Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nadine_ schreef:Hallo,
Ik weet niet of dit hier goed staat en of deze vraag al eerder is gesteld, zo ja mijn excuses hiervoor.
Mijn paard heeft nogal dikke manen die super snel groeien. Als ik mooie knotjes wil maken moeten ze toch wel kort blijven. Nu heb ik zo'n paard wat manen trekken niet zo leuk vind en ze laat het zich niet zo gemakkelijk doen. Ik heb er bij nagedacht om ze te knippen alleen met dikke manen denk ik dat dat voor geen meter gaat uitzien.
Dus mijn vraag is, kan ik een paard met dikke manen knippen? of is er een manier om de manen uit te dunnen zonder ze te trekken?
En dan had ik nog een vraag. Ze heeft in de winter een dikke vacht en ik leg haar ook altijd een winterdeken op en scheer haar niet. Is het beter voor het paard om haar toch te scheren? in verband met zweten? Ze word zo'n 4 x per week getraind.
groetjes Nadine
scheren is hierbij niet persee nodigingvdh schreef:Mijn paard heeft ook vrij dikke manen en erg veel. Trekken is een ramp en daar ben ik mee gestopt.
Ik heb een speciaal mesje gekocht bij de ruitersportzaak. Het is een houder met daarin een scheermesje. Daarmee snij ik de manen op maat. Daardoor krijg je het effect van getrokken manen. Om het uit te dunnen gebruik ik een uitdunschaar.
Scheren. Dat is lastig, ik scheer wel omdat hij nu na een half uur sukkelen al erg nat is en daarna er uren overdoet om droog te worden. Dat is voor het paard ook niet lekker. Maar ik weet niet hoe dik je paard in het haar zit en hoe snel ze opdroogd.