Ik heb nogal een groot probleem! (weet niet of dit topic op de juiste plaats staat
)Op de een of andere manier mag het niet zo zijn en ik wil ze zo graag ..
Lees mijn Petrie Anky-verhaal .. Op 30 april ’08 heb ik een paar Petrie Anky laarzen bij Divoza besteld, het betrof hier maatwerk waardoor er een totale levertijd van 6 tot 8 weken van toepassing was.
Omdat ik in het bezit ben van twee ongelijke benen, tgv een chirurgisch been rechts, werd mij door de verkoper geadviseerd om de rechterlaars 1 centimeter wijder te laten maken omdat dit been op bepaalde plaatsen 1 centimeter dikker is dan mijn linker been. Nadat de maten waren opgenomen werd ik geacht een aanbetaling te doen van € 200,-.
Ondanks de beloofde levertijd van 6 tot 8 weken kon ik eindelijk pas na 9,5 weken mijn laarzen afhalen. Op zaterdag 5 juli ben ik naar Divoza afgereisd om de laarzen te gaan halen. Vanwege tijdgebrek heb ik de laarzen niet ter plekke gepast maar in goed vertrouwen meegenomen nadat ik de rest van de betaling á € 234,95 had voldaan.
Eenmaal thuis heb ik de laarzen gepast en vervolgens bleek dat de linkerlaars wijder was gemaakt ipv de rechter. Dit was echter een enorme teleurstelling! Al die weken voor niets gewacht ..
Op dinsdag 8 juli ben ik opnieuw naar Divoza afgereisd om vervolgens mijn ongenoegen uit te spreken en de laarzen retour te laten zenden naar Petrie. De desbetreffende medewerkster cq. verkoopster verzocht mij de laarzen aan te trekken zodat zij de ernst van de klacht kon bepalen. Al snel werd haar duidelijk dat de linkerlaars veel te wijd was en de rechter ‘vrij krap’ aansloot. Het was duidelijk dat Petrie deze opdracht verkeerd had uitgevoerd.
Deze verkoopster adviseerde dan ook om de linkerlaars weer 1 centimeter smaller te laten maken en de rechterlaars zo te laten. Dit omdat deze, volgens haar, na het uitlopen op termijn veel te wijd zou kunnen gaan worden. Ik heb hiermee ingestemd maar vind het achterna toch vreemd dat ik voorzien werd van twee verschillende adviezen, die min of meer haaks op elkaar staan.
De verkoopster zou de laarzen onder vermelding van “spoed”, voorzien van de nodige aantekeningen en wijzigingen terugsturen naar Petrie en vervolgens ontving ik één week later een brief van Divoza met de mededeling dat deze klacht en/of herstelprocedure normaliter ca. 2 – 4 weken zal duren.
Maar pas na ruim 2 maanden werd ik gebeld door een medewerker van Divoza dat mijn laarzen binnen waren gekomen. Dit nadat ik schriftelijk een klacht had ingediend over de procedure tot nu toe!
Maar nu, .. vandaag ben ik wederom naar Divoza afgereisd om dan mijn vel begeerde laarzen eindelijk op te halen!! Ik had mijn man meegenomen voor het afhandelen van een 'goedmaker'(samen sta je sterk!!) Ik pas de laarzen en wat denk je ..
De linkerlaars is ingenomen naar de juiste maat maar nu is de rechterlaars toch weer 1 cm wijder gemaakt. Nu zat dit wel prettig maar dit was uiteindelijk niet de afspraak. Er werd mij geadviseerd om toch eerst maar te kijken en als de laars op termijn begint te 'lubberen' dan kan ik deze alsnog 0.5 - 1 cm in laten nemen. Uiteindelijk dacht ik hiermee te kunnen leven en ging akkoord.Toen ik de laarzen uittrok en weer terug gaf aan de verkoopster bleek dat er wat rare vlekken zaten op het leer van de voet van beide laarzen. Bij nadere inspectie en overleg met collega's bleek dat er een soort van coating over beide laarzen zit die los- en aflaat. En dit mag absoluut niet bij een paar Petrie Anky's van €435,95 .. dus tja, weer terugsturen naar Petrie ..
Er zat gewoon niets anders op. Laarzen achtergelaten en maar wéér zonder laarzen naar huis ..
Ik word hier zo moe van, en vooral wat moet ik hier nu mee?? Ik ben er gewoon niet blij mee dat ik al maanden wacht op een paar laarzen waar telkens iets mee fout gaat. En daarnaast het feit dan ik al lange tijd geleden de totale som heb voldaan en daar nog steeds niets voor heb. Alles wat er mis kan gaan gaat er bij mij mis! Dat heb ik weer .. Ik wil gewoon een tegemoetkoming en/of schadevergoeding opeisen oid.
Zijn er mensen met een idee hoe ik hierin het beste kan handelen?
BVD Janet
Hoop dat het snel voor je word opgelost! Nog een brief sturen, geld terug eisen en lekker naar Huet gaan!