Wat moet ik nou doen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

banana8

Wat moet ik nou doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:31

Hallo,
Ik heb een probleem ,
Ik rijd op een manege in belgié.
Daar staat een 3 jarige pony op de manege geboren en nu hebben ze mij gevraagd of ik haar in wilde rijden, Nou oke ik had ja gezegd want het leek me toch wel erg leuk,
ik ben eerst bezig gegaan met longeren en allemaal dat soort dingen , ik denk iets van 5 maanden verder zijn we erop gegaan .
Ze was tegen onze verwachtigingen in echt super braaf !
ze is nu ongeveer een half jaar onder het zadel en pakt alles goed op.
ze heeft nog nooit gebokt gesteigerd en is er nog nooit van door gegaan,
Nu is dus het probleem ik ben een beetje te groot voor haar , niet zo groot dat je denkt van jeetje dat ziet er ook niet uit maar wel wat te groot.
ik weet nu echt niet wat ik moet doen want ik heb zo een sterke band met die pony ze is zo lief,
maar over een tijdje moet ze dus de manege lessen in en het is zo zonde want ze kan echt super lopen wanneer je ontspant word ze nagefelijk en ze reageerd super op je been , het zou zo zonde zijn als het allemaal verpest word.
Nu heb ik dus zitten denken dat ik haar wel wil kopen maar mijn ouders verdienen niet zo veel dus moet ik er zelf ook voor werken en dat wil ik ook zeker doen.

maarja ik wil liever dat ze verder haar leven in gaat met een te groot persoon dan als manege pony waar er van alle kanten in haar mond word getrokken toch ?
ik heb het er nog niet met mijn ouders over gehad dus dat zou ik nog moeten doen.

Wat betalen jullie nou ongeveer in een maand aan je paard ?
ik heb een opsomming gemaakt en ik zou rond de 360 euro uitkomen ,

ik zou graag jullie mening willen horen , de manege lessen in of lekker een eigen baasje wat wel te groot is.

sorry als het hier verkeerd staat ik wist niet waar ik het anders zou moeten plaatsen.

Groetjes anne

goldiejack

Re: Wat moet ik nou doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:08

maak je niet druk!
ik ben ook een beetje groot voor mijn pony, maar zolang je alle hulpen nog goed zou geven waarom niet?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:14

en wat is te groot? hoe groot ben jij en hoe groot is de pony?

Je moet geen pony gaan kopen omdat je bang bent dat hij anders verpest wordt door de manege, dan komt er daar wel weer een andere pony voor in de plaats.... En je kunt ze niet allemaal redden.
Ik snap dat je nou verliefd bent op deze pony omdat je er de laatste tijd zoveel mee bezig bent geweest maar wees wel eerlijk tegenover jezelf én die pony.
Kun je wel een pony betalen zelf? En wat voor leven kun jij dan die pony geven? Als dat allemaal in orde is zou je kunnen overwegen m te kopen (als ze m willen verkopen, want heb je dat al gevraagd of ze dat wel willen???)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:51

360 in de maand? ik gaf elke maand rond de 160 uit gemiddeld.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:41

hoe vervelend ook, maar je had het kunnen weten, tenslotte vroegen ze je om dat diertje in te rijden voor hun... ik zou als ik jou was trots zijn op hoe je het gedaan hebt, en gaan sparen voor een paardje wat echt helemaal HET paardje voor jou is dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:46

Misschien kun je ze duidelijk maken dat hij meer in zijn mars heeft en dat ze er misschien wel geld aan kunnen verdienen?

Ik zou de pony niet kopen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien zou je de pony te kort komen omdat je het amper kunt betalen.
En misschien ben je er over een jaar wel uitgegroeid, dan moet je alsnog afstand van hem doen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:59

smarty schreef:
hoe vervelend ook, maar je had het kunnen weten, tenslotte vroegen ze je om dat diertje in te rijden voor hun... ik zou als ik jou was trots zijn op hoe je het gedaan hebt, en gaan sparen voor een paardje wat echt helemaal HET paardje voor jou is dan...

helemaal mee eens, je wist van te voren dat dit paard in de lessen zou gaan.
hoe dan ook snap ik wel dat je eraan gehecht raakt, maar om dan een paardje te kopen dat nu eigenlijk al wat aan de kleine maat is...

succes met je beslissing

poezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:11

Te groot = te groot
Sommige mensen denken ach dat kan nog anders moet ik mijn pony weer verkopen
maar dat is zielig voor dat beesje hoor!!!!
maar jij bent zoals ik gelzezen heb nog niet te groot met een foto kan je er beter
over beoordelen