Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nickeltje schreef:Zoals hij met dit systeem vast gemaakt wordt, kan hij ook wel makkelijk doen wat hij nu wil doen...
Als ik op de foto kijk, zie ik het dan goed dat er aan het begin van dat blok, waar het schot ophoudt zeg maar, ook gaten zijn? Is daar iets te maken waarmee hij korter vast te binden is zodat hij in elk geval veel moeilijker omhoog kan komen?
kun je wel zo makkelijk zeggen maar geef dan ook een oplossing die volgens jou zou werken, kennelijk heeft ze die niet en vraagt hier niet voor niks om hulp.....Citaat:Je moet zorgen dat hij niet meer WIL kappen en niet dat hij niet meer KAN kappen ( tenzij dat op een veilige manier voorkomen kan worden)
Citaat:Cissy: Moet je even de post doorlezen! Ik heb een oplossing gegeven, waarvan ik overtuigd ben dat deze werkt. Het paard moet leren dat dit gedrag niet kan, dat kun je op meerdere manieren doen,bv zoals ik al heb aangegeven, maar ook met clickertraining etc is zoiets mogelijk.( iemand mee rijden in de trailer,belonen bij correct gedrag). Om niks aan het gedrag van het paard te doen,enkel te zorgen dat hij niet kan kappen,creeer je gevaarlijke situaties. gewoon dus tijd en energie erin gaan steken