Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daarom even een stipje om mee te lezen.
annastasia schreef:Bij onze auto staat een heel mooi plaatje op de tankdop over hoeveel bar er nou in de banden moet.
2 personen + wat bagage = 2,0 bar voor en achter
4-5 personen + bagage = 2,3 bar voor en 2,8 bar achter.
Maar stel nou dat je wekelijks een trailer erachter hebt hangen, ik zou dan zeggen, de auto hangt meer in z'n kont en dat komt overeen met bagage, dus 2,8 bar.
Hoe denken jullie hierover, en hoeveel BAr hebben jullie in de autobanden zitten?
femmefatale1 schreef:Mijn auto staat standaart op 2.5 bar voor en 2.6 bar achter.
Er wordt minder voorgeschreven, maar als ik het doe zoals voorgeschreven is, zie ik mijn banden helemaal verkeerd slijten.. en als ik er meer in doe, slijten de banden zeer netjes gelijkmatig.
Overigens doe ik er niet meer in omdat er een trailer achter hangt.
Je kogeldruk mag niet boven een bepaald gewicht zijn, en dat is niet vergelijkbaar met een afgeladen auto..
annastasia schreef:mijn banden mogen een max load van 51 PSI of 350 KPA hebben, dus zo'n 3,5 bar.
Heb er nu ook zo rond de 2,5 in zitten.
Eigenlijk raar dat het advies nog zo rond de 2,0 zit, vooral als je ziet hoeveel mensen er met een te lage bandenspanning rijden