4 paards trailer verhuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefanvi

4 paards trailer verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:48

Voor zover ik weet zijn er geen verhuurders die 3 of 4 paards trailers verhuren, is hier gewoon te weinig vraag naar of durven de verhuurders deze vanwege de hoge prijs niet te verhuren?

Ik wil bij deze peilen of het wellicht interessant is voor mij om een 4 of zelfs 5 paards trailer aan te schaffen, en deze vervolgens ook te verhuren.
Maar ik vraag mij af of er voldoende interesse zal zijn om deze trailer te huren, ik weet ook nog niet aan wat voor verhuurprijs ik zou moeten denken, maar zit voornamelijk met de volgende twee obstakels:
- Ik woon in Zeeland (krabbendijke), weliswaar op de rand van brabant, maar het is natuurlijk wel een uithoek, hoeveel mensen met (meerdere) paarden wonen er hier in de buurt of zijn mensen bereid wat verder te rijden voor een dergelijke trailer?
- Voor een dergelijke trailer moet ten allen tijde een zware 4x4 of soortgelijke auto staan gezien het totaalgewicht, veel mensen hebben die niet, dus moeten mensen er een zware auto bij huren.

Wat ik dus wil weten,
Is er voldoende interesse hier in de regio, maar ook bij mensen die wat verder weg wonen?
Zullen mensen bereid zijn een bus of andere zware auto te huren voor een dergelijke combinatie? Zelf heb ik een Nissan Patrol die zo'n 2350 kg weegt, dus die kan daar prima voor, maar verhuren wil ik deze eigenlijk ook weer niet, of hoe denken jullie hierover?

Het gaat mij erom dat ik met de verhuur de kosten er ook uit kan halen, graag jullie meningen of ideeën.

cissy

Re: 4 paards trailer verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:58

je moet inderdaad wel een hele dikke auto hebben wil je met zo´n trailer mogen en kunnen rijden, dat is voor het gros van paardrijdend NL niet weggelegd.
Ik denk dat de meeste mensen met meer paarden zoals menners, zelf een vrachtwagen hebben.
Ik geloof nooit dat er veel interesse is in een dergelijke trailer verhuren, hoeveel mensen ken je zelf die met 3 of 4 paarden tegelijk weg willen? en willen die dan een roteind rijden om de trailer op te halen of huren ze liever een 2e gewone trailer erbij?? (makkelijker verkrijgbaar en een auto voor ervoor ook)
Ook gezien de grootte is hij minder manouvreerbaar op een vaak krap wedstrijdterrein.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:31

Dat niet alleen, maar Je zult moeten "opbieden" tegen verhuurders als Anemone, die voor redelijke prijzen 4-paards vrachtwagens verhuren.
Het feit dat je in Krabbendijke aan het einde van de wereld woont, helpt niet in positieve zin.

Om eerlijk te zijn, ik geef je weinig kans. Mensen die in staat zijn een auto te rijden die een dergelijke trailer kan EN mag trekken, zijn meestal ook wel in staat een passende trailer te kopen........

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:29

Buiten het feit of je zo'n grote trailer kunt vinden. Weinig mensen zijn in het bezit van een auto die dat gewicht mag trekken.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:19

Denk idd dat bovenstaande berichten al aangeven waarom er weinig tot geen vraag naar is.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:50

De auto ervoor is wel aanwezig, Sprinter 515, maar met z'n tweeen heeft het geen nut meer dan twee paarden mee te nemen!

Ik denk dat wanneer ik met meerdere paarden op stap zou moeten, ik voor een vrachtwagen zou kijken. Geen huur, maar koop.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:20

Ten eerste is het idd een uithoek dus dat voordeel heb je al niet mee.

Ten tweede: Zelfs met een Patrol kom je ook al redelijk tegen de 3500kg grens aan met 4 of 5 paarden. Als jij 4 paarden hebt van zeg maar elk 600kg, kom je al op 2400kg uit alleen aan paard. Een dergelijke trailer gaat ook wel richting of zelfs over de 1000kg. Als ik tenminste zie dat onze 2prds trailers een dikke 700kg weegt gaat een 4prds daar ver over heen. Dan heb je aan je Patrol ook niet meer genoeg.
Daarbij worden dit formaat trailers niet veel gebouwd en zullen dus ook aardig wat duurder zijn als een normale 2prds trailer.

Wil je serieus met 4 of meer paarden op pad zou ik kijken naar of een vrachtwagen of je komt denk ik uit bij een amerikaanse pick-up met een goose-neck trailer wil je het allemaal qua gewichten kunnen doen.