reparatie gaithers, niet tevreden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

reparatie gaithers, niet tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 08:59

Ik heb een paar gaithers laten repareren vrijdag bij de schoenmaker. De rits was kapot gegaan. De volgende dag konden we hem ophalen. Ze hebben het belachelijke bedrag van 21,- hier voor gevraagd.
Ik zou mijn chap op stal aantrekken en de bovenkant van de rits liet los. Het was niet goed afgehecht, waardoor het ging los ging rafelen.
Mijn vriend is gistermiddag teruggegaan. Voor 21,- wil je ook kwaliteit. Ze weigeren het te maken op hun kosten. Ik moet er weer voor betalen.
Ik ben van plan om vanmiddag terug te gaan, want neem er geen genoegen mee. Wat is mijn recht?
Laatst bijgewerkt door ankem op 17-12-08 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Re: reparatie gaithers, niet tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:02

Denk dat je volledig in je recht staat!
Als ze wat repareren, moeten ze het goed doen..
Gewoon stennis gaan schoppen in die zaak, dat doet vaak wonderen Haha!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:04

Jij staat in je recht dat je wilt dat het óf terugbetaald wordt, óf goed gemaakt wordt. Dit recht heet consumentenrecht.

Kijk een op: http://www.consuwijzer.nl/

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:51

Belachelijk! Als ze het niet willen maken op hun kosten, dan vraag je het bedrag dat je voor de reparatie betaald hebt terug.

Als je een fietsband laat plakken, en hij blijkt de volgende dag nogsteeds lek, dan ga je ook terug om hem opnieuw te laten plakken.
Echt bij je standpunt blijven staan, en desnoods iemand meenemen die sterk is met woorden:)
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:44

RUI --> TAO.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:48

Citaat:
Als je een fietsband laat plakken, en hij blijkt de volgende dag nogsteeds lek, dan ga je ook terug om hem opnieuw te laten plakken.
beetje slechte vergelijking, je kan nl weer een nieuwe lekke band krijgen.... Knipoog

maar goed, terug gaan en verhaal halen en of geld terug of herstellen. Dit mag niet zo snel weer losgaan dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
succes!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:59

Citaat:
beetje slechte vergelijking, je kan nl weer een nieuwe lekke band krijgen....

Niet mee eens..
Tuurlijk kan je weer een lekke band krijgen, maar een beetje fietsmonteur kijkt alles na voordat hij de band weer terug doet. Een lekke band door verkeerde montage is garantie (fout van monteur).. een lekke band door iets scherps is geen garantie.. de band is immers nagekeken voordat hij erop ging.. En mocht het beide niet zijn, maar toch op dezelfde plek lekken dan is dat natuurlijk ook garantie..

Maar ik vind wel dat de klant koning is.. en als de fout ligt bij reparateur moet dat gewoon recht gezet worden.. anders had je beter niet naar deze zaak kunnen gaan..
Daarom zeg ik.. gewoon stennis schoppen..
En ik weet niet of het een filiaal is van een winkelketen, of een parkiculier bedrijf, anders doet een brief aan het hoofdkantoor ook wonderen.. Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:05

dat bedoelde ik dus..... Knipoog

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:05

Inderdaad, maak er maar een probleem van, en als ze je dan nog niet helpen, dan maak je gewoon hele slechte reclame voor ze!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:18

cissy schreef:
Citaat:
beetje slechte vergelijking, je kan nl weer een nieuwe lekke band krijgen.... Knipoog

De laars kan ook weer opnieuw stuk zijn. Vandaar deze vergelijking.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:21

Ik zou ermee terug gaan en vertellen hoe of wat.
Jij brengt je gaithers ter reparatie en te goed trouw mag je ervan uitgaan dat die dingen vakkundig gerepareerd worden! (Ervan uitgaande dat jij er geen gekke dingen mee hebt gedaan tijdens het aantrekken Knipoog )