Geen geld terug via Horsemopolitan.com

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rozebottel

Geen geld terug via Horsemopolitan.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 23:17

Ik wil even een waarschuwing plaatsen voor medebokkers die overwegen een aankoop te doen via Horsemopolitan.com

Als je via de webshop een bestelling doet en vooruit betaalt, heb je kans dat je een mail ontvangt met daarin de mededeling dat het artikel niet meer voorradig is.
Dan krijg je de vraag of je dan iets anders wilt bestellen. Ik wilde dat niet en sindsdien kan ik fluiten naar mijn geld.

Heb er diverse keren achteraan gebeld en gemaild. Eerst krijg je te horen, dat je je geld na een maand terug krijgt. En daarna hoor je er helemaal niets meer van en geven ze geen gehoor.
Als je de winkel belt, zeggen ze dat 'de internetafdeling' terug zal bellen... Maar je raad het al: geen telefoontje.
Op mail wordt zowiezo niet gereageerd.

Dus wil je online wat kopen, denk dan goed na voordat je dat bij Horsemopolitan.com doet! Boos!

mirgino

Re: Geen geld terug via Horsemopolitan.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:33

is het de winkel in Oostvoorne?

ik heb daar spullen gekocht en in de winkel super behulpzaam en ook via mail een vraag heel snel beantwoord
ik weet niet waar je woont ,maar anders ga je toch in de winkel langs,helemaal als het om veel geld gaat.

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 23:37

Tsja, al mijn vragen voor de aankoop zijn netjes beantwoord. Daarom had ik er ook vertrouwen in, begin september. Maar nu: nobody home...
En ik woon niet in de buurt, maar als het moet, stap ik in de auto. Zo gaan je toch niet met elkaar om???

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:41

Rozebottel schreef:
Tsja, al mijn vragen voor de aankoop zijn netjes beantwoord. Daarom had ik er ook vertrouwen in, begin september. Maar nu: nobody home...
En ik woon niet in de buurt, maar als het moet, stap ik in de auto. Zo gaan je toch niet met elkaar om???

nee idd beetje vreemd dat je bij; niet meer in huis hebben ,iets anders moet kopen Clown
veel succes ermee,hopelijk komt het goed!

dorine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:56

Nou ja zeg, dat meen je niet!
Wat een zaak zeg, daar koop ik dus in ieder geval niets als ik dit zo hoor...
Ik hoop dat je toch nog een reactie krijgt. Zou wat wezen als je het halve land door moet om je geld te halen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:02

Wat raar zeg.
Maar goed dat je ons even waarschuwd. Bestel ik daar in iedergeval niets!

Ik zou er ook naartoe gaan en mn geld terug eisen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:13

raar inderdaad, dat slaat echt helemaal nergens op.. vraag me af of zoiets wettelijk gezien ook mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:21

misschien kun je via de bank je geld terug laten halen !!! heb ik ook een keer laten doen bij d*ch*rse,

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:21

rare manier van zaken doen zeg!
hoop dat je je geld terug krijgt Lachen

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 10:42

Ik heb een geautomatiseerd mailtje terug gehad met daarin dat de bestelling gecanceld is... En met excuses voor het ongemak.
Nu mijn geld nog!!!!! Lips are sealed

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:46

Ja ik zou ook even bij de bank informeren of je een storno kan regelen!

dorine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:08

Volgens mij kan je niet storneren als je zelf opdracht hebt gegeven tot betaling...

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:10

@ Dorine 3 : Dat zou ook best kunnen ja, ik heb er iig wel eens van gehoord en volgens mij is dat ook per bank verschillend?

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:16

jeetje wat vervelend?!
gaat het om veel geld dan?
tja in de auto stappen, je geld ophalen, en de benzine rekening afleveren uiteraard Knipoog

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:32

Maakt dat uit dan, Wendy_x? Het punt is natuurlijk: het is mijn geld. En ik wilde het graag aan ze kwijt voor iets uit hun webshop, maar dan moeten ze het wel leveren... Ik geef liever iets aan een goed doel als ik geld weggeef!

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:38

Ik heb het ook mee gemaakt!
Ze deden erg moeilijk, iedere keer weer een ander verhaal...
Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik razend werd aan de telefoon en zij als het morgen niet op mijn rekening staat dan kom ik het ophalen! De volgende dag stond het op mij rekening! Moest er wel bijna een 4 maanden achter aan. Heel vervelend ik bestel er nooit meer wat!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:01

Je heb betaald voor een dienst dus zij moeten leveren als ze je geld niet teruggeven. Of geld teruggeven en vervalt ook de plicht om te leveren.

Dit is namelijk ook op te zoeken in het burgerlijk wetboek.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:07

Zo wil ik ook mensen waarschuwen voor horze.nl, goed lezen! De spullen zijn geleverd en het ziet er prima uit. Ik wil alleen een fleecevest terugsturen vanwege niet goed passen, maar het retouradres is wel in Duitsland en je moet zelf de verzendkosten betalen. Ik had de kleine lettertjes niet goed gelezen dus Zij zijn groot en ik is klein! .

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:14

inderdaad horze is ook een beetje apart.
wij hadden daar 2 jassen besteld met gratis bordure stond er op de website.
na 3 weken nog geen jas,telefoonnummer wat op de website stond bestaat niet,uit eindelijk via de email laten weten dat de bestelling niet goed was aangekomen maar wel weten dat je 2 jassen heb besteld.
toen werd er gezegd dat het op de website verkeerd stond en dat er 7,50 bij kwam voor het borduren en als ik de bestelling nog wilde of ik dan mijn creditcard nummer even telefonisch door kon geven.
ik heb zo ie zo geen creditcard en zou ook nooit telefonisch mijn nummer doorgeven.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:18

Dat is ook balen Erretje! Raar hoor, van zulke zaken. Ze moeten hun inkomsten en bekendheid toch ook zeker hebben van internet en tevreden klanten, en dan moet je niet op deze manier met klanten omgaan.

En wat voor moeite is het nu, om even geld terug te storten als je niet kan leveren? Dan had hier een topic gestaan dat ze een goede service leveren, had iedereen het gelezen en hadden ze meer klanten gekregen als nu.. Ik snap zoiets nooit, zullen ze er zelf wel bij nadenken dat dit hun een slechte naam geeft?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:25

je kunt naar de bank en het geld laten storneren en ik zou bellen naar de winkel en vragen naar de direct leidinggevende
als ze je dan nog niet willen helpen dan zeggen dat je lid bent van de consumentenbond en dat je een rechtsbijstandverzekering hebt en dat je per direct iemand wilt spreken want dat je anders gebruikt maakt van bovengenoemde instanties

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:55

Je kan alleen een bedrag laten terug halen bij een machtiging, anders niet. Als je het zelf hebt overgemaakt, kan je het niet terug halen. Anders zou je namelijk ook je geld terug kunnen halen als je het product al ontvangen hebt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:18

zorro schreef:
Je kan alleen een bedrag laten terug halen bij een machtiging, anders niet. Als je het zelf hebt overgemaakt, kan je het niet terug halen. Anders zou je namelijk ook je geld terug kunnen halen als je het product al ontvangen hebt.

'
kan wel en geloof me ik kan het weten want ik werk op een bank Knipoog

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 23:43

Ik heb mijn geld terug gekregen!
Eind goed al goed...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:23

tamaramt schreef:
zorro schreef:

'
kan wel en geloof me ik kan het weten want ik werk op een bank Knipoog

Oke, bij mijn bank kan het niet, werd me daar verteld. Hoe controleren jullie dat je niet geld terug haalt, terwijl dat eigelijk niet kan? Dus spullen wel gelevert, maar toch lekker het geld nog terug halen? Kan het altijd, en moet het binnen een bepaald termijn?

Ts, fijn dat je je geld terug hebt!!