terug nemen verkocht paard,tot welke termijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

valine

terug nemen verkocht paard,tot welke termijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 14:16

Een paar weken terug heb ik mijn paard verkoch (op zich al een hoop verdriet)
Nou heeft de nieuwe eigenaar mij de helft van het geld betaald met de belofte om 2 dagen later de rest te betalen.
Ze vroeg wel al om het paspoort om het paard al op haar naam te zetten.
Nou ken ik haar persoonlijk en vondt dat geen probleem.

Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje met het bericht dat er "iets"tussen is gekomen en of zij over 2 weken de helft van het resterende bedrag mag betalen en 2 weken later het laatste deel van het bedrag.
In totaal moet ik nu dus een maand wachten op een (relatief klein) bedrag.

In de eerste instantie heb ik gezegt dat ik dat goed vond,maar hoelanger ik er over nadenk hoe ongemakkelijker ik me er bij voel,paard verkocht,papier en paspoort erbij gegeven, maar nog steeds geen geld.

Ik gun haar het paard echt wel hoor,maar ik heb nu werkelijk geen poot meer om op te staan.
Ik wil best wel wachten op m'n geld,maar vind ook dat ik zakelijk moet blijven. (Bij de bakker betaal je je brood ook niet in termijnen)

Weet iemand hier raad mee?

LDRD

Re: terug nemen verkocht paard,tot welke termijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:37

Bellen en zeggen dat bij de bakker je ook gewoon moet afrekenen?
Niet afrekenen = paard terug.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:44

Ben het eens met mijn vorige!

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:46

Als je je paard een paar weken terug hebt verkocht zijn die 2 weken en paar dagen dan niet allang om?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:05

Ik ben daar wellicht te star in, maar paard niet geheel afgerekend = paard gaat niet van de dam! Maar goed daar is het nu te laat voor.
De vraag is denk ik hoe goed je die mensen kent. Ik zou alleszins wel op schrift stellen wat de nieuwe afspraak is, voor welke datum het paard nu geheel afgerekend moet zijn en zo niet, komt hij terug (moet je zelf maar kijken of je de aanbetaling terug wilt geven of wat je daar mee doet)

yv0nnuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:12

Ik zou gewoon eerlijk zijn, en goeie afspraken maken! Ze betaald de andere helft binnen nu en 2 dagen bijvoorbeeld, zoniet paard terug.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:16

Tja, hoe je het ook draait went of keert, je bent nu al akkoord gegaan. Wat ik wel zou doen als ik jou was, is onmiddelijk weer contact opnemen en een contract opstellen wat wanneer betaald word. Neem eventueel een voicerecordertje mee, zodat je het gesprek op kan nemen. Dan heb je later iets om op terug te vallen. Beetje achterbaks misschien, maar ik zou geloof ik in eerste instantie niet vertellen dat je het gesprek opneemt. Zorg eerst maar dat ze zegt dat je het geld nog krijgt (en hoeveel geld), mocht ze je dan toch willen bedriegen, dan heb je in elk geval de mondelinge afspraak als bewijs.
Is ze wel eerlijk, nou dan gooi je het gesprek later gewoon weer weg.

Heel veel succes er mee, en hopelijk is er echt gewoon tijdelijk een kink in de kabel gekomen en krijg je gewoon je geld.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:43

bedankt voor jullie reacties,
het probleem is niet zozeer dat ik haar niet vertrouw,alleen het feit dat ik m'n paard kwijt ben en dus nu achter m'n geld aan moet gaan.
Ook mijn kosten gaan gewoon door en had gerekend op het geld.
Vind het gewoon niet netjes dat er op zo'n manier "misbruik"van de situatie gemaakt wordt.
Hoe erg het miss ook klinkt, maar ik zit er ook niet op te wachten om het paard weer terug te nemen ivm de maandelijkse kosten. (daarom heb ik het paard ook verkocht).
pfffffttt,moeilijk allemaal weer Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:45

Het is al erg genoeg dat je achter je geld aan moet!
Ik zou zeggen, eisen dat ze gelijk betaalt, en anders het paard toch echt terugeisen!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:46

Urielle schreef:
Ik ben daar wellicht te star in, maar paard niet geheel afgerekend = paard gaat niet van de dam! Maar goed daar is het nu te laat voor.
De vraag is denk ik hoe goed je die mensen kent. Ik zou alleszins wel op schrift stellen wat de nieuwe afspraak is, voor welke datum het paard nu geheel afgerekend moet zijn en zo niet, komt hij terug (moet je zelf maar kijken of je de aanbetaling terug wilt geven of wat je daar mee doet)

In Belgie is de wet, paard niet volledig betaald, paard is Uw eigendom nog steeds, alleen is er de wet van Koop en Verkoop, een advokaat zou U aanraden van een aangetekend schrijven te zenden met het dringend verzoek om de rest te betalen en dan heeft U iets om te eisen. Ik zou iedereen aanraden, boter bij de vis, dit zeggen wij in Belgie, bedrag niet volledig, paard laten staan, vrienden of niet.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:41

heb dit ook gehad met mijn oude pony, die zou wel meteen mee gaan en ook werd de helft betaald maar die meneer had wel z`n paspoort aan ons gegeven tot dat hij de rest betaald had.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:56

Wat je misschien nu nog kan doen, is tegen haar zeggen dat als ze het geld pas over 4 weken kan af betalen, dat jij dan tot die tijd het paspoort graag weer terug wilt hebben. Als zij geen verkeerde bedoelingen heeft, zal ze daar alle begrip voor hebben Lachen .
Ik ga er maar van uit dat zij dat met het paspoort ook weer niet zó snel heeft geregeld en dan heb jij tenminste nog iets in de hand.
Getver, zulke dingen zijn altijd heel vervelend Scheve mond ....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:00

Nare situatie voor je, helaas kun je inderdaad niet veel anders dan afwachten. Hoop intussen trouwens wel dat die koopster wel geld heeft weten te vinden om het paard te onderhouden als een kennelijk relatief laag bedrag al niet gaat lukken?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 09:48

ik heb gisteren comtact met de koopster gehad.
ik heb haar verteld dat ik ook als het een bekende is, yoch zakelijk moet blijven en uiterlijk zondag AL het geld wil ontvangen omdat ik anders het paard terug neem en een nieuwe koper ga zoeken.
Ze schrok wel dat ik haar daar over opbelde,maar zou voor een oplossing zoeken.

@Sientje, daar heb ik ook mijn bedenkingen over...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:58

Ook ik ben het met Sientje eens. Aan de andere kant de situatie is nu zo, en ik kan me ook voorstellen dat je niet weer sta te springen om je verkochte paard terug te nemen. Goed dat je even hebt opgetreden, misschien een beetje een gok maar je laat zo wel zien dat je grenzen hebt.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 12:16

@Less,
Idd sta ik niet te springen om het paard terug te nemen, ik heb het beestje moeten verkopen ivm finaciele omstandigheden.
Als ik het paard nu terug neem zal ik weer die molen in moeten van het verkopen.
Ik voel me eigenlijk een klein beetje in de maling genomen omdat de nieuwe eigenaresse weet in welke positie ik nu zit,en daarom het paard niet zomaar terug kan nemen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun haar het paard echt wel, maar op deze manier wordt het gunnen toch iets minder (op dit moment).... zucht....

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:47

Ik heb hetzelfde gehad maar dan andersom. Ik kocht via bemiddeling van een kennis m'n paard en paard was boven mijn budget. Op dat moment stond mijn eigen paard nog op proef en dat geld zou ik later krijgen. Uiteindelijk heb ik het nieuwe paard in 3 delen betaald (eerste deel wat ik al had was het grootste bedrag, 2e deel toen mijn paard definitief verkocht was en 3e deel een maand later). Enige verschil was dat ik dit aangegeven had bij aankoop, dat ik het niet in 1 keer kon betalen, en het paard bleef op dezelfde stal staan en zou ook niet verplaatst worden voordat alles betaald was. Voor mij echt de ultieme oplossing, anders had ik hem nooit kunnen kopen.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:42

@Ymke,
Ik ben echt niet de moeilijkste hoor,en als ik het geld niet nodig had dan had ze van mnij ook over een half jaar het laatste bedrag mogen betalen.
Maar in dit geval zit ik echt te springen om het geld en ze heeft mij een toezegging gedaan dat ze 2 dagen na de eerste betaling de rest van het geld zou betalen.
Ik ging daar van uit dat dat ook zou gebeuren en keek ook behoorlijk op m'n neus toen ze vertelde dat het een maand later zou gebeuren (voor ik het hele bedrag in mn handen zou hebben)
Ik vertrouw haar er heus wel op dat ze het betaald,alleen is het voor mij nu van belang dat het ao snel mogelijk gebeurd.

Daarom vind ik het ook zo moeilijk.
Als iemand het hele verhaal wil weten stuur me dan maar even een pm.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:48

dat is erg vervelend.. afspraak is afspraak.. je heb gedaan wat je kunt, hopelijk komt ze nu gauw met het geld.. Hoe banketstaaf ook, zij wilt het paard graag kopen de rest is niet jou probleem!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:00

Ze gaat nu "kijken wat ze kan doen"? Niet genoeg dus, paard willen kopen is betalen. Ik zou daar streng in zijn, zondag gewoon je geld willen. Anders paard terug. Ook al kun je het misschien niet goed betalen nu, ik denk dat de druk die je daarmee uitoefent hen doet schrikken dat het paard anders alsnog aan hun neus voorbij gaat.

Knoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:15

Op zich niet verkeerd dat ze uit zichzelf contact met jou opnam dat ze het niet kon betalen, dit vindt ik toch wel een beetje voor haar spreken.Dat ze jou met haar probleem opzadeld vindt in een ander verhaal, alhoewel de eerlijkheid ook gebied te zeggen, jij hebt je ermee op laten zadelen.Dat van die taperecorder dat zou je kunnen doen, maar wel in alle openheid, anders heb je er bij een eventueel geding niks aan.Dit moet je altijd kenbaar maken tegenover de andere persoon.Ik zou er naar toe gaan en een contractje opstellen in het bijzijn van minimaal 2 getuigen van jou kant.Stel dit wel zo op dat ze dan ook geen kant meer uit kan!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:09

[PP] > [TAO]

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:58

dit zie je toch zo vaak gebeuren, net zoals een paard terug moeten nemen omdat het dier op het nieuwe adres gebreken zou vertonen.

Zulke dingen moet je van te voren gewoon op papier zetten, of als ze het dier ophalen direkt contant aftikken. En als je ook al de papieren hebt afgeven en het dier al op haar naam staat ben je helemaal de pineut mocht het een vervelende zaak worden. Dan heb jij geen poot om op te staan.

Maar het blijft een vervelend verhaal, zeker omdat het een bekende van je betreft en je je paard eigenlijk niet terug kunt gebruiken

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:53

wat een nare situatie.
Als je zelf genoeg geld had,dan had je ws zelf het paard gehouden.
Nu heb je een leuk adres gevonden en afspraken gemaakt, maar blijkt het anders te gaan.
Ik hoop voor je dat je zondag het resterende bedrag hebt gekregen.
Anders zou ik het paard toch echt terugeisen of rente over het bedrag gaan vragen. Bij de bank moet je toch rente betalen over een lening, dit is in principe hetzelfde.......

succes

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:14

Zwart op wit zetten en beide ondertekeken, dus dan ook vermelden om wat voor bedrag het gaat, wanneer het op jou rekeing (of contant) dient te staan en zo.
Erg vervelend, maar zet het zwart op wit, al je afspraken hier over!