Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:dikke vinger paard? of is er wat gebeurt onderweg een keer? rijdt de chauffeur wel rustig genoeg? kan van alles zijn waardoor je paard niet meer wil.
Een dikke vinger paard is een paard wat bij wijze van spreken zn middelvinger naar je opsteekt en lekker doet waar ie zelf zin in heeft. Ze zijn vaak niet bang maar hebben dus ook geen respect voor het baasje, het baasje denkt vaak van wel maar het paard denkt daar duidelijk anders over.
Je paard zal best eerder al eens aangegeven hebben dat hij de trailer niet meer leuk vond maar heb jij het waarschijnlijk niet als zodanig herkend en is het langzaam erger geworden. Misschien aarzelde hij eerst een keer eens, toen wat langer, misschien heb je m al eens met een longeerlijn achter zn billen moeten helpen. Herken je dit?
Kun je alles met hem doen, loopt hij braaf met je mee zonder te trekken of heb je meerdere problemen in de omgang?
kijk eens op mijn site (ondershrift) onder paarden en dan trailerladen, onderaan staat een verslagje van een paard van een bokker die ik geholpen heb, misschien heb je daar wat aan.
De ene keer wel de andere keer niet willen. Vond het wel leerzaam om te lezen. Daar kan ik ook wel wat mee
nu hopen dat het zo blijft. cissy schreef:die tekens zijn er al geweest maar je hebt ze niet als zodanig gezien, dat je eerst een longeerlijn moest gebruiken is er al 1, dan 4x lang er over moeten doen is ook al een aanwijzing. Dikke vinger paarden gaan alleen als zij zin hebben dus dat hij tussendoor een keertje wel gewoon geladen heeft dan had hij die dag toevallig wel zin.
maar lees het maar eens door msschien herken je het eea, mocht je daarna nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
KhivkJe schreef:Gaat je paard alleen maar op de trailer om bijv ergens te gaan trainen of wedstryd? Want zo gaan veel paarden protesteren als ze merken dat ze in dat rare huisje achter de auto moeten, binnen n uur hard staan te zweten. Als ik zoiets wist, zou ik ook proberen om die trailer te vermijden!
Winx schreef:Ik ken dit verhaal te goed. Had een nieuw paard de eerste maanden liep hij er zo in super gewoon. En toen ineens ging hij weigeren eerst een keer toen twee keer. We zijn direct gaan oefenen thuis zonder weg te gaan gewoon erop en er weer af. Maar op vreemd terrein vertikte hij het. Laatst ergens driekwartier gestaan voor hij er op stond.
Nu thuis weer gaan oefenen gewoon steeds rustig proberen met geduld en consequent als ik zeg naar voren moest hij dat ook echt (moet altijd, maar toen echt duidelijk). Toen ineens liep hij erop en bleef hij maar lopen als ik begon hij liep zonder twijfel in een keer door en er weer af als ik het zei. We hebben toen verder alles rustig opgebouwd eerst een keer stang dicht om te voorkomen dat hij weer blokkeerd en nu staat hij zo rustig erop heeft hij nog nooit gedaannu hopen dat het zo blijft.
KhivkJe schreef:Als het nog eens lukt om hem op de trailer te zetten moet je gewoon even n kwartiertje met de auto met m rijden. En dan weer terug naar stal brengen of naar zn wei oid. Vrij nutteloos natuurlijk, maar zo weet hij ook dat hij soms in de trailer kan staan en níet hoeft te gaan werken. Nja, eerst maar eens op de trailer zien te krijgen, niet?
Christyj138 schreef:Onse haflinger had dat ook.
toen wij het zijdeurtje open zette was het over.
toen kon hij zien waar hij heen liep;)
en hebben jullie 1 of 2 paards trailer ?
met 2 paards kun je misschien het schot opzei zetten