Wat kan ik in dit geval doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Wat kan ik in dit geval doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 17:52

Hallo

Allereerst sorry wanneer dit verkeerd blijkt te staan en bedankt voor het lezen.

Vorig weekend heb ik een zadel van iemand gekocht via marktplaats. Voor ik het daadwerkelijk gekocht heb hebben we mailcontact gehad. Zij vond mijn bod te laag en deed een hoger bod hierop schreef ik: "Oke, ik accepteer dat mits het zadel past. Zou ik morgen het zadel al kunnen ophalen dan kan ik hem van het weekend passen."

Zij antwoorde door een afspraak te maken. Ik mag er dus vanuit gaan dat zij hier dus mee akkoord gaat. De volgende dag haal ik het zadel op en heb betaald. En de dag erna heb ik het gepast maar jammer genoeg bleek het niet helemaal goed te liggen.

Ik heb dus een mailtje gestuurd dat ik het zadel graag terug wilde brengen omdat het niet past.

Maar nu krijg ik geen mailtje meer terug, ik heb geen telefoonnummer. Wel twee adressen. Eentje waarvan ze heeft gezegd dat ze daar woont en eentje waar ik het zadel heb opgehaald omdat dat dichterbij was.

Ik ben bang dat ze gewoon niet meer op mijn mailtjes gaat reageren en ik met een zadel zit dat ik niet kan gebruiken.

Wat is nu verstandig om te doen en welke rechten heb ik?

Alvast bedankt.

Theeglas

Re: Wat kan ik in dit geval doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:23

Ik heb overigens geen achternaam van deze persoon wel heb ik via omgekeerdzoeken.nl geprobeerd een telefoonnummer te achterhalen maar het adres is niet bekend hij het telefoonboek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:25

ik denk dat je geen rechten hebt eigenlijk, je hebt geen mailtje van de verkoper waarin staat dat je het terug mag brengen en je geld terug krijgt als het niet past, hoop voor je dat het een goedkoop zadel was een niet een hele dure want denk niet dat je wat terug krijgt.

en trouwens deze persoon kan ook aan het werk ofzo zijn en kan je daarom niet gelijk een mail terug sturen, dat moet je ook begrijpen

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:27

Ik wacht al een paar dagen op een mailtje terwijl met de verkoop ik elke keer direct binnen een uur antwoord had.

Het is inderdaad geen heel duur zadel maar ook niet heel goedkoop. Ik was er inderdaad al bang voor dat ik gewoon degene ben die er mee gaat zitten. Wel bedankt voor je antwoord.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:29

Je kunt hem ook gewoon doorverkopen....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:30

Ik vrees ook dat je kat in de zak hebt gekocht.

Wel is meestal de afspraak dat je dezelfde dag nog ff wat laat horen of het past of niet.
Maar ik weet niet wat jij hebt afgesproken?

Je zou ff rechtsbijstand een telefoontje kunnen geven en vragen wat je rechten zijn?

En anders het zadel op MP zetten, en zelf een zadelmaker laten komen zodat het niet nogmaals gebeurd.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:34

Oke bedankt, dan gaat het zadel van de week MP op. Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:35

tjemig,dat is niet netjes!!

jammer dat er nog steeds onbetrouwbare verkopers bestaan..

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:37

Ik vrees ook inderdaad dat je hier weinig mee kan. Spijtig wel. Ik ben destijds met mijn zadel zelf naar de koper toe
gereden om het te passen op haar paard. Veel succes met het verder te verkopen!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:58

casanova schreef:
tjemig,dat is niet netjes!!

jammer dat er nog steeds onbetrouwbare verkopers bestaan..

helaas nog steeds, erg irritant...!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:09

HAR-->TAO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:21

Daarom koop ik alles via bokt en in de winkel en niet via marktplaats.
En als ik iets verkoop en het past niet mag die genen het terug sturen en krijgt netjes zijn of haar geld terug. Ik zelf heb het vorigen maand ook gehad had een slicker gekocht maar het paste niet en nu geen gehoor. Dit is vrij irritant het was ook heel duur. Je staat als koper machteloos vandaar dat je beter in de winkel kent kopen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:38

ik hoop voor jou dat je het zadel toen je hem ophaalde wel even goed gecontrolleerd hebt op eventueel gebroken boom? anders heb je helemaal een kat in de zak omdat je hem dus nu ook niet meer kunt verkopen.....

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 13:59

Ja ik heb het zadel daar ter plekke uiteraard wel helemaal gecontroleerd, heb ik een prima zadel. Maargoed, dikke pech, weer iets om van te leren. Bedankt voor de reacties.