Onenigheid met ouders.....trailer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Onenigheid met ouders.....trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:14

Hallo Bokkers,

Ik zit met het volgende en vroeg me af hoe jullie dit zouden aanpakken.

Mijn grote wens is, om een trailer te kunnen kopen voor mijn paardje.
Dit jaar is er proffesionele hulp bij geweest (is ook een heel gedoe geweest met ouders om dat voor elkaar te krijgen) bij het trailerprobleem van mijn paardje. Paar honderd euro armer, maar goed, trailerprobleem is opgelost aangezien we van gemiddeld 3 uur laden naar 3 minuten laden zijn gegaan.
Nu dat dus zo gegaan is, wil ik er natuurlijk ook wel gebruik van maken en er lekker met mijn paardje op uit trekken.
Eens ergens anders gaan rijden, naar leuke clinics, wat wedstrijdjes enz.

Maar dan komt het, ik mag van mijn ouders dus geen trailer kopen.
Pap vind het sowieso onzin (heeft totaal niks met paarden) en mam vind het eigenlijk wel makkelijk om altijd gebruik te maken van anderen. De trailer lenen van vrienden en maar vragen of hun willen rijden.
Dit doen ze wel, maar goed, ik wil ook niet afhankelijk zijn van andere om mijn planning te kunnen maken.
Elke keer als ik met mam praat over trailer, loopt het uit in ruzie, omdat mam het niet nodig vind.

Maar ik vind het gewoon zo sonde dat we het probleem hebben laten oplossen en nu nog nergens naartoe kunnen.
We kunnen ook niet blijven oefenen met het laden, omdat onze vrienden niet echt de trailer om de hoek hebben staan.
En daarbij, zelf rijden ze actief wedstrijden en dat gaat uiteraard gewoon voor.

Ik heb het nu een aantal maanden laten rusten en er gisteren weer eens rustig over begonnen.
Maar nee hoor, het eindigde weer in ruzie.
Terwijl mam een paar maanden geleden wel mee is gaan kijken bij een bedrijf voor een trailer. Verward
Toen was het allemaal goed, maar heb ik besloten om nog even door te sparen voor wat luxere uitvoering.
Was toen allemaal prima en eind van het jaar zouden we kijken.
Nu eind van het jaar, begin je er over en is het weer onbegonnen werk.

Nu vraag ik me af, hoe zouden jullie dit aanpakken?
Maar laten voor wat het is of het toch nog proberen.
Ik vind het gewoon zo jammer dat we nu niks kunnen, terwijl mijn ouders altijd hebben aangegeven het ook wel leuk te vinden om met het paardje op stap te gaan als het trailerprobleem verholpen was.

Dus ik had graag jullie mening.
Ik heb niks aan antwoorden als je bent 22 dus kunt toch gewoon doen waar je zin in hebt.
Dat kan ik namelijk niet, want voor het trekken van de trailer ben ik gewoon afhankelijk van mijn ouders.
Ik heb geen e-rijbewijs en al had ik die, mijn auto vliegt rechtstreeks omhoog als ik daar een trailer achter zet, die is maar klein.
Dus ik kan ook niet een trailer gaan halen. En als ie dan al op stal stond, dan staat ie ook maar te staan, omdat ik er alleen toch niks mee kan. En het geld voor én een trailer, én een e-rijbewijs én een nieuwe auto heb ik nou eenmaal niet Knipoog

Dus brand maar los zou ik zeggen....

fjordnina

Re: Onenigheid met ouders.....trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:18

Wat mij niet helemaal duidelijk wordt uit je verhaal: Hebben je ouders wel een auto die de trailer mag trekken?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:20

Ja, die wel.
Maar die heeft pap eigenlijk altijd mee naar het werk, ook in het weekend.
En die vind mijn auto te min om in rond te rijden, dus ruilen gaat hem niet worden Knipoog

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:22

Had dezelfde vraag maar die is ondertussen al beantwoord..

En kunnen (durven) ze wel met een trailer te rijden?
Mijn moeder mag het namelijk wel, maar durft t niet (en kan ook niet achteruit rijden dus da's ook niet handig..)

Je kunt altijd het argument gebruiken dat het nodig is wanneer je onverwacht en met spoed naar de dierenarts moet...
(scheelt trouwens sowieso voorrijkosten als je daarheen gaat)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:23

Ze mogen het allebei, pap kan het ook, mam niet. Die heeft ook niet genoeg vertrouwen daarvoor, die durft niet eens mee te laden, ook dat moet een ander altijd maar doen.

Ja, dat haalde ik gisteren dus aan.
Zeg tegen mam, wat als ie nou morgen onverwacht naar de kliniek moet.
Krijg ik als antwoord....dan is er op stal wel een trailer te leen en kan de staleigenaar wel helpen.
Kortom, dus weer dat afhankelijk zijn van anderen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:24

Misschien toch eerst je E-rijbewijs halen, en je auto inruilen voor een geschikter exemplaar.
Als je dan een trailer koopt kun je je ook echt zelf redden Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:25

Dat zou wel kunnen, maar lijkt me niet DE oplossing.
Heb nu 3 jaar gespaard voor een trailer. Als ik een rijbewijs en nieuwe auto moeten kopen, duurt het weer jaren voor ik de trailer kan kopen (ben maar student met een weekendbaantje Knipoog )

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:26

Heel vervelend natuurlijk. Waar je ook aan kan gaan denken is om eerst een andere auto te kopen die zwaar is. Je mag dan zonder E rijbewijs een 1 paards trailer trekken. Dit heb ik zelf ook 2 jaar gedaan. Ben eerst met mijn vriend wezen rijden met lege trailer en later alleen. Ik reed moet maar een klein stukje naar de manege dus dat was goed te doen. Ooit wil ik m'n E ook nog eens gaan halen, maar dat kost idd een hoop geld. Misschien kun je iets met dit idee..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:26

Als je ouders er niets in zien, dan kan je wel een trailer kopen, maar heb je er niets aan. Tenzij je er toch voor zorgt dat je je zelfstandig kunt redden. Is misschien wat langer doorsparen en/of een wat minder luxe trailer kopen, maar dan ben je niet meer afhankelijk.
Ik kan me best voorstellen dat je ouders er weinig voor voelen. Je bent volwassen en het is niet hun hobby.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:27

Ja, dan zou ik moeten kijken hoe mijn paardje is in een kleinere trailer. Dat kan ik proberen idd.

Het is wel mam der hobby hoor, doet ook vanalles met ons paardje.
Das het probleem niet.
Maar zij vind het wel makkelijk om afhankelijk te zijn van anderen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:29

Feitelijk heb je dan dus geen auto om de trailer te trekken. De enige die dat kan is bijna altijd weg.

Dan kan ik me dus weer heel goed voorstellen dat je ouders nee zeggen.

Daarnaast, waarom wil je per sé een luxere trailer? Zolang je hem niet wekelijks gebruikt is dat toch helemaal niet nodig? Als het rijdt, een goede bodem heeft en veilig is dan voldoet een trailer toch ook?

Het geld wat je nu dan spaart voor een luxere trailer kun je dan gebruiken voor je E rijbewijs. Anders ben je nog steeds afhankelijk, maar dan van je vader.

Voor het autoprobleem heb ik zo gauw ook geen oplossing.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:31

Hij werkt 1 dag in de week, dus die andere kan ik er sowieso mee weg.
Met luxere bedoel ik niet echt qua extra´s of iets, maar net meer een beetje kwaliteit wat ik dan 2e hands bij een bedrijf kan kopen.

Weet je wat het is, ze vonden het altijd goed, een eigen trailer.
Zelfs pap (die zou wel vrij regelen op het werk als ik weg wilde), maar toen is het fout gegaan en hebben we dat trailerprobleem gehad en sindsdien willen ze niet meer.
Pap niet omdat het volgens hem toch een probleempaard blijft en mam niet, omdat ze nu heeft gezien hoe makkelijk het is als andere het voor je doen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:35

Zo duur is het E-rijbewijs halen nu ook weer niet.

Ik zou echt gaan voor dat, dan een andere auto en dan een wat goedkopere trailer. Er zijn veel goede 2e hands te vinden Ja

Dan kun je ook gaan waar je wilt en wanneer je wilt.
Als je nu een dure trailer aanschaft ben je nog afhankelijk van de auto van je vader

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:36

Wat zijn de kosten van een e-rijbewijs ongeveer?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:37

Is het geen idee om een goede tweedehands trailer te kopen (misschien iets minder luxe dan
je eigenlijk wil), voor het geld wat je dan overhoudt een E rijbewijs halen en dan bijvoorbeeld
met 1 van de mensen waar je nu, zeg maar afhankelijk van bent, van auto kunt ruilen?
Ze helpen je nu toch ook al met rijden en uitlenen van de trailer, maar op deze manier hoef je
alleen jouw auto te ruilen voor die van hun voor de dag dat je weg wil en op deze manier kunnen zij ook doen wat ze willen alleen met jouw auto in plaats van die van hunzelf.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:38

Daar heb ik niet aan gedacht, dat kan ik vragen inderdaad. Hun hebben meerdere auto´s die een trailer kunnen trekken volgens mij.
Bedankt voor de tip, ga straks even met ze overleggen. (ze komen vanmiddag naar ons om het laden nog eens te oefenen)

LBLGypsyCobsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:39

Ik weet natuurlijk niet hoeveel je al bij elkaar gespaard hebt, maar waarom kijk je niet voor een vrachtwagentje?
Een klein vrachtwagentje mag jij gewoon besturen.
Als je een old-timer neemt of een nieuwere met rittenkaart is dat ook niet zo duur qua wegenbelasting.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:41

Dat is idd ook een heel goed idee stennisje Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:41

Ja, daar was ik inderdaad voor aan het kijken. Zijn 2e hands best leuk te koop inderdaad.
Dan kijk ik even naar de prijzen, maar het is voor mij altijd gunstiger dan en een trailer, en een rijbewijs en een auto.
Denk dat ik daar inderdaad even op door ga. Ook lekker wat meer ruimte en gewoon lekker met mijn B rijbewijs inderdaad.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:43

Ik betaalde toen 40 euro per lesuur en iets van 200 voor t examen.
Het zal nu wel iets hoger zijn.
Ik heb 6 lessen gehad (was erg zenuwachtig, normaal gesproken kun je met 4 lessen wel afrijden)

Edit; van een autorijschool website:

Losse praktijkles € 49,50 per uur
Praktijkexamen BE € 235,- inclusief eigen verklaring

Aanhangwagen rijbewijs in 1 dag!
incl. Examen en Eigen verklaring voor: € 530,-

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:47

Als ik nu moest kiezen zou ik idd ook voor een vrachtwagentje gaan Silence Lachen
Altijd gezellig ook als je naar het bos of strand wil dat je iemand kunt nemen in
je vrachtwagentje. Alleen wel even goed opletten of je wel echt 2 paarden mag laden, vaak
staat er dat het een 2 paards is maar als je dan op RDW gaat zoeken blijkt dat je maar
1 paard kunt meenemen omdat je anders boven het gewicht komt.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:51

Persoonlijk zou ik gaan kijken naar een andere auto,daar mijn geld instoppen.Een auto die 1200/1300 KG mag trekken.Dan kun je op de dagen dat je weg wilt,zonder rijbewijs E, een trailer huren die aan max ledig gewicht 1200 KG heeft. (Atec heeft dat en die kun je bijvoorbeeld weer huren bij Raema)
Dat gaat gemakkelijk met jou pony.En omdat je niet vaak weg gaat ook niet zo duur.
Dan doorsparen voor je E en een eigen trailer.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:52

Ik ga inderdaad eens alle mogelijkheden voor een vrachtwagentje bekijken.
Heb daar verder niet echt bij stil gestaan, maar het helpt me zeker een heel stuk vooruit.

Bedankt kazary, daar ken ik ook wel wat mee.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:54

Nadeel van aan vrachtwagentje.Wil je een betaalbare prijsklasse,dan kom je bij oudere wagens uit.Met grote kans van (opknap)kosten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:55

Wil je dan een vrachtwagentje naast je auto?
Dan betaal je dus ook 2x wegenbelasting en verzekering Knipoog