Paard mest heel veel onder het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Paard mest heel veel onder het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 18:35

Heey!
Ik weet niet of het hier goed staat, zo niet; willen jullie het dan verplaatsen:)
maar als ik mijn brijrijpaard rijd, dan mest ze super vaak onder het rijden, zoals vandaag, mest ze 5 keer!
Maar elke keer hele kleine beetjes, weet iemand waarom ze dat doet, het is namelijk best irritant, wanr elke keer moet ik er weer afstappen om het op te ruimen als het op de hoefslag ligt (9 van de 10 keer zo).
Weet iemand waarom ze dat doet?
Groetjes!

cissy

Re: Paard mest heel veel onder het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:08

vraag het je paard, wij weten het niet Lachen wil je hier echt een serieus antwoord op?
wat maakt het uit hoeveel ze mest, blijkbaar zit het haar in de weg en moet ze het kwijt.
Als je het niet elke keer wilt opruimen dan kun je zodra je voelt dat ze moet mesten ook stil gaan staan dan ligt het op 1 hoop of van de hoefslag afgaan....

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:09

Kan o.a. van stress zijn, maar ook doordat je haar laat ondertreden en er hierdoor wat druk op haar dikke darm komt te staan. Knipoog

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:11

Mijn instructrische vertelde mij altijd dat het door ontspanning kwam, mijn vorige verzorgpony meste altijd na het rijden, wanneer ze op stal kwam.
En enkeld eens onder het rijden als ze heel erg ontspannen was.
Mijn nieuwe verzorgpaard begint mest ook heel veel tijdens ontspanning (wanneer ze rustig naar beneden loopt (zonder dwang of weet ik veel wat).
Als ze poept is ze niet gespannen, in mijn geval..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:13

Die van ons mesten ook veel op de trailer..alleen bij onze paardjes weet ik bijna zeker dat het door de spanning komt. Ze vinden het duidelijk spannend, niet angstig zijn ze, maar weten wel dat er een plan voor ze staat als ze erin gaan..
Bij mn hengstje was het angst, die baggerde de hele trailer vol..maar bij hem stond het zweet ook achter zn oren en tussen zn billen...
Dus als je paard er gespannen bij staat, zal dat het vermoedelijk zijn..

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:20

Of je paard heeft zoiets van hoe meer ik mest, hoe meer ik eventjes vrij heb, omdat jij vaak moet afstappen om het op te ruimen.
En stilstaan tijden mesten raadt ik je niet aan, als je dan ooit een proefje wilt rijden stopt je paard midden in de proef als hij/zij moet mesten.

Ik heb het wel eens gehoord dat paarden gewoon mesten omdat de ruiter moet stoppen met het werk om het op te ruimen.
Maar hoe je het moet oplossen? Geen idee sorry, veel succes ermee!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:23

Mijn paardje heeft er ook een handje van..die kan soms wel 5x een hoopje leggen.Zou probeert dan ook altijd om stil te staan, maar dat mag ze niet van mij.Ik ruim de mest ook pas op als ik klaar ben met rijden

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:37

Ok, sorry, ik post iets hier, maar hoe het in hemelsnaam komt dat ik denk dat het om mesten op de trailer ging Tong uitsteken negeer mijn post dus maar, haha (moet dat vast ergens anders hebben gelezen, haha)

mooierd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:58

Mijn pony doet het ook heel erg ik denk wel 5 á 6 keer als ik aan het rijden ben. maar ik vraag me echt af waar het nou van is!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:01

niet gezien dat dit al een heel oud topic is?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:12

haha, ja sissy, mooierd is net nieuw op bokt en is nog erg jong.....

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:31

daarom een slotje.