leas contract opstellen waaraan denken....?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

leas contract opstellen waaraan denken....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:28

Wat moet je allemaal in je contract zetten als iemand je paard gaat leasen.

het paard komt op een andere stal te staan bij de leasende partij.
dat is voor mij een uurtje rijden.

wat ik vast wil hebben staan is dat alle vaste kosten voor de leasende partij zijn.
stallings kosten, hoefsmid en wormenspuiten etc.
en wat voor afspraken we het beste kunnen voor de grote onvoorziende kosten.

verder heb ik er allemaal helemaal geen ervaring mee.
dus zou graag tips willen over een voorbeeld contract.

Vjestagirl

Re: leas contract opstellen waaraan denken....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:32

Wat je erin moet zetten is dat ze beloofd als een goed huisvader voor je dier te zorgen. Dit is een juridische term, die voor iedereen duidelijk is. Het houd in dat ze geen rare dingen met je paard doet, beloofd er goed voor te zorgen. Dit voorkomt dat je er vanalles en nog wat in moet zetten over manen knippen, hoeven uitkrabben, hoevaak de hoefsmid enz.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:37

Ik zou er ook iets in verwerken over eventuele verkoop.
Ik lease mijn verzorgpony sinds feb. en in het contract hebben wij erin gezet dat ik altijd het 1e recht op koop heb en er is een prijs vastgesteld die niet omhoog gaat mocht Jewel in waarde omhoog gaan. Andersom wel, dus als ze in waarde omlaag gaat, gaat de koopprijs voor mij ook omlaag.

Je kan me ook een mailtje sturen (Karin_DeB@live.nl) en dan kan ik van het weekend het contract naar je mailen.,

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:38

Vjestagirl schreef:
Wat je erin moet zetten is dat ze beloofd als een goed huisvader voor je dier te zorgen. Dit is een juridische term, die voor iedereen duidelijk is. Het houd in dat ze geen rare dingen met je paard doet, beloofd er goed voor te zorgen. Dit voorkomt dat je er vanalles en nog wat in moet zetten over manen knippen, hoeven uitkrabben, hoevaak de hoefsmid enz.

Maar wat is 'er goed voor zorgen' . Iedereen heeft daar een verschillende mening over en kan dit andere interpreteren.
Dan liever alles uitgewerkt.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:55

ook dierenarts, dat als er iets aan de hand is dat ze er wel heen gaan met het paard. En het niet laten verwaarlozen.. Gebeurt helaas ook nog wel eens...