Paardenverzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura1705

Paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 12:59

Hallo Allemaal,

Ik heb mijn paard momenteel niet verzekerd. Helaas heeft hij twee weken geleden een ongelukje gehad en kreeg net de rekening thuis. Had wel een hoog bedrag verwacht, maar je schrikt toch even, bijna 1.000 euro. Maar zit er nu dus over te denken om hem te verzekeren als dit alles achter de rug is. Daarom ben ik heel benieuwd welke verzekering jullie aanbevelen. En wat heb je dan allemaal mee verzekerd voor welk bedrag?
Ik hoor het graag van jullie, kan ik mij er iets verder in verdiepen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:03

hier zijn meerdere topics over met info.
Even de zoekfunctie gebruiken Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:07

Ik kan je niets zo aanbevelen. Mijn verzekering is nl van oudsher Interpolis, en die bestaat niet meer. (maar heb nog wel hun voorwaarden)
Mijn advies is wel: GOED LEZEN!
Ook de kleine letters.
Goed opletten wat wel en niet vergoed wordt. Tot welk bedrag er uitgekeerd wordt. En wat je eigen risico is.
Om ziektekosten te kunnen verzekeren heb je een basisverzekering nodig. De redenen van afkeuren daar zijn vaak ook de dingen die vergoed worden in de ziektekostenverz. daarbij. Dus heb jij een basis waarbij alleen kreuplheden van buitenaf (ongeluk) vergoed worden, zullen bv peesblessures ook niet vegoed worden in je ziektekostenverz.
Premies kan je tegenwoordig op veel sites zelf al berekenen.
Zal iig niet oververzekeren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:56

Goh, dat is iets meer dan twee jaar premie. Waar maak je je dru om.
Zet eens op een rijtje hoeveel dierenartskosten je je in de loop van de tijd hebt gehad (geen enting e.d.) en zet dat eens af tegen 400 euro premie op jaarbasis (beetje fatsoenlijke verzekering komt in die buurt uit) dan weet je wat je zoal kunt besparen op je kosten van paardenbezit.........

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:00

Je moet de ziektekosten en de basis wel uit elkaar houden ikke. Ziektekosten betaal ik 200 per jaar voor. Bij een gemiddeld bezoekje als je paard wat mankeert kom je daar al snel aan.
De basisverzekering heb je voor als ie helemaal stuk is. Maar die tel ik niet mee. Ondanks je de een niet zonder de ander kan afsluiten.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:10