lang er over moeten doen is ook al een aanwijzing. Dikke vinger paarden gaan alleen als zij zin hebben dus dat hij tussendoor een keertje wel gewoon geladen heeft dan had hij die dag toevallig wel zin.
maar lees het maar eens door msschien herken je het eea, mocht je daarna nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:13

Gaat je paard alleen maar op de trailer om bijv ergens te gaan trainen of wedstryd? Want zo gaan veel paarden protesteren als ze merken dat ze in dat rare huisje achter de auto moeten, binnen n uur hard staan te zweten. Als ik zoiets wist, zou ik ook proberen om die trailer te vermijden! Vork

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:22

hahah, ik heb het verhaal gelezen. Ik heb ook een dikke vinger paard Haha! De ene keer wel de andere keer niet willen. Vond het wel leerzaam om te lezen. Daar kan ik ook wel wat mee Knipoog

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:33

Ik ken dit verhaal te goed. Had een nieuw paard de eerste maanden liep hij er zo in super gewoon. En toen ineens ging hij weigeren eerst een keer toen twee keer. We zijn direct gaan oefenen thuis zonder weg te gaan gewoon erop en er weer af. Maar op vreemd terrein vertikte hij het. Laatst ergens driekwartier gestaan voor hij er op stond.
Nu thuis weer gaan oefenen gewoon steeds rustig proberen met geduld en consequent als ik zeg naar voren moest hij dat ook echt (moet altijd, maar toen echt duidelijk). Toen ineens liep hij erop en bleef hij maar lopen als ik begon hij liep zonder twijfel in een keer door en er weer af als ik het zei. We hebben toen verder alles rustig opgebouwd eerst een keer stang dicht om te voorkomen dat hij weer blokkeerd en nu staat hij zo rustig erop heeft hij nog nooit gedaan Haha! nu hopen dat het zo blijft.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 14:09

cissy schreef:
die tekens zijn er al geweest maar je hebt ze niet als zodanig gezien, dat je eerst een longeerlijn moest gebruiken is er al 1, dan 4x lang er over moeten doen is ook al een aanwijzing. Dikke vinger paarden gaan alleen als zij zin hebben dus dat hij tussendoor een keertje wel gewoon geladen heeft dan had hij die dag toevallig wel zin.
maar lees het maar eens door msschien herken je het eea, mocht je daarna nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Met de longeerlijn bedoel ik dat ik die eerst nodig had, maar naderhand heb ik het zonder gedaan en gewoon een jaar zonder en nu heeft hij kuren. De vraag blijft natuurlijk hoe los ik dit op? want voor volgend jaar staan er een paar dingen op het programma waarbij hij op de trailer moet

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 14:10

KhivkJe schreef:
Gaat je paard alleen maar op de trailer om bijv ergens te gaan trainen of wedstryd? Want zo gaan veel paarden protesteren als ze merken dat ze in dat rare huisje achter de auto moeten, binnen n uur hard staan te zweten. Als ik zoiets wist, zou ik ook proberen om die trailer te vermijden! Vork

trainen, wedstrijden ofwel gaan we gewoon een rit maken met een paar mensen Clown

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 14:11

Winx schreef:
Ik ken dit verhaal te goed. Had een nieuw paard de eerste maanden liep hij er zo in super gewoon. En toen ineens ging hij weigeren eerst een keer toen twee keer. We zijn direct gaan oefenen thuis zonder weg te gaan gewoon erop en er weer af. Maar op vreemd terrein vertikte hij het. Laatst ergens driekwartier gestaan voor hij er op stond.
Nu thuis weer gaan oefenen gewoon steeds rustig proberen met geduld en consequent als ik zeg naar voren moest hij dat ook echt (moet altijd, maar toen echt duidelijk). Toen ineens liep hij erop en bleef hij maar lopen als ik begon hij liep zonder twijfel in een keer door en er weer af als ik het zei. We hebben toen verder alles rustig opgebouwd eerst een keer stang dicht om te voorkomen dat hij weer blokkeerd en nu staat hij zo rustig erop heeft hij nog nooit gedaan Haha! nu hopen dat het zo blijft.

ja zo is het bij mij ook gegaan van een paard wat er zo in liep naar eentje die niet wilt.
Bedankt voor de tips

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:16

Ik herken dit.

Wij hebben een tijd terug een nieuw paard erbij gekregen. Ze heeft (naar mijn weten) nooit problemen gehad met laden en toen we haar ophaalden liep ze ook zonder aarzelen de trailer op.

Eenmaal bij ons moest ze (toen was ze er al een paar maanden hoor) ook op de trailer en vanaf toen was het staken. Stilstaan, steigeren, draaien, noem maar op, maar die trailer wil ze niet in. Totdat ze (na een half uur, drie kwartier) ineens besluit wel te gaan en dan staat ze ook heel rustig. Je moet trouwens wel razendsnel de klep dichtdoen, anders staat ze zo weer buiten.
Verder is het een ontzettend lief paard, wat altijd luistert, nooit moeilijk doet, maar die trailer.....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:26

Ik heb dat momenteel met Droppie ook.
In het begin, nooit wat aan de hand, hij vond het juist geweldig de trailer op te mogen.
onderweg is hij een paar keer zijn balans kwijt geraakt en nu dus problemen met laden.
Ik heb een twee paards trailer en ik heb al wel vaker gelezen dat dat ook het probleem kan zijn.
Ik wil nu het tussen schot er eens uithalen en kijken wat hij dan doet.

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:01

Als het nog eens lukt om hem op de trailer te zetten moet je gewoon even n kwartiertje met de auto met m rijden. En dan weer terug naar stal brengen of naar zn wei oid. Vrij nutteloos natuurlijk, maar zo weet hij ook dat hij soms in de trailer kan staan en níet hoeft te gaan werken. Nja, eerst maar eens op de trailer zien te krijgen, niet? Tong uitsteken

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:03

Onse haflinger had dat ook.
toen wij het zijdeurtje open zette was het over.
toen kon hij zien waar hij heen liep;)
en hebben jullie 1 of 2 paards trailer ?
met 2 paards kun je misschien het schot opzei zetten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 17:23

KhivkJe schreef:
Als het nog eens lukt om hem op de trailer te zetten moet je gewoon even n kwartiertje met de auto met m rijden. En dan weer terug naar stal brengen of naar zn wei oid. Vrij nutteloos natuurlijk, maar zo weet hij ook dat hij soms in de trailer kan staan en níet hoeft te gaan werken. Nja, eerst maar eens op de trailer zien te krijgen, niet? Tong uitsteken

haha inderdaad Clown

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 17:24

Christyj138 schreef:
Onse haflinger had dat ook.
toen wij het zijdeurtje open zette was het over.
toen kon hij zien waar hij heen liep;)
en hebben jullie 1 of 2 paards trailer ?
met 2 paards kun je misschien het schot opzei zetten

zijdeurtje staat altijd open, wij hebben geen eigen trailer, we huren die altijd, De eerste 2 keren hadden we een 1,5 paards en de keren daarna een 2 paards, we zetten het schot altijd opzij Clown

Janneke987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:18

Wil je je problemen op vragen professioneel opgelost krijgen met een duidelijk stapsgewijze methode, kijk dan eens op www.trailerladen.com.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:10

Het kan zijn dat het paard een keer zijn hoofd gestoten heeft. dat zie ik wel vaker, dan willen ze er iecht niet meer in Boos!