Wat vinden jullie beter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetland1

Wat vinden jullie beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:12

Ik wil graag een Pony maar ik weet alleen echt niet Wat voor pony

Ik vind shetlanders heel leuk ben er helemaal gek van maar met mijn 1.75 ben ik wel te groot om er op te rijden ( maar rijden boeit me niet echt) ik kan veel andere leuke dingen mee doen,, maar als ik hem eenmaal heb ga ik het rijden wel missen...

Ik vind een grote pony of paard ook wel leuk.. Een haflinger Of paard maar dan denk ik wel van een shet vind ik ook heel erg leuk enz..

Shetland1

Re: Wat vinden jullie beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:49

??????????niemand:(

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:50

Hangt er een beetje vanaf wat je met paard/pony wil doen. Met een shetlander kan je ook gaan mennen, maar als je het rijden dan te erg zou gaan missen kan je ook gaan voor een andere pony, of een haflinger. Daar kan je ook andere dingen mee doen dan enkel rijden.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:51

Het ligt er natuurlijk aan wat je te besteden hebt. Als je alleen maar wil poetsen kan je natuurlijk ook een verzorgpony nemen.

Shetland1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:53

als ik een shetlander neem zou ik er mee willen mennen VHD lange lijnen etc.
Met een grote paard Gewoon rijden en WEdstrijden

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:56

Eerst kijken wat je wilt. Met een kleiner paard kun je ook van alles behalve rijden, indien je een grote pony of klein paard koopt kun je ook rijden. Eerst een lijstje maken wat je belangrijk vind en dan je keuze maken. Zelf heb ik heel veel schik met een shet van 78 cm waar ik mee men maar ik heb ook een friese merrie waarmee ik rij. Als ik zou moeten kiezen dan ga ik toch voor de friese merrie aangezien ik met haar kan rijden maar ook kan mennen.

fashiondoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:19

Je moet goed bij jezelf na gaan of je echt graag een rij pony/paard wilt, of dat je toch voor een shetlander gaat. Zelf heb ik een shetlander, je kunt er hardstikke veel mee doen vind ik zelf. Ik zal er in ieder geval goed over nadenken, uiteindelijk ligt de beslissing toch bij jezelf
Succes...Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:21

Hangt ook af of je rijervaring en gewone ervaring hebt met paarden.
Hier zijn ontzettend veel topics over te vinden met tips, misschien even de zoekfunctie gebruiken Knipoog

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:24

tja, volgens mij moet je idd maar eens goed nadenken wat je wil want dat is volgens mij het probleem.

Een shetlander vind ik leuk als weidevulling, maar verder zou ik niet weten wat ik er mee zou moeten. Zeker ook niet gezien jouw lengte. Wij hebben zelf haflingers, maar daar kunnen we alles mee. Mennen, dressuur, western, springen noem het maar op. Maar zo heeft iemand anders weer niks met haflingers.

Dan ben je met een shet toch wel heel erg beperkt qua mogenlijkheden denk ik.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:42

met een shet heb je niet veel mogelijkheden:P
ja een vriendin van me heeft hem beleerd voor de kar:D
dat vind hij ook leuk:D