gebitscontrole inbegrepen bij verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

gebitscontrole inbegrepen bij verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 09:22

Ik ben even te lui om te bellen of op mn polis te kijken, al heb ik daar volgens mij niets over in zien staan. maar is het bij jullie verzekerd als je het gebit van je paard laat nakijken? Ik ben verzekerd bij equipe, volledig verzekerd plus aanvullende ziektenkosten, dus alles is gedekt.

Hoe zit dat bij jullie? Ik heb zo'n vermoeden dat het niet gedekt is, maar ben benieuwd. En dan niet een paardentandarts laten komen, maar gewoon een geregistreerde dierenarts

Silly1972

Re: gebitscontrole inbegrepen bij verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:28

Maakt niet uit of je dat bij dierenarts of tandarts laat doen, het is preventief en zit niet in de dekking, net als inentingen

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:07

Wat Silly zegt, je zal het zelf moeten betalen. Mocht je een grotere (operatieve) ingreep nodig hebben dan is het vaak wel weer verzekerd.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:10

Klopt, zit niet bij je polis inbegrepen, zelf betalen dus. Alleen zou ik wel gaan voor een gespecificeerde paardentandarts.
Mijn merrie is ooit gedaan door een erkende , geregistreerde dierenarts en dat is flink mis gegaan en vaak zijn de kosten gelijk als bij een paardentandarts dan bij een dierenarts.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:14

hmm, das jammer. maar het is toch nodig, ik ga maar eens op zoek naar een geschikte paardentandarts hier in de buurt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:18

http://www.happyhorse.nl/

Ik laat deze altijd komen voor me merrie ... ben zeer tevreden over hem, hij is zeer rustig met de omgang van de paardjes.

Mocht je paard haken hebben, laat hij je meestal ook voelen, erg intressant en leerzaam.

Succes

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:59

Nee bij mij zit het er ook niet in.netzoals entingen die ik zelf dien te betalen.