Geen trailer, hoe krijgen jullie je paard op bestemming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Geen trailer, hoe krijgen jullie je paard op bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 15:20

Beetje vage titel, maar goed.

Ik vroeg me af hoe jullie het doen zonder grote auto, trailer, rijbewijs, noem maar op. Als het tegenzit moet mijn paard over 2 weken naar de DA toe voor een foto. Ik heb zelf geen auto die een trailer mag en kan trekken, geen trailer, en ook geen aanhanger rijbewijs (vergeten welke letter het is, BE dacht ik?). Mijn vriend heeft gelukkig wel een auto die een trailer mag trekken, de benodigde rijbewijzen en ervaring, en een trailer mag ik lenen van iemand, en anders kan ik een huren. Dus ik kom er wel.. Haha!

Maar, er zijn natuurlijk genoeg mensen die dat niet kunnen, die geen auto ter beschikking hebben, geen trailer kunnen lenen, enz. Hoe los je zoiets op? Je kan natuurlijk een auto huren, maar dan moet je wel ook het geschikte rijbewijs hebben, het kost ook best veel geld denk ik. Ik ben benieuwd hoe jullie dit oplossen.

Corellaa

Re: Geen trailer, hoe krijgen jullie je paard op bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:21

ik heb hier zelf geen probleem mee, heb een aardige vader
en als t meezit volgend jaar zelf een BE rijbewijs..

maar ik denk dat die mensen dan stalgenoten/kennisen vragen tegen een vergoeding oid Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:24

In het uiterste geval zijn er ook nog bedrijven die paarden vervoeren.
Volgens mij is er altijd wel iemand te vinden die (tegen vergoeding) wil rijden.

Maar ben blij dat ik een vader met BE rijbewijs, een zware auto en een trailer heb.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:28

ik ben in bezit van trailer en auto en ik rij dus vaak voor vriendinnen enzo als hun iets met hun paard hebben Haha!
toen ik een tijd zonder trailer heb egzeten vroegen we wel eens een bekende om te rijden... verder bleef ik eigenlijk altijd thuis Clown

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:33

Idd, rondvragen er is altijd wel iemand te vinden die voor je wil rijden tegen vergoeding en in geval van nood zijn er bedrijven die het doen. Of in mijn geval de da aan huis/ stal kunnen vragen inclusief echo apparaat. Scheelt een hoop geregel.

Dior65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:35

Er zijn verhuurbedrijven voor je paard dan halen en brengen ze je voor vergoeding op plaats van bestemming b.v. De paarden taxi Knipoog

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:36

Auto's en trailers kan huren inderdaad. Een vriendin of staleigenaar lief aankijken of hij/zij wilt rijden. BE rijbewijs is niet altijd nodig, maar dan ben je wel weer afhankelijk van gewichten. Voor korte afstanden kan iemand er ook onder het zadel naar toe.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:37

Dat zijn van die zaken waar je overnagedacht hoort te hebben voor je een paard koopt. Ik heb direct mijn E gehaald toen ik een paard aanschafte. Ik kon geen auto betalen, maar heb altijd gezorgt dat ik wist waar ik die evt kon lenen oid. In geval van nood had ik een nummer van een paardentaxi en wist ik een bedrijf waar ze vrachtwagentjes en trailers verhuurden. Ik heb wel zelf op den duur een goedkope oude trailer gekocht dat maakte het nog net iets makkelijker. Ik ben blij dat ik mijn zaken redelijk goed geregeld had want ik ben heel wat bij de DA op bezoek geweest. Ook was het ultiem praktisch dat de DA praktijd makkelijk met het OV te bereiken was voor periodes dat mijn paard daar moest blijven. Ik zou dit soort vragen nooit tot het laatste moment laten liggen als je paard ineens met koliek staat oid.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:50

Sizzle schreef:
Ik zou dit soort vragen nooit tot het laatste moment laten liggen als je paard ineens met koliek staat oid.

als mijn paard met koliek staat bel ik met spoed de dierenarts die naar mij toe komt... dan zet ik echt mijn paard niet op de trailer Ach gut

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:52

Rianneke schreef:
Sizzle schreef:
Ik zou dit soort vragen nooit tot het laatste moment laten liggen als je paard ineens met koliek staat oid.

als mijn paard met koliek staat bel ik met spoed de dierenarts die naar mij toe komt... dan zet ik echt mijn paard niet op de trailer Ach gut

bij wijze van spreken.......
Bovendien zul je dat voor een spoed koliekoperatie wel moeten.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:54

Sizzle schreef:
Dat zijn van die zaken waar je overnagedacht hoort te hebben voor je een paard koopt. Ik heb direct mijn E gehaald toen ik een paard aanschafte. Ik kon geen auto betalen, maar heb altijd gezorgt dat ik wist waar ik die evt kon lenen oid. In geval van nood had ik een nummer van een paardentaxi en wist ik een bedrijf waar ze vrachtwagentjes en trailers verhuurden. Ik heb wel zelf op den duur een goedkope oude trailer gekocht dat maakte het nog net iets makkelijker. Ik ben blij dat ik mijn zaken redelijk goed geregeld had want ik ben heel wat bij de DA op bezoek geweest. Ook was het ultiem praktisch dat de DA praktijd makkelijk met het OV te bereiken was voor periodes dat mijn paard daar moest blijven. Ik zou dit soort vragen nooit tot het laatste moment laten liggen als je paard ineens met koliek staat oid.

Dat vind ik wel een beetje overdreven.. Dus als je geen auto ofzo hebt kan je geen paard kopen.
Ik heb 10 jaar zelf paarden gehad en nog nooit een auto en trailer nodig gehad.

Er is altijd wel iemand of iets te regelen. Trailer kan je huren, auto kan je lenen of iemand vragen die wil rijden.

Er is altijd wel iemand die met je meerijdt tegen vergoeding

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:56

Als er spoed is, is er altijd wel ergens een oplossing. Een trailer, en dus in de meeste gevallen ook een zwaardere auto moeten kopen lijken me toch echt ondergeschikt aan het hebben van een paard....

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 15:58

@ Sizzle: het komt een beetje op me over alsof je denkt dat ik zelf geen vervoer heb, maar dat heb ik dus wel. Misschien was het ook meer in het algemeen bedoelt, maakt ook niet uit.

Ik geef eerlijk toe, ik heb er zelf vroeger nooit over nagedacht hoe het zou moeten als mijn paard ineens vervoerd zou moeten worden. Nou is dat logisch, ik was daar veel te jong voor, maar ik denk zowieso dat er best mensen zijn die er niet over nadenken. Nu is het in al die jaren dat ik paarden heb niet nodig geweest om ze te vervoeren, tot een paar maanden terug. Toen was een auto, chauffeur en trailer ook in 3 minuten geregeld, daar heb ik geluk mee.

Toch vind ik het zelf wel jammer dat je in nood altijd afhankelijk van een ander bent. De mensen waar je afhankelijk van bent zullen maar net niet beschikbaar zijn..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:08

Ladygiroc schreef:
Dat vind ik wel een beetje overdreven.. Dus als je geen auto ofzo hebt kan je geen paard kopen.

Je leest niet goed.
Je hoeft het niet zelf te hebben zolang je er maar een keer over nagedacht heb hoe je het zou oplossen door bijv een nummer van een paardentaxi in je telefoon te programmeren, dat voorkomt paniek als je toch eens halsoverkop iets moet regelen.

TS, het was idd niet persoonlijk gericht, maar in het algemeen.
Op een moment van stress is het fijn om al een keer op een rustig moment daarover nagedacht te hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan mijn eigen paard. Had ik die niet met spoed naar de kliniek gebracht na een ongeluk op de wei dan had ze nu misschien niet meer bestaan. Ik had toen gelukkig een nummer van iemand die dat tegen vergoeding deed omdat een leenauto op dat moment te veel tijd ging kosten.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:17

@ Sizzle, dacht ik al inderdaad Knipoog Maar je hebt zeker gelijk, en ik ga nu ook gelijk even op internet kijken naar een bedrijf dat in geval van nood mijn paard zou kunnen vervoeren, als een ander dat niet kan. Inderdaad fijn om zoiets bij je te hebben, je weet maar nooit! Je hebt me wel aan het denken gezet Lachen

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:41

Meestal staat de vrachtwagen wel op stal en met toestemming (en tegen betaling) kun je die meenemen. Is die er niet, dan is het een trailer huren als je er een auto beschikbaar is met trekhaak.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:54

Mijn dierenarts komt aan huis. In noodgevallen heeft zij een trailer met geschikte wagen die mijn pony naar de kliniek kan brengen. Is best handig. Als er dan onderweg nog zorgen nodig zijn is de DA er bij. Voor minder dringende zaken, heb ik vrienden genoeg die me uit de nood helpen (als zij mij nodig hebben sta ik natuurlijk ook klaar)

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:08

Mocht er iemand om vervoer verlegen zitten is er altijd een optie om mij een PM te sturen Knipoog

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:02

Als het op ong. 20km of minder is dan loop ik het. Als het verder is dan leen ik de trailer van de boer.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:40

Sizzle schreef:
Ladygiroc schreef:

Je leest niet goed.
Je hoeft het niet zelf te hebben zolang je er maar een keer over nagedacht heb hoe je het zou oplossen door bijv een nummer van een paardentaxi in je telefoon te programmeren, dat voorkomt paniek als je toch eens halsoverkop iets moet regelen.

TS, het was idd niet persoonlijk gericht, maar in het algemeen.
Op een moment van stress is het fijn om al een keer op een rustig moment daarover nagedacht te hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan mijn eigen paard. Had ik die niet met spoed naar de kliniek gebracht na een ongeluk op de wei dan had ze nu misschien niet meer bestaan. Ik had toen gelukkig een nummer van iemand die dat tegen vergoeding deed omdat een leenauto op dat moment te veel tijd ging kosten.

Oke, als je het zo bedoeld trek ik mijn conclusie in. Dan heb ik inderdaad te snel gelezen.

maar op zo'n manier heb je inderdaad wel gelijk. Maar op de meeste stallen is er altijd wel iemand die er rijdt. Maar op moment van paniek is een telefoon nummer idd erg handig