Ik heb een probleem en hoop dat jullie hier goede ideeen voor hebben. Ik zal proberen mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen.
Ik heb een pensionstal die per 1 -12 -2008 wordt beeindigd. De man waarvan ik nu de grond en stallen huur gaat wel door met de stal maar dus zonder mij en zonder mijn stalnaam. Mijn hele bedrijf wordt uitgeschreven bij de KVK.
Ik heb alle stalklanten aangeboden een zadelkast van mij te gebruiken voor 1 vast bedrag. Dit bedrag hebben ze eenmalig betaald en zouden dan de kast mogen gebruiken zolang ze wilde.
Nu stop ik met mijn stal dus wil ik de zadelkasten graag verkopen. De nieuwe staleigenaar wil de kasten niet overnemen, en omdat ik het anders banketstaaf vind voor mijn pensionklanten heb ik hun de kasten voor de halve kostprijs aangeboden. Zij mogen de kast dan kopen en dus houden. Degene die dat niet wilde, daar kon ik de kasten dan van kopen. Het zijn per slot van rekening mijn kasten aangezien ik ze aan hun verhuurd heb.
Nu is 1 van mijn klanten het er niet mee eens, omdat zij toch op deze stal blijft (dit is dus alleen niet dezelfde stal alleen dezelfde plek, maar andere eigenaar dus andere stal in mijn ogen). Zij zegt ik heb de kast betaald en mocht hem gebruiken tot ik van de stal zou vertrekken.
Wat vinden jullie hiervan? Graag een eerlijke mening, ook goede ideeen zijn gewenst.