Alleen laden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Alleen laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:22

Ik weet niet of dit al een topic is.. kon het niet vinden iig.

Binnenkort ga ik alleen met mijn paard op stap. Heeft er iemand tips voor het geval ik alleen moet in/uitladen?
Ik hoop dat er iemand in de buurt is die even kan helpen, maar zo niet: hoe doen jullie dat?

Thanx!

cissy

Re: Alleen laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:58

hoe doe ik het: klep open, naast klep gaan staan, paard er zelf in laten lopen, touwtje over paard heen gooien in voorbij lopen, stang erachter, klep dicht en paard voor vastzetten, deurtje dicht en gaan! krap 1,5 minuut werk... Haha!

bij aankomst: paard voor losmaken, touwtje eroverheen gooien, klep open, stang weg, paard aan staart vastpakken en zachtjes trekken, paard komt zelf achteruit, touwtje pakken in voorbij lopen en klep weer dicht.

maar paard is getraind en baasje ook!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:17

cissy schreef:
hoe doe ik het: klep open, naast klep gaan staan, paard er zelf in laten lopen, touwtje over paard heen gooien in voorbij lopen, stang erachter, klep dicht en paard voor vastzetten, deurtje dicht en gaan! krap 1,5 minuut werk... Haha!

bij aankomst: paard voor losmaken, touwtje eroverheen gooien, klep open, stang weg, paard aan staart vastpakken en zachtjes trekken, paard komt zelf achteruit, touwtje pakken in voorbij lopen en klep weer dicht.

Ik steel even je tekst dan hoef ik niet zoveel te tikken Haha!

Hoe doe ik het: leadrope aan paard van 6 meter, klep open, naast klep gaan staan, paard er zelf in laten lopen, touwtje over paard heen gooien in voorbij lopen, stang erachter, klep dicht en paard voor vastzetten, deurtje dicht en gaan! krap 1,5 minuut werk... Haha!

OF

Leadrope aan paard van 6 meter, klep open, alvast de trailer in lopen, touw even over de voorbalk, naast klep gaan staan, paard er zelf in laten lopen, stang erachter, touw laten vallen, klep dicht en paard voor vastzetten, deurtje dicht en gaan! krap 1,5 minuut werk.

Bij aankomst: paard voor losmaken, touwtje door het toegangdeurtje, aangezien je 6 meter hebt kun je deze gewoon meenemen naar de klep, klep open, stang weg, paard komt zelf achteruit ( op een commando, doet hij dat niet heb je hem nog altijd vast via touw door deurtje, je loopt naar voren, de trailer in en samen eraf en klep weer dicht.

Nog vele variaties mogelijk Clown

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:44

ik doe het bijna hetzelfde als cissy.
Alleen loopt de mijne er op als ik er vooraan loop. Zelf ga ik dan via de andere kant naar voren (2 paards).

Er makkelijk en in zeer korte tijd

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:46

Ik doe het zo:

klep open, met paard mee de trailer in lopen. Langs het paard weer aan de achterkant eruit, stang erachter, klep dicht en dan via het deurtje aan de voorkant zijn hoofd vast zetten.

Eruit:
Hoofd los maken, klep open, stang weg, langs het paard de trailer in lopen en paard naar achter laten lopen.

M'n paard is dit wel gewend, moet zeggen dat hij het eigenlijk na 1 x al meteen begreep en goed deed.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:48

exact zoals cissy, maar ook hier zijn baasje en paard getraind, dus tip voor jou: welke manier je ook kiest, oefen het gewoon eens voor de fun. Misschien heb je hulp, maar zo niet, dan sta je niet voor een verrassing.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:54

cissy schreef:

Jeetje, ik wou net zeggen, ik doe het net als Cissy maar met mij zijn er meerdere die het zo doen.
Alleen ik heb het van Cissy geleerd Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:57

hier ook op dezelfde manier... helemaal het uitladen is makkelijk met united. Die komt altijd heel voorzichtig in slow-motion de plank al Huilen van het lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:57

Pytje schreef:
Ik doe het zo:

klep open, met paard mee de trailer in lopen. Langs het paard weer aan de achterkant eruit, stang erachter, klep dicht en dan via het deurtje aan de voorkant zijn hoofd vast zetten.

Eruit:
Hoofd los maken, klep open, stang weg, langs het paard de trailer in lopen en paard naar achter laten lopen.

M'n paard is dit wel gewend, moet zeggen dat hij het eigenlijk na 1 x al meteen begreep en goed deed.
Zo doe ik het ook met de meeste paarden.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:16

Ik loop met de een mee (en dan via deurtje eruit om stang er achter te doen) en de ander kan ik naar binnen 'sturen'.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:22

Katja schreef:
Pytje schreef:
Ik doe het zo:

Eruit:

Zo doe ik het ook met de meeste paarden.

Ik ook,
Alleen met uitladen sta ik naast de klep en zeg: terug.
Dan vang ik hem op aan zijn halstertouw.
Puur om mijn paard bij de klep te begeleiden, hij heeft de neiging om naar rechts heen te gaan en ik duw zacht tegen zijn buik, zodat hij recht naar achter gaat. Knipoog

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:35

[/quote]

Hoe doe ik het: leadrope aan paard van 6 meter, klep open, naast klep gaan staan, paard er zelf in laten lopen, touwtje over paard heen gooien in voorbij lopen, stang erachter, klep dicht en paard voor vastzetten, deurtje dicht en gaan! krap 1,5 minuut werk... Haha!

Clown[/quote]

Heb geen tips, maar moest hier erg om lachen. Dan heb je wel een heule grote trailer nodig... Clown

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:38

hoe ik het doe:
heb 2 paards trailer
ga rechts va het paard lope
zet schot beetje opzei dat paard genoeg ruimte heeft en ik er nog langs de andere kant in kan.
paard loopt op zn eigen plek. ik andere kant. zet hem stil hou uiteinde touw vast. loop naar achter zet schot goed en doe stang erachter. loop naar vore zet paard vast loop naar achter doe andere stang dicht en klep sluiten.

uitlade:
ene stang open. naar voor. paard losmaken en vastmaken aan touwtje. dan touwtje vasthoude. naar acher lopen. stang open schot opzei staart van paard pakken en zeggen dat hij achteuit mag komen.

laad hem altijd op deze manier in m eentje

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:43

Mocht het paard wat minder zin hebben om naar binnen te lopen dan kun je ook een longeerlijn meenemen en deze met een lus om de billen vastklippen op de rug. Zo kun je aan de voorkant van het paard blijven staan maar daarnaast toch het paard van achteren aanmoedigen om de trailer in te lopen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:37

há Mynique, ROFL
doet ie het nog steeds goed? Clown

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 15:50

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga inderdaad eerst thuis maar eens een keer oefenen voordat ik op pad ga! Haha!