Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
uit het verhaal van de TS kan ik niet opmaken dat de verkoper dit wist, klein maar zeer belangrijk detail!Citaat:Wel konden wij aantonen dat het dier de gebreken al vertoonde vóór verkoop en dat verkoper daarvan op de hoogte was.
Katja schreef:Zoals ik je verhaal lees heb je het paard toch door een dierenarts laten bekijken of lees ik het verkeerd?
Omdat dit iets is wat sowieso niet bij een keuring naar buiten was gekomen heb je een hele goede zaak
Maar zo'n zaak duurt vaak wel lang ik zou zelf een hele goede paardenadvocaat inschakelen die kan je wel verder helpen.
capraibex70 schreef:Als ze het dier laat afmaken en sectie laat verrichten, heeft ze bewijs (zo'n vergrote wervel komt niet van de een op de andere dag). Weet niet in welke prijsklasse dit paard valt, maar de rechter verwacht niet dat je x-rays laat maken voor een aankoopbedrag van 3500, dan volstaat klinisch. En zoals al gemeld, zou deze wervel daar niet bij naar voren zijn gekomen.
Jeanine84 schreef:Keuring is niet verplicht maar nu heb je geen poot om op te staan! Koper heeft namelijk keuringsplicht wil je er een zaak van maken..en een klinische keuring alleen volstaat dan niet. En een verborgen gebrek? Wist de verkoper hier van dan? Dat is natuurlijk maar de vraag...daarom: altijd laten keuren!! Ook rontgenlogisch!!
cissy schreef:daar zeg je wat bij:uit het verhaal van de TS kan ik niet opmaken dat de verkoper dit wist, klein maar zeer belangrijk detail!Citaat:Wel konden wij aantonen dat het dier de gebreken al vertoonde vóór verkoop en dat verkoper daarvan op de hoogte was.
Jeanine84 schreef:Katja schreef:Zoals ik je verhaal lees heb je het paard toch door een dierenarts laten bekijken of lees ik het verkeerd?
Omdat dit iets is wat sowieso niet bij een keuring naar buiten was gekomen heb je een hele goede zaak
Maar zo'n zaak duurt vaak wel lang ik zou zelf een hele goede paardenadvocaat inschakelen die kan je wel verder helpen.
Bij een rontgenologische keuring was dit echt wel naar voren gekomen hoor! Wat is nou een klinische keuring!
masja schreef:Nu na 4 maanden blijkt dat de 5 e wervel 3x zo groot is als normaal. Dit zou niet bij een klinische keuring naar voren gekomen zijn en valt onder de noemer verborgen gebrek daar de merrie z.s.m. ingeslapen moet worden omdat ze voortdurend pijn heeft.