als je verlichting aan wilt sluiten in je veewagentje kan dat op verschillende manieren maar ik weet nu niet of het om een veewagentje (b-rijbewijs) gaat of een trailer maar in de trailer kun je gewoon de verlichting bij de achterlichten koppelen en gebruik een armatuur waarin max 5watt buislamp kan worden gepast de standaard verlichting in de meeste trailers kun je aan/uit zetten door aan de kap v/d verlichting te draaien wanneer je in een veewagentje verlichting aan wilt sluiten kan dit op de verlichting maar ook contact geschakeld of constant geschakeld dat bij stilstaan ook verlichting in de laadruimte gevoerd kan worden zonder dat de verlichting van de auto hoeft te branden in dit geval zou ik gebruik maken van een externe aansluiting waarbij een universeel relais word gebruikt 1,5 kwadraats autokabel en zekering voor de juiste zekering is een simpel rekensommetje wattage delen door voltage is amperage bv drie lampen van 5watt is totaal 15 watt delen door 12 volt is 1,25 ampere dus dit is het amperage waar de aansluiting op gezekerd moet worden maar let wel als je geen verantwoorde aansluiting maakt is de kans op kortsluiting erg groot dus als je twijfelt laat het iemand doen die er echt verstand van heeft of een garage want als beroeps chauffeur/monteur heb ik boel collegas er een rotzooitje van zien maken doordat ze maar wat deden en heel veel geluk hebben gehad dat het niet mis gegaan is