2 op het been. Wel in de verzekering?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tartarus

2 op het been. Wel in de verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 18:47

Hallo,

Wij zijn momenteel bezig met het zoeken van een nieuw paard. Nou hebben wij een paard gevonden, dat paard hebben wij rontgenlogisch laten keuren.

Alleen op een been heeft ze een bemerking aan de straal, daar heeft ze een twee voor gekregen. Nou is mijn vraag, kan een paard met een twee nog de verzekering in met dat been?

Wij horen namelijk van de een dat het wel kan, omdat ze goed gekeurd is, maar van de andere kant dat het niet kan, omdat het niet uitmuntend is.

Wie heeft voor mij het antwoord?

Groetjes

co2

Re: 2 op het been. Wel in de verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:08

Een 2 valt in Nederland onder acceptabel, dus in principe zou het verzekerd worden.
Maar waarom bel je niet gewoon de verzekering op? Dan weet je het zeker.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:56

MD-->TAO

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:15

Een twee is prima en geen enkel probleem om te verzekeren maar als er ergens een opmerking gemaakt wordt kan dat anders zijn.

Tartarus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:02

Iedereen bedankt voor de reactie's.

Het gaat overigens niet door met dit paard. Paard was gekeurd door een dierenarts die aan handje klap deed. Met andere woorden, het paard was beslist veel slechter dan werd gezegt.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:50

Jammer zeg. In dat geval waren de kosten van de keuring toch niet voor jouzelf hoop ik?
Verder heeft mijn paard ook een 2 op zijn keuringsrapport hoor. Dat is absoluut acceptabel! Zeker in combinatie met allemaal 1-en. Als een (jong) paard overwegend 2-en zou scoren, dan zou het een ander verhaal zijn denk ik...
Dit is was ik van de scores weet trouwens (correct me if I'm wrong):
0 en 1: uitmuntend
2: goed
3: matig
4: slecht
Wat ik alleen niet zo goed begreep is dat er bijna nooit 0-en gegeven worden. Mijn keuringsdierenarts vertelde dat hij nooit een score 0 gaf. Waarom is dat eigenlijk? Of bestaat een 0 gewoon niet?

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:42

Ik hoorde van de dierenarts dat een paard met alleen maar 1-tjes al weinig voorkomt, maar een 2 is niet gelijk slecht hoor. Van 0 heb ik eigenlijk niet gehoord, dat dat ze bij 1 begonnen Haha!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:17

beetje raar dat een 2 als een bemerking wordt bestempeld! een 2 is namelijk helemaal GEEN bemerking. Een 2 staat immers voor GOED. Ken geen dierenartsen (en ik ken der veel) die zeggen we geven het gewricht een 2 want hij ziet er op de foto goed uit, maar we zetten er toch een bemerking bij. Beetje raar en totaal niet logisch. Een 2 is gewoon prima

(zeg maar in cijfers uitgedrukt op een schaal van 10 een 7 a 8) Als iets een bemerking is dan moet hij toch wel op dat punt een 3 of lager voor hebben gekregen. Ik zou hier dan ook even contact over opnemen!)

Een 0 word ook nooit? gegeven? heb iig nog nooit een rapport onder mijn neus gehad van een paard dat ergens een 0 voor kreeg. Het 100% prefecte gewricht bestaat niet.