Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)BlueStar schreef:Tjee lastig probleem,
mijn eerste reactie is Zoef altijd meenemen en Perla uit de trailer halen als zoef er ook uit is, maar ja dat is niet altijd echt te doen. Misschien is ze rustiger als ze aan de trailer vast staat (wel aan een ring aan de zijkant, niet aan de trailersteuntjes/randen)
Probeer eens een deken van Zoef te laten hangen in de trailer of mee te nemen als je met een ander op pad gaat. Misschien is de geur voldoende, wordt Perla rustiger als je juist haar de ruimte geeft in de trailer om achterom te kunnen kijken? Soms als paarden aan de kant van de wand wat meer ruimte krijgen zodat ze achterom kunnen kijken maar niet kunnen keren worden ze wat rustiger.
Is er meer rust als er iemand in de trailer bij staat? of in het het zicht blijft?
Ik denk dat je moet zoeken of een klein hulpmiddel net dat stukje rust kan geven. Misschien voorlopig alleen vervoeren met zoef, en bijvoorbeeld een knuffel middenin hangen, na een langere tijd (mits haalbaar) geen Zoef mee maar wel de knuffel, dan is er een ander steunpuntje voor Perla
Ulissa schreef:Even offtopic. Is het deze Perla http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6
We zijn hier namelijk ook 4x naar wezen kijken.
Verder is dit wel een lastig probleem. Het paard is inmiddels al 11 jaar en je weet niet
of deze het vooraf ook gedaan heeft.
Heb je dit bij de vorige eigenaar nog nagevraagd?

NathaxZoef schreef:Ulissa schreef:Even offtopic. Is het deze Perla http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6
We zijn hier namelijk ook 4x naar wezen kijken.
Verder is dit wel een lastig probleem. Het paard is inmiddels al 11 jaar en je weet niet
of deze het vooraf ook gedaan heeft.
Heb je dit bij de vorige eigenaar nog nagevraagd?
Jaa hoor! Dat is onze Perla!![]()
Weny, de vorige eigenaar, nam Perla altijd alleen mee.. Tenminste, dat heb ik toch zo verstaan. Dus zij zal daar geen last mee hebben gehad. Toch denk ik dat ze niet helemaal open kaart gespeeld heeft. Perla zou nooit bokken of dergelijke, daar heeft ze zich toch zeeer zwaar in vergist. Perla is 1 stressbal en ziet ALLES. En als het haar niet bevalt, gaat ze stijl omhoog. Daarbij schijnmankt ze in stap als je haar te veel vast houdt naar haar zin. Gelukkig kan mn zusje er goed mee om
offtopic: 'Wat beviel je wel/niet aan Perla?