Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
russel schreef:Ik vind dus van jouw vriendin, zij houdt toezicht en onder haar zorg is hij ziek geworden, of het haar te wijten is, staat buiten kijf.
Isabonny schreef:@ russel: ik ben het niet helemaal met je eens. Maar dan met het oog op mijn situatie begin dit jaar, toen ik onze pony verkocht: de nieuwe eigenaren vroegen zelf of ze de pony nog een aantal maanden mochten laten staan. Als ie dan na een maand of wat een koliekaanval of een kou of zo zou krijgen, dan vind ik dat zulke kosten voor de nieuwe eigenaar zijn.
Als oude eigenaar zijnde ga je echt niet express het beest een beetje ziek lopen maken.
Je voorbeeld met tafeltje met terpetine vind ik ook niet hier passen in dit geval. Dat is een heel ander verhaal. Daar heb je het over een levenloos ding, waarbij duidelijk is dat de oude eigenaar er schade aan heeft toegebracht.
Een koliekaanval kan door verschillende factoren komen en daar kan een eigenaar niet altijd wat aan doen. Zoiets kun je niet op de oude eigenaar verhalen. Dan had je het paard niet daar moeten laten staan, als je het niet vertrouwd.
russel schreef:Als ik een paard koop en betaal maar nog niet kan ophalen en ik kom en het paard is op dat moment herstellende van iets, laat ik hem staan en spreek ik af dat ik hem over een bep. tijd gezond en wel op kom halen, mét een dierenarts verklaring, anders niet goed, geld terug.
Iets wat niet deugdelijk is wat wordt geleverd als wel deugdelijk, accepteer ik niet. Ik denk wel dat ik gelijk krijg van een rechter. Eerder als het dier weer hersteld is en gezond is en ik hem niet meer wil dan zal een rechter toch wel anders denken.
russel schreef:Iets wat niet deugdelijk is wat wordt geleverd als wel deugdelijk, accepteer ik niet. Ik denk wel dat ik gelijk krijg van een rechter. Eerder als het dier weer hersteld is en gezond is en ik hem niet meer wil dan zal een rechter toch wel anders denken.