.We zijn nu op het idee gekomen om samen met een ander stel een boerderij te kopen en te splitsen zodat we allemaal
onze droom kunnen verwezelijken. Heeft iemand hier ervaring mee (of iemand interesse in regio Overijssel
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
)

hessie31 schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Ik wist al wel dat het per gemeente kan verschillen wanneer een boerderij mag worden gesplitst. Meestal moet de inhoud dan minimaal 900 m3 en soms 1000 m3 zijn.
@Marion71 Je verhaal klinkt helemaal niet soft. Ik snap dat het belangrijk is dat je goed met elkaar overweg kunt omdat je zo dicht naast elkaar woont. Onze voorkeur gaat uit naar het volledig splitsen in 2 wooneenheden met 2 huisnummers. Anders verwacht ik problemen met de hypotheekverstrekker. Was dat bij jullie geen probleem? En kun je nog iets vertellen over de kosten die erbij zijn komen kijken (gemeente, kadaster, etc.)
@Mistral94 Mag ik weten wat er dan alsnog fout is gelopen?

MISTRAL94 schreef:En duitsland is ook vele malen goedkoper het loont de moeite om daar dan ook in te verdiepen