Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar hier moest dan veel aan gebeuren maar dat vinden wij leuk:)
Daarom maar een 1.5paards, kunnen en mogen we 100% zeker trekken.
Net zoals met dat kenteken... Maar die andere site ga ik bekijken! Bedankt. als je m vollaad wel ja, niet als je een auto hebt die bijv 1400 kg mag trekken en je stopt er maar 1 paard in.Citaat:Bij een 2paard's trailer moet je ong een auto hebben die 2000kilo mag trekken (en die zijn er niet zo heel gauw,heb je al snel'n dikke bak voor nodig)
cissy schreef:als je m vollaad wel ja, niet als je een auto hebt die bijv 1400 kg mag trekken en je stopt er maar 1 paard in.Citaat:Bij een 2paard's trailer moet je ong een auto hebben die 2000kilo mag trekken (en die zijn er niet zo heel gauw,heb je al snel'n dikke bak voor nodig)
Citaat:Volgens mij zit je dan nog steeds met de papieren...
Max volgooien is dan idd 2000kilo,wat de auto moet trekken en ook al stop je er maar 1 paard in,je auto moet --volgens mij--toch die 2000kilo kunnen hebben,ook al heb je dat er niet in staan.
je bent niet de enige die het niet snapt of juist weet
het zij je vergeven, maar wees voorzichtig met dit soort regels op bokt gooien als je het niet zeker weet, er is al zoveel verwarring over en het wordt er dan niet duidelijker opcissy schreef:als je m vollaad wel ja, niet als je een auto hebt die bijv 1400 kg mag trekken en je stopt er maar 1 paard in.Citaat:Bij een 2paard's trailer moet je ong een auto hebben die 2000kilo mag trekken (en die zijn er niet zo heel gauw,heb je al snel'n dikke bak voor nodig)
Ik had ooit ook de keuze tussen een 1,5 en een 2 paards (auto mocht 1400 kg trekken en ik heb E) en heb voor de 2 paards gekozen, omdat het qua gewicht en aanschaf niet zoveel scheelde maar qua ruimte des te meer! lekker in de regen je paard kunnen opzadelen in de trailer, altijd genoeg plek om bijv een fiets mee te nemen of een baal hooi/stro.
En het voordeel dat als je een keer met iemand anders mee wil je alleen hoeft te zorgen voor een zwaardere auto.
Inmiddels heb ik dan wel een zwaardere auto en heb ik er nog geen dag spijt van gehad dat het een 2 paards is geworden!
Maar je kunt toch gewoon een dealer bellen en eens rondvragen naar prijzen? Het loont zich om te shoppen, er zijn er zat te vinden.
.................. Dat werkt dus niet.asjemenou schreef:Als je je E hebt, dan gaan ze uit van het daadwerkelijke gewicht, heb je alleen je B dan gaan ze uit van de maximum massa.
Ik heb zelf een 2 paards, maar als ik straks maar 1 paard heb, dan komt er dus echt een 1,5 paards.
Ik vind 2 paards juist lastig als er maar 1tje op staat. Door het schot heb je helemaal geen ruimte, ja, je kunt het schot schuin zetten, maar dan nog kun je aan de voorkant bijna niet langst je paard af. En al helemaal niet met een zadel.
Edit: Noppert, met wat voor rijbewijs reden jullie?
asjemenou schreef:Als je je E hebt, dan gaan ze uit van het daadwerkelijke gewicht, heb je alleen je B dan gaan ze uit van de maximum massa.
Ik heb zelf een 2 paards, maar als ik straks maar 1 paard heb, dan komt er dus echt een 1,5 paards.
Ik vind 2 paards juist lastig als er maar 1tje op staat. Door het schot heb je helemaal geen ruimte, ja, je kunt het schot schuin zetten, maar dan nog kun je aan de voorkant bijna niet langst je paard af. En al helemaal niet met een zadel.
Edit: Noppert, met wat voor rijbewijs reden jullie?

Javelin schreef:Ga deze topic even volgen. Gaan volgend jaar ook voor een nieuwe trailer kijken
Misschien een beetje offtopic:
Weegt een 2-paardstrailer met 1 paard erin 2000 kg?
Wij gaan met een auto de weg op die 1800 kg trekken. Vervoeren 1 paard met een 2-paardstrailer en zijn nog nooit aangehouden![]()
Zijn wij dan strafbaar?