Keuring / Verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BiancaSLC

Keuring / Verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 23:34

Hallo!

Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een super lieve draver, een 5.5 jarige ruin met de naam Vic van Camstra. Wellicht dat jullie deze naam bekend voorkomt, ik heb hem namelijk over genomen van Roos.
Ik ben zoooo blij met hem. Het is mijn eerste eigen paardje. En wat voor een Lachen
Ik heb nu gelukkig een zadel die goed past en niet verschuift, een Barefoot Arizona.. boomloos ja.
Ook heb ik een mooi western hoofdstel gekocht.. maar deze is helaas te groot!! en ik denk toch dat ik lekker bitloos blijf rijden. Hij is zo gevoelig voor elke beweging.. perfect gewoon. Op een bitloos hoofdstel gaat het tot nu toe uitstekend. Elke keer is er weer vooruitgang te zien Lachen

Aangezien het voor mij helemaal nieuw is om een eigen paard te hebben, hoop ik dat iemand me wat meer informatie kan geven over het volgende;

- Ik wil Vic waarschijnlijk laten keuren. Weet iemand wat dat ongeveer gaat kosten? Waar kan ik contactgegevens vinden van 'keurders'..? Wordt dit gewoon ter plekke gedaan of moet je je paard dan ergens mee naartoe nemen?

- Daarnaast wil ik hem gaan verzekeren. Wat zijn hier ongeveer de kosten van? Wat is aan te raden? Ik rij gewoon recreatief / western.. Is het verplicht om je paard te keuren alvorens je hem kan verzekeren?

Ik hoop dat iemand me hier wat meer info over kan geven!

Alvast bedankt!

Bianca

maikeltje

Re: Keuring / Verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:48

Een klinische keuring kost rond de 100 euro. Dat kan gewoon door je DA gedaan worden. Als je de faciliteiten hebt om op harde en zachte ondergrond je paard te kunnen laten lopen tijdens de keuring, dan kan het gewoon bij jou op stal gedaan worden.
Ik weet niet of je ook een rontgenologische keuring wilt laten uitvoeren, maar het hangt van het bedrag wat je wilt verzekeren af of dit ook nodig is. Volgens mij heeft de verzekering tot een bedrag van 5000 euro alleen een klinisch keuringsrapport nodig. Wil je je paard voor meer verzekeren dan moeten er ook foto's bij. Ik was voor klinisch keuren en 20 foto's 440 euro kwijt.

Wat je kwijt bent in de maand aan verzekering hangt er ook weer vanaf. Wil je alleen verzekeren tegen overlijden, of ook ziektekosten? Beperkte ziektekosten of uitgebreid?

In de Bit van oktober 2008 staat een artikel waarin ze ziektenkostenverzekeringen vergelijken. Misschien dat je daar via via nog aan kunt komen dan ben je weer wat wijzer.

Veel plezier met je paard!

Ansel7

Re: Keuring / Verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:05

Hai,
Wat leuk dat je een paardje voor jezelf hebt!
Het ligt helemaal aan de verzekering die je wilt. Niet elke da mag keuren let daar wel op! Vraag bij je aankomende verzekering een lijstje met namen. Ook kan de keuring ter plaatse gedaan worden, maar dan worden er geen foto's gemaakt. Je hoort tegenwoordig ook van foto's maken op locatie maar deze zijn vaak van mindere kwaliteit. De kosten verschillen per da.
Vraag bij je da na wat de kosten zijn van de verschillende keuringen. Er zijn nl meerdere soorten.
Dus eerst bedenken welke verzekering je wilt, daar staat dan ook bij de voorwaarden bij welke keuring je minimaal moet hebben en via welke artsen dit kan.

Succes!