Land rover disco III: ervaringen? - 2paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annex

Land rover disco III: ervaringen? - 2paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:13

Hallo allemaal,

ik zit al 'n tijdje met 'n eitje: ik ben nl op zoek naar een disco III. Ondertussen (ik vind toch nooit direct wat ik wil en 't is toch geen al te goeikope wagen, ook niet in 2de hands, ik wil er dan ook wel mijn tijd voor nemen) zoek ik op fora en besprekingen overal informatie die mij duidelijk maakt of dit wel een goed idee is. 't Probleem is dat de info héél verspreid is (ook hier op bokt bij allerlei verschillende onderwerpen) en dat ik hier heel positieve dingen hoor (bv het trekgewicht, de hoge positie, de wegligging off-road) en daar heel negatieve (slingeren, technische/electronische problemen, te weinig vermogen op de weg) zodat ik daardoor maar heel moeilijk mijn gedacht kan vormen. Ter info, 't is om voor een 2paards trailer te hangen met 2 uit de kluiten gewassen KWPN'ers, hij heeft zijn vermogen dus nodig, maar zou natuurlijk niet alleen daarvoor gebruikt worden.

Dus, als er mensen zijn met de disco III, mét en zonder trailer: shoot! Óf, wat ook altijd mag, een deftig en betaalbaar alternatief voor een disco 3?

En nog 'n vraagje: is er een verschil tussen de V6 en de V8 dat écht een verschil maakt?

alvast bedankt!!

ikke

Re: Land rover disco III: ervaringen? - 2paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:43

Alternatief voor de Disco III? Disco II bijvoorbeeld, of een Range Rover P38A.

V8 heeft meer power, maar zuipt wel. Disco III V6 (Diesel) doet ong 1:11 en dan hoef je niet echt voorzichtig te zijn. Reken op 1:7 voor de V8 (benzine).

Disco III 2.7 Diesel:
max. vermogen 140 kW (190 pk) bij 4000tpm
max. koppel 445 Nm bij 1900tpm

Disco III 4.4 benzine:
max. vermogen 220 kW (299 pk) bij 5500tpm
max. koppel 427 Nm bij 4000tpm

Dat is veel en heel veel; hoeveel wil je hebben Haha! Het maakt zelfs niet meer uit dat het vermogen zo hoog zit bij de benzine-versie; bij 2000 toeren heb je ook ruim voldoende.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 07:54

Met iedere DiscoIII is het prima trailertrekken. Er zijn weinig wagens die dat beter kunnen. Wil er best een hebben.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:28

een disco 3 is een prima keuze hoor, zou persoonlijk voor de diesel gaan aangezien ik zelf een diesel liefhebber ben.

Qua prijs stelling zou je ook aan een Touareg, Merc. ML kunnen denken. Zit wel in dezelfde prijsklasse