argumenten om de gemeente te overtuigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kylenniekje

argumenten om de gemeente te overtuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 17:16

Hoi,
wij willen graag nieuwe stallen bouwen op een stuk grasland om de fokkerij uit te breiden.
Nu heeft de gemeente het verworpen want, ze vinden het te hobbymatig. (daarom willen we ook uitbreiden, duh). Maar we moeten kunnen aantonen dat er minimaal 1 volwaardige arbeidskracht een voldoende inkomen eruit kan genereren.

heeft iemand van jullie ervaring en met welke argumenten konden jullie de gemeente overtuigen?
Momenteel hebben we twee dekhengsten en een zevental fokmerries en wat jong spul.

Graag geen reacties dat het moeilijk is om geld te verdienen in de paarden, dat weten we.

Alicia2u

Re: argumenten om de gemeente te overtuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:44

Schrijf een goed businessplan. Lijkt me dat de bank daar moeilijk omheen kan?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:29

Mijn eigen ervaring (en van wat ik gehoord heb) is dat je idd een zeer goed bedrijfsplan moet hebben en idd moet kunnen aantonen dat er 1 VAK van kan leven. De gemeenten hebben anders wel gelijk; waarom toestemming verlenen als het hobby matig is (dus dat je er geen VAK loon uit kan halen)? Dan is het einde zoek...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:57

Als je wilt uitbreiden, er dus een bedrijf van wil maken, dan is je eerste gang naar de KvK, de vraagbaak voor alle ondernemers, al dan niet in spé.

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 23:19

we hebben al KvK registratie, we hebben al een bedrijfje maar naast een gewone baan. Nu willen we uitbreiden en fulltime daar aan de slag

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:23

Ik denk ook dat je eerste stap een goed bedrijfsplan opstellen is. Terwijl je daarmee bezig bent, kom je er ook voor jezelf achter of het haalbaar is.
Als de gemeente het te hobbymatig vindt, dan zul je moeten aantonen dat je er een fulltime baan aant kunt hebben wanneer je wel mag uitbreiden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:31

Maak een rekensommetje, welke kosten hebben jullie en wat zal jullie omzet zijn en op basis waarvan baseer je die uitkomsten dan. Deze kunnen wij niet voor jou maken..jij weet wat je op stal hebt staan en in hoeverre je hierin winst kan maken. (hou ook rekening met de concurrentie in je regio)