Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. 
aliealie schreef:Ik heb jaren terug zoiets zelf meegemaakt. Mijn paardje werd getrapt door een ander paard. De pensionhouder zag toen (bij toeval) welk paard de klappen uitdeelde. De eigenaresse van dat paard heeft toen mijn dierenartskosten betaald gekregen uit haar verzekering. En dat loog er niet om want mijn paard is bijna een jaar kreupel geweest. Vond het eigenlijk niet meer als billijk dat ze dit heeft geregeld, ik had er de stress en ellende ook van, maar in hoeverre zij hier wettelijk verplicht toe is zou ik niet weten.
)beantsje schreef:Het antwoord van LDRD is zoals altijd weer prachtig onderbouwd. Ik kan er weinig aan toevoegen (als leek zijnde)
Het lijkt mij dat als er een (schriftelijke of met onafhankelijke getuigen uitgesproken) 'opdracht' aan de pensionhouder is van beide paardeneigenaren om hun paarden samen in de bak te zetten, de pensionhouder weinig schuld meer verweten kan worden.
Trouwens, wie zou de pensionhouder aansprakelijk moeten stellen? Dat kunnen alleen degenen die de schade hebben, dus jij en de andere paardenbezitter. Het kan niet anders, dan dat het erg lastig wordt als de pensionhouder zich kan beroepen op zo'n opdracht.
Waar je wel om moet denken, dat je nog gelazer onderling kan krijgen met de andere eigenaar, indien één van de paarden gewond raakt.
Wanneer het van te voren is vastgesteld met de pensionhouder kun je er verder waarschijnlijk weinig meer aan doen