Zadelverzekering zonder paard te verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Zadelverzekering zonder paard te verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 13:22

Beetje vage titel, maar ik zit met het volgende probleem Lachen

Ik wil mijn zadel verzekeren. Volgens mijn verzekering (Fortis) valt mijn zadel niet onder de inboedel, omdat het op stal ligt en niet thuis.
Inboedel buiten huis wordt niet verzekerd volgens hen.

Nu zag ik in een ander topic dat mensen hun zadel bij Hippozorg verzekerd hadden en na het lezen van de site en voorwaardes was ik erg geinteresseerd in hun zadelverzekering. Eén klein probleempje; na verder informeren bij Hippozorg kwam ik erachter dat ik alleen een zadelverzekering kan afsluiten als mijn paard ook bij desbetreffende verzekeraar verzekerd is en ik wil mijn paard niet verzekeren.

Zijn er mensen die hun zadel apart verzekerd hebben zonder hun paard te verzekeren?

Wanja

Re: Zadelverzekering zonder paard te verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:30

Ik vrees dat het erg lastig wordt om je zadel ergens te verzekeren. Ik heb dit namelijk ook geprobeerd (mijn paard is ook niet verzekerd), maar helaas niets gevonden en ben er mee gestopt. Ik praat dan over een kleine 4 jaar geleden. Ik heb het risico daarom maar genomen. Mijn zadel ligt wel in een afgesloten zadelkast op stal.
Mocht je nog iets vinden dan hoor ik het graag!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 13:49

Hmm dat is balen!
Mijn zadel komt ook te liggen in afgesloten zadelkast in afgesloten zadelkamer Ja

Het vreemde van Hippozorg is dat er in de bestand van premie tarieven staat dat je zadel alleen te verzekeren is, als je je paard ook bij hen verzekerd hebt. Maar in de mail die ik ontvangen heb en op de site bij zadelverzekering informatie, staat dat je een minimum bedrag aan premie moet betalen, indien je je paard niet verzekerd hebt of niet verzekerd wil hebben.

Citaat:
Rijtuigen- en zadelverzekeringen
(alleen mogelijk indien uw paard ook verzekerd is bij Hippozorg)

Citaat:
De minimumpremie voor deze verzekering is € 40,- per jaar. Indien u naast deze verzekering ook uw paard wilt verzekeren, of al hebt verzekerd, is dit minimum niet van toepassing.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:00

Ja, dat is inderdaad vreemd! Beetje tegenstrijdig wat ze dan zeggen! Heb je ze al gebeld om te vragen hoe het zit en dat ze twee verschillende dingen beweren?

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:02

urselin schreef:
Ik wil mijn zadel verzekeren. Volgens mijn verzekering (Fortis) valt mijn zadel niet onder de inboedel, omdat het op stal ligt en niet thuis.

Ik heb (weliswaar bij Centraal Beheer Achmea) een extra verzekering bij mijn inboedelverzekering, ik geloof een euro of 5 per jaar. Die onder meer buiten huis sportspullen verzekerd tot een bedrag van EUR 5000 per keer.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:04

Het is sowieso raar dat je je zadel niet kan verzekeren, behalve wanneer je je paard verzekerd. Mijn pony is 14 en dus of ontzettend duur of niet eens in de verzekering te krijgen, maar mijn zadel is wel wat geld waard en waarschijnlijk over een paar jaar duurder dan mn pony Clown

judith_irene

Ik heb mijn zadel verzekerd maar niet mijn paard.
Ik zit bij hippo internationaal

Ze hebben wel gevraagd of ik mijn paard ook wilde verzekeren mar het hoefde niet.

edit: http://www.hippopaardenverzekering.nl

edit: fout adres verbeterd
Laatst bijgewerkt door judith_irene op 02-12-08 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

linda_arnold

Een stal genootje van mij wilde dit ook zal even vragen bij welke verzekering dit kon;

Ze heeft het uiteindelijk niet gedaan. De premie was erg hoog en het zadel moest in een afgesloten (volgens mij) brandwerende kast met slot er op in een afgesloten ruimte (ruimte die overwegend op slot zit). Wij hebben in ons zadelkamertje niet echt de mogelijkheid voor dat soort kasten Clown

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:06

Mijn zusje heeft haar zadel wel verzekerd en heeft geen paard, ze betaald geloof ik 75 euro per jaar. Zal eens navragen waar ze de verzekering heeft afgesloten.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:08

De enige voorwaarde is is dat mijn zadel in een afgesloten ruimte moet liggen.
De eerste 5 jaar krijg ik de nieuwwaarde uitgekeerd, daarna de dagwaarde.

Mijn paard is te oud om te verzekeren.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:11

London verzekeringen heeft een speciale hippische verzekering waar je zaken los van elkaar kan verzekeringen. Zo heb ik mij marathonwagen en tuig wel verzekerd tegen schade en diefstal maar mijn pony's niet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:32

Mijn zadels en tuig is wel verzekerd bij mijn gewone inboedelverzekering, ook al ligt alles op stal.
Voorwaarde is wel dat de spullen in een afgesloten kast in een afgesloten zadelkamer moeten liggen. Gelukkig is dat het geval.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:46

Ik heb dus ook mijn zadel in de verzekering zonder dat de paarden zijn meeverzekerd. Dit is een losse sport en recreatieverzeking waarbij je spullen óók op wedstrijd zijn verzekerd, en waar het dus ook in de dekking valt als je zadel bv uit je trailer wordt gestolen.
Kosten rond de 70 euro per jaar. Val je van je paard en bv je horloge valt stuk valt het ook onder de dekking.
Mocht er iemand interesse hebben moet je me maar een PM sturen, dan geef ik het adres door. (Weet namelijk niet of ik zomaar namen mag plaatsen)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:57

BrittKitt schreef:
Het is sowieso raar dat je je zadel niet kan verzekeren, behalve wanneer je je paard verzekerd. Mijn pony is 14 en dus of ontzettend duur of niet eens in de verzekering te krijgen, maar mijn zadel is wel wat geld waard en waarschijnlijk over een paar jaar duurder dan mn pony Clown

Wat is voor jou duur?. De simpelste verzekering dus alleen voor zware dingen (koliek enz) kwam niet zo hoog uit toen in de tijd.

Ik vind dit een vrij normaal iets ze willen dat je natuurlijk meer afsluit dan alleen een zadel verzekering. Dus koppelen ze het bij voorkeur aan je paard.
Ik weet dat het altijd zo is geweest.

Mijn zadels zitten in de inboedelverzekering een soort van buitenshuis verzekering voor sportspullen. Ze zijn apart schriftelijk aangemeld. Ze moeten wel onder bepaalde voorwaardes gehouden worden dus 2 afgesloten ruiters en goede sloten.
Toen in de tijd dat ik mijn zadel EN paard ging verzekeren hebben ze ook mijn kast gecontroleerd en was goed. Op mijn huidige stal weet ik het niet.
Tevens neem ik mijn zadel regelmatig mee naar huis om schoon te maken dan valthij onder de inboedel.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:40

Mijn verzekering is er van overtuigd dat mijn zadel niet bij inboedel extra verzekerd kan worden. Paard is 15 jaar oud, dus ik spaar liever zelf voor medische onkosten, dan dat ik haar verzeker Ja

Ik ga morgen nog even met HippoZorg bellen, of ik nu wel of niet een 'losse' zadelverzekering kan afsluiten Clown

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:01

ik heb weliswaar mijn paard verzekerd, bij een Onderlinge verzekering, maar die doen geen tuigageverzekeringen.
Omdat onze nieuwe inboedelverzekering teveel beperkingen heeft voor mijn zadel enzo heb ik een aparte tuigageverzekering afgesloten via

http://www.verzekeruzelf.nl

Dit kan dus wel zonder je paard te verzekeren en kost bij een dagwaarde van 1000 euro maar 25 euro per jaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:49

Destijds bij de diefstal van de zadels op stal tipte de verzekeringsagent om het zadel als aparte regel in de inboedel te laten zetten. Dat kan nl. wel als je stelt dat je je zadel in de regel thuis hebt liggen (en net toevallig die ene dag op stal, want hij lag gepoetst tussen de wedstrijdspullen Schijnheilig )
Dan was het zadel gewoon gedekt geweest volgens hem en het kostte niks extra.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 22:22

Haha, mijn verzekering wilde daar niks van hebben *LOL*

Maar ik heb een aanvraag ingediend bij Hippozorg, een 'losse' zadelverzekering kon gelukkig wel Lachen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:58

Urielle schreef:
Destijds bij de diefstal van de zadels op stal tipte de verzekeringsagent om het zadel als aparte regel in de inboedel te laten zetten. Dat kan nl. wel als je stelt dat je je zadel in de regel thuis hebt liggen (en net toevallig die ene dag op stal, want hij lag gepoetst tussen de wedstrijdspullen Schijnheilig )
Dan was het zadel gewoon gedekt geweest volgens hem en het kostte niks extra.

Klopt dat heb ik dus ook en staat dus gewoon op de papieren bij ons. Ik denk dat vele verzekeringen er niet meer aan willen ivm de vele diefstallen. Ze stellen nu ook veel hogere eissen als bv 10 jaar geleden.
Liefst zou ik hem iedere naar naar huis nemen alleen ivm bijrijdster is dat niet mogelijk. Gelukkig hebben we wel 2 afgesloten ruimtes.

Zelfs in een auto is een zadel niet verzekerd omdat de meeste auto verzekeringen maar tot 500 euro gaan. Die sport spullen verzekering is wel een erg goede optie. Van de zomer met de wedstijden ga ik daar zeker aan denken. Helaas moet hij dan wel onzichtbaar verborgen zijn en dat is vaak lastig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:07

Arnyek schreef:
urselin schreef:

Ik heb (weliswaar bij Centraal Beheer Achmea) een extra verzekering bij mijn inboedelverzekering, ik geloof een euro of 5 per jaar. Die onder meer buiten huis sportspullen verzekerd tot een bedrag van EUR 5000 per keer.

Juist, jij hebt het begrepen Haha!

Je moet de kleine lettertjes ook naar je eigen voordeel lezen. Een beetje verzekering wil best spullen buitenshuis verzekeren, mits ze daar niet constnt zijn. Als je dus je zadel soms mee naar huis neemt voor schoonmaakacties, voldoe je dus aan de voorwaarden.............
Dat je een zadel in een degelijke, afgesloten kast opbergt, lijkt me niet meer dan normaal.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:44

dat is per verzekeraar anders. De onze verzekert de spullen alleen als ze in een afgesloten stenen gebouw zijn. Onze paardenstal zit nooit op slot en daar staat ook de kast, dus in mijn geval is het niet verzekerd.

Vandaar dat ik een tuigage-verzekering genomen heb.