Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) dus hebben we een Ifor met vooruitgang, dat werkt uitstekend. 

).Utixo schreef:Ik ga met Nibbit mee. Waarom zo moeilijk lang wachten? Paard staat? Stang erachter, klep dicht en rijden. Hoe langer jij staat te tutte, hoe meer kansze krijgen achteruit te denderen. Wennen aan de trailer doen ze maar als je rijd.
Utixo schreef:Ik zeg niet dat het niet uitmaakt hoe ze erin gaan, dat maakt wel uit. Alleen, als ze er eenmaal instaan moet je niet gaan lopen mutsen.
suus27 schreef:Utixo schreef:Ik ga met Nibbit mee. Waarom zo moeilijk lang wachten? Paard staat? Stang erachter, klep dicht en rijden. Hoe langer jij staat te tutte, hoe meer kansze krijgen achteruit te denderen. Wennen aan de trailer doen ze maar als je rijd.
Normaal gesproken ben ik het met die manier ook eens. Je paard in de trailer zetten, maakt niet uit hoe, en dan de klep dicht gooien.
Deze manier hebben we vaker gebruikt, maar als ik erover nadenk is dat het ook op een andere manier kan.
Daarom vraag ik naar jullie tips.
Citaat:Ik vind dat je een beetje makkelijk praat. Waarschijnlijk gaat jou paard er gewoon in!\
Mijn paard stormde achteruit zelf als drukte je met die stang tegen zijn kont dan liep hij gewoon door. Dus hoe kan je dan hup stang erachter en klaar. Beetje kort door de bocht. Ben normaal ook zo maar bij sommige paarden werkt het gewoon niet.
Nibbit schreef:Waarom steeds langer opbouwen en regelmatig oefenen?
Ik vind de reacties hier wel een beetje overdreven
Je hoeft het paard er heus niet in te rammen, maar zo denkt het paard ook dat het een "big deal" is om in de trailer te gaan staan. Zorg ervoor dat jij zelfverzekerd overkomt
Ik zou gewoon inladen, stang er achter en even laten staan. Dan belonen dmv een kriebeltje of een lekker hapje.
Een hooinet zorgt ook vaak wel dat ze netjes blijven staan.
Henkjan schreef:Nibbit schreef:Waarom steeds langer opbouwen en regelmatig oefenen?
Ik vind de reacties hier wel een beetje overdreven
Je hoeft het paard er heus niet in te rammen, maar zo denkt het paard ook dat het een "big deal" is om in de trailer te gaan staan. Zorg ervoor dat jij zelfverzekerd overkomt
Ik zou gewoon inladen, stang er achter en even laten staan. Dan belonen dmv een kriebeltje of een lekker hapje.
Een hooinet zorgt ook vaak wel dat ze netjes blijven staan.
Hier ben ik het mee eens. Gewoon de stang erachter als ze erin staat, en dan even laten staan. Klep dicht en met een netje hooi alleen laten staan. Na een kwartiertje er weer uithalen. Ze weten dan snel genoeg dat ze er niet meer uitkunnen!
Henkjan schreef:Nee, juist niet eruit halen als ze druk doen is mij geleerd. Stang erachter, vastzetten, hooinetje ophangen (zorg dat het paard er niet in kan blijven hangen) en de klep erachter dicht gooien. En dan laten staan. Als het paard na een half uur nog steeds helemaal gek is, zetten we er een ervaren, rustig paard naast.
@Aira: Een ketting zou ik niet doen, daar breken ze zo doorheen.
.
. Ik zou zorgen voor iemand erachter die op het juiste moment (dus als ze de trailer weer uit komen stormen) het paard weer naar voren kan krijgen of in ieder geval uit de achterwaartse spurt.