Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Breitling schreef:Dat is inderdaad een nog veel betere oplossing!Ik zou mijn paard persoonlijk nooit op proef geven dan zou ik zeggen kom hier maar een aantal keer heen om te rijden.
Federico schreef:Proeftijd kan natuurlijk wel, mits je de dame in kwestie hebt zien rijden! Als jij het neits vind, zou ik je paard niet meegeven. Als ze hem dan niet neemt krijg jij een paard terug wat niet te rijden is.
Verder moet je natuurlijk een duidelijk contract opstellen dat schade aan het paard voor haar rekening is zolang ze daar staat. Andere regels die voor jou belangrijk zijn kun je er ook gewoon in opstellen en in overleg met de koper ondertekenen.
beantsje schreef:Federico schreef:Proeftijd kan natuurlijk wel, mits je de dame in kwestie hebt zien rijden! Als jij het neits vind, zou ik je paard niet meegeven. Als ze hem dan niet neemt krijg jij een paard terug wat niet te rijden is.
Verder moet je natuurlijk een duidelijk contract opstellen dat schade aan het paard voor haar rekening is zolang ze daar staat. Andere regels die voor jou belangrijk zijn kun je er ook gewoon in opstellen en in overleg met de koper ondertekenen.
Normaal gesproken is het risico altijd voor de eigenaar; het is dus maar de vraag of dit rechtsgeldig is.
Federico schreef:Als je het in een contract opstelt en de koper gaat ermee akkoord en ondertekent het, is het gewoon rechtsgeldig hoor. Je bent dan toch een verbintenis aangegaan waar beide partijen zich aan moeten houden?