Transport Frankrijk-Belgie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guzzista

Transport Frankrijk-Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 18:33

Kan iemand me advies geven over goeie en BETROUWBARE transportfirma's om een paard uit Frankrijk naar Belgie te brengen aub?
Wil kosten berekenen om te zien of ik er niet beter zelf om ga.
Thx Knipoog!

Guzzista

Re: Transport Frankrijk-Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 19:49

Niemand? Ik heb al enkele firma's gevonden, maar enkel in Nederland.
Ik moet vanavond ongeveer de prijs weten van wat me het gaat kosten.
Afstand zo'n 800 km.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:52

gellisen transport en potdijk.
zijn nederlandse firma's die rijden daar veel dus die kunnen zo een paar uit frankrijk mee nemen naar belgie,of anders om.
voor hun telefoon nummer kun je zo even hun naam googelen
groetjes saskia

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:21

Mochr je geen gecombineerd transport willen: wij verzorgen individueel transport, zie link in onderschrift.

Guzzista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:49

Bedankt voor de reactie, maar vrees dat ik er zelf zal moeten omgaan. Heb even omgerekend en het bedrag lijkt me gigantisch...

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:16

Guzzista schreef:
Bedankt voor de reactie, maar vrees dat ik er zelf zal moeten omgaan. Heb even omgerekend en het bedrag lijkt me gigantisch...

Dat lijkt mij logisch.
Het goedkoopste is laten ophalen door een transporteur die met meerdere paarden rijdt, en dus een combinatierit kan rijden.
Laat je het paard ophalen door iemand met een trailer of een paardentaxi zul je inderdaad een behoorlijk bedrag kwijt zijn.

Waar je echter wel rekening mee moet houden is dat je voor jezelf alleen brandstofkosten en eventuele trailerhuur rekent, een transporteur rekent ook zijn uren die hij maakt, onderhoud aan auto e.d.
Dat zijn dingen waar je geen rekening mee houdt als je zelf rijdt. Bedenk echter wel dat als je het paard láat ophalen, je zelf met andere dingen bezig kunt zijn, een ritje naar Frankrijk en terug zul je toch algauw minimaal 2 dagen over doen afhankelijk van waar je moet zijn, ook zul je ergens moeten overnachten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:08

Een vergeet niet dat je zelf ook wel genoeg ervaring moet hebben en een geschikte combi auto-trailer om veilig een paard over lange afstand te transporteren. Daar heb je bij zo´n firma geen omkijken naar.....

Guzzista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:03

cissy schreef:
Een vergeet niet dat je zelf ook wel genoeg ervaring moet hebben en een geschikte combi auto-trailer om veilig een paard over lange afstand te transporteren. Daar heb je bij zo´n firma geen omkijken naar.....

We hebben toch al enkele malen hele lange afstanden gedaan. Het is vooral erg saai, maar of je daar ervaring moet mee hebben? Ik ben gewoon uiterst voorzichtig. Ik heb de laatste keer zelf de ganse reis van 4 uur in de trailer doorgebracht en weet onderhand wel hoe lastig het is voor een paard. Ik pas mijn rijstijl enorm aan en kijk uit om niet in fileperiodes te rijden, da's erg frustrerend voor het dier.
1500 euro heb ik echt niet over voor transport, ik doe het zelf voor zes keer minder.

sofietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:31

Zelf je paard vervoeren vanuit het buitenland is idd. geen aanrader. Ik heb mn paard laten vervoeren vanuit Spanje naar Nederland en ben zelf meegegaan met de transporteur. Je moet dit toch echt proffesioneel laten doen want het is toch wel een enorme verantwoordelijkheid. Ik heb het laten doen door BS horseservice uit Zeewolde. Je kunt ze vinden onder www.paardentransporten.eu. Ikzelf vindt het een superbedrijf. Mijn paard ging mee op een combi, daardoor was de prijs lager en mijn paardje is nogal nerveus op de wagen. Normaal gesproken staat ze te trillen als een rietje en is ze doorweekt van het zweet. Ze hebben zo perfect gereden, in alle rust en voldoende pauzes gehouden dat het dametje er zonder enige stress af kwam. Mijn complimenten hoor voor dit bedrijf. Een echte aanrader voor iedereen. BSS nogmaals bedankt!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:32

Guzzista, ik hoef je niet te vertellen dat het lévensgevaarlijk is om bij een paard in te trailer te verblijven tijdens vervoer? Buiten dat is het hartstikke illegaal, dus als je een ongeluk krijgt, ben je nat, niet te spreken over de boetes die je ervoor kan krijgen.

Guzzista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 10:51

imker schreef:
Guzzista, ik hoef je niet te vertellen dat het lévensgevaarlijk is om bij een paard in te trailer te verblijven tijdens vervoer? Buiten dat is het hartstikke illegaal, dus als je een ongeluk krijgt, ben je nat, niet te spreken over de boetes die je ervoor kan krijgen.

Neen, dat hoef je me inderdaad niet te vertellen, ik weet dat, maar ik wou bij mijn paardje zijn. Ik wou hem niet alleen laten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:48

Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over zelf rijden? Ik ben van de zomer met iemand mee geweest naar Oostenrijk en Hongarije, beide met twee paarden en een paar weken geleden ben ik met Anouar naar Duitsland geweest.
Zolang je maar vaak genoeg stopt is er niets aan de hand. Je moet natuurlijk niet te vaak stoppen want dat schiet je niets op, maar hou rekening met je paard en luister heel erg goed naar jezelf. Word je moe, blijf niet doorrijden, maar stop en doe even een kwartiertje je ogen dicht. Als je dat in je achterhoofd houdt en zorgt voor de juiste documenten (ik weet niet hoe dat zit in Belgie) is er helemaal niets aan de hand.