stage, tussentijd paard laten rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carina

stage, tussentijd paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:01

Even hier voorleggen...

Ik ga binnenkort voor 4 maanden op stage naar het buitenland. Carina gaat op mijn huidige stalling in volpension. Geen probleem. Alleen zou ik, en Carina denk ik ook, het wel prettig vinden als iemand een aantal keer per week een borstel eroverheen zou halen, en af en toe eens zou rijden.
Hiervoor wil ik geen vreemde in huis halen, omdat ik totaal geen controle heb zelf.

Het buurmeisje heeft pas afscheid genomen van haar paard, en is nu op zoek naar een nieuw dier. Wanneer ze er een vind is nog niet bekend. Ik zat eraan te denken om haar te vragen of ze het leuk zou vinden om Carina enkele keren in de week te rijden. Voor beiden voordeel dus; ik een tijdelijk maatje voor Carien, en zij een tijdelijk rijpaard.

"Probleem" een beetje is dat ik vind dat ze het niet voor niks hoeft te doen. Maar heb zelf ook geen uitgebreid budget. Meisje is 13.

Wat zou een normaal bedrag zijn om haar te geven wanneer ze 4 maanden Carien voor me zou rijden?

gebruiker002

Re: stage, tussentijd paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:03

ik zou gewoon vragen of ze haar wil rijden. ik zou niet over geld beginnen. zij heeft er tenslotte plezier van en heeft die maanden zo goed als een eigen paard.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:06

Ik zou haar 100 euro geven..
Klinkt misschien heel veel, maar als je dat verdeeld over 4 maanden is dat dus 25 euro per maand.
En dus rond de 5 euro per week..
Ok, misschien nog wel veel voor een meid van 13, maar dan heeft ze wel de motivatie om door te gaan tot je terug bent, en niet zomaar opgeven als er een ander paard op dr pad komt..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:07

hoi!
Vraag eerst maar eens of ze het leuk vind of niet Ja. En niet geheel onbelangrijk of het klikt!

Ik heb hetzelfde 'dilemma' ook een beetje (al duurt het voor mij nog een jaar, of misschien 2 jaar), maar ik zit er ook al een beetje over na te denken.

Misschien is het een idee om haar les te cadeau te geven. Wordt de ruiter beter van en het paard en ze hebben iets om aan te werken. En dan kan je zelf kijken hoeveel jouw budget toestaat: elke week of om de week bv!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:18

de meesten vragen zelfs een bijdrage voor hunzelf omdat een ander persoon op het paard mag rijden Knipoog

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:20

ik moet zelfs betalen om mijn verzorgpaard te rijden.. kwou dat ik betaalt kreeg Tong uitsteken

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:21

Misschien kan je eens overleggen met de ouders hoe die er tegen over staan als je haar betaald.
Wie weet hebben die liever niet dat hun dochter voor zoiets wordt uit betaald.
Meisje heeft er namelijk ook zelf plezier aan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:22

Ik rijd zelf ook een aantal keer per week op mijn verzorgpaard.
Ik hoef er niks voor te hebben, ik vind het al geweldig genoeg dat ik erop mág rijden, omdat ik er gewoon veel van leer.. Lachen

Het is na 4 maanden wel leuk om bijvoorbeeld een klein cadeau te kopen als je echt iets wil geven. Misschien iets voor haar toekomstige paard, oid. Ja

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:26

Ik zou haar ook wel betalen, 100 a 150 euro.
100 a 150 euro is voor iemand van 13 veel geld, als je dat dan kan verdienen met je hobby is dat heel leuk toch?
Dan heb je beide lol er van, en dan heb je wel zekerheid dat diegene wel je paard blijft verzorgen die maanden en niet na een maand al stopt.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 16:40

femmefatale1 schreef:
Ik zou haar 100 euro geven..
Klinkt misschien heel veel, maar als je dat verdeeld over 4 maanden is dat dus 25 euro per maand.
En dus rond de 5 euro per week..
Ok, misschien nog wel veel voor een meid van 13, maar dan heeft ze wel de motivatie om door te gaan tot je terug bent, en niet zomaar opgeven als er een ander paard op dr pad komt..

Ik zat zelf ook aan 100 euro te denken. Ik ben niet echt bang dat ze er zomaar mee zou stoppen als ze zelf een "nieuw" paard krijgt, deze is ook voor haar moeder, en rijden ze dus samen. Ze helpt nu al regelmatig mee op stal, en ze is altijd heel verantwoordelijk, dat is ook een reden waarom ik haar wel zou willen vragen!

zap schreef:
hoi!
Vraag eerst maar eens of ze het leuk vind of niet Ja. En niet geheel onbelangrijk of het klikt!

Ik heb hetzelfde 'dilemma' ook een beetje (al duurt het voor mij nog een jaar, of misschien 2 jaar), maar ik zit er ook al een beetje over na te denken.

Misschien is het een idee om haar les te cadeau te geven. Wordt de ruiter beter van en het paard en ze hebben iets om aan te werken. En dan kan je zelf kijken hoeveel jouw budget toestaat: elke week of om de week bv!

Ik weet zeker dat ze het heel leuk zal vinden, en ze kennen elkaar, dus klikken doet het ook. Wil eerst voor mezelf eea op een rijtje hebben voordat ik haar blij ga maken met een dooie mus.

Les kado doen is een optie... Alleen ben ik misschien een muts, en laat ik niet zomaar iedere instructeur bij mijn paard Bloos Degene waar ik les van heb is erg druk, en geeft op het moment nauwelijks les meer, en ik weet niet of hij een "vreemde" nog aanneemt.

noortje schreef:
de meesten vragen zelfs een bijdrage voor hunzelf omdat een ander persoon op het paard mag rijden Knipoog

Dat blijft (deels) een hele andere discussie. Ik ben van mening dat als ik iemand laat betalen voor mijn paard (in hoeverre is het dan nog mijn paard?) dat je deels ook de zeggenschap over het dier verliest. Iemand anders betaald er immers ook voor. Misschien krom hoor, maar zo voelt dat voor mij. Ik zal dus niet snel iemand laten betalen om op mijn paard te laten rijden. In het geval van een bijrijder (dus niet iemand die het dier totaal verzorgd/rijd) denk ik dat je elkaar een plezier doet. Als eigenaar heb je schijnbaar niet de tijd om iedere dag daar te zijn of te rijden, en als bijrijder heb je een leuk paard waarmee je een aantal dagen in de week mee aan de slag kunt. Win-win situatie dus, en in mijn ogen hoeft daar dan geen van beide partijen voor te betalen.
Ander verhaal vind ik het worden het wanneer eigenaar er iemand op laat rijden die veel beter rijdt, en dus het dier opleid. Of wanneer eigenaar de rijder les geeft op het paard. In mijn geval zou het buurmeisje met name mij helpen, zij kan altijd nog op het paard van dr zus, of tegen die tijd misschien dr eigen paard rijden. Dus daarom vind ik dat ze het niet voor niks hoeft te doen. Wel is het iets wat zij ook leuk zou vinden, rijden en poetsen, dus vind ik dat het bedrag niet zo hoog hoeft te zijn als wanneer je haar stallen laat mesten oid.

orion_ schreef:
Misschien kan je eens overleggen met de ouders hoe die er tegen over staan als je haar betaald.
Wie weet hebben die liever niet dat hun dochter voor zoiets wordt uit betaald.
Meisje heeft er namelijk ook zelf plezier aan.

Ik heb het hier met haar moeder over gehad, deze gaf ook al aan dat ze het heel leuk zou vinden als ik haar zou vragen, en het een hele eer zou vinden dat ik Carina aan haar toevertrouw voor 4 maanden. Ook heb ik haar moeder gevraagd wat zij een redelijk bedrag zou vinden, maar ze zei dat ze daar niet tussen wilde gaan zitten en dat ik dat met haar moest overleggen.

Mijn ouders zeggen dat ik haar gewoon moet vragen en niet over geld moet beginnen. Maar zelf vind ik dat ik dat eigenlijk niet kan maken tegenover een 13 jarige...

edit: quote gefixed

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:53

Groot gelijk dat je zuinig bent met je paardje Ja. Ik bedoelde dan ook inderdaad jouw eigen instructeur. Maar als die zo druk is wordt het lastig!

Succes ermee!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:55

ik zou met gesloten beursen oversteken........... zij heeft een paard te rijden, en jouw paard wordt gereden....... mes snijd aan twee kanten Lachen