[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:47

Heb jij een trekpaard ofzo :')

_mexx_lady_

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:49

Een clydesdale en een BWP!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:04

That explains a lot :Y) Die clydesdale zal inderdaad wel een stukje meer wegen dan mijn warmbloedje van 1m62 hoog :')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:09

Heb de Skoda's ook bekeken omdat Varekaj me dat aanraadde. Je moet echt voor een superb of octavia zware versie gaan om die 2 ton te halen. En tweedehands vind je die nauwelijks: heel veel 1.6 motors te koop. Tenzij jij graag een nieuwe koopt natuurlijk. Ik heb de folders hier liggen van tijdens het autosalon, de octavia dan wel. Die zijn nieuw écht ook ondertussen wel stevig aan de prijs.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:25

Varekaj schreef:
That explains a lot :Y) Die clydesdale zal inderdaad wel een stukje meer wegen dan mijn warmbloedje van 1m62 hoog :')

Hoogte zegt niet zo veel hoor }:0 ons trekpaard is ook maar iets van 1.65 maar is toch tegen de 900 kilo.. zal eens proberen te wegen deze zomer als we een goede weegschaal hebben.

En die Skoda heeft geen trekhaak :+

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:27

Nou die is er wel snel onder gezet hé :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:43

Voor een clydes is ze erg klein, 168 cm waar mijn warmbloedje 1,76 met een brede schouderpartij.

2.0 versies zijn inderdaad iets moeilijker te vinden maar bv mobile.de heeft er wel een paar leuke opstaan, ook de 4x4 versie.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:00

Maar hoe zit dat dan met invoer van auto's en dergelijke? Ik heb voor mijn eigen gemak enkel nog maar in België gekeken. Ook in verband met het jaar garantie dat handelaren geven... Ik wist niet dat buitenlands kopen een optie zou kunnen zijn?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:06

Neile, garantie heb ik op de mijne niet (DL naar BE) gehad maar dat is een gij die ik wou nemen. Auto is gekeurd dus goed, die gok heb ik genomen.

Qua invoer van Duitsland naar Nederland valt het best goed mee. Verzekering moet hem aangeven, dan garagist met groene platen naar de keuring, nummerplaat aanvragen en good to go!
Duurt al bij al iets van 10 dagen, maar heb wel een aantal duizend euro uitgespaard op de auto.

abcxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:59

Wij zijn ons aan het orienteren op een andere auto. Wat ik me nu afvraag: hoe zwaar moet het eigen gewicht van de auto minimaal zijn? Onze trailer weegt 670 kg en onze stevige KWPN-er vam 1.68 gok ik op 650 kg. Totaal gewicht 1320 kg.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:17

abcxx schreef:
Wij zijn ons aan het orienteren op een andere auto. Wat ik me nu afvraag: hoe zwaar moet het eigen gewicht van de auto minimaal zijn? Onze trailer weegt 670 kg en onze stevige KWPN-er vam 1.68 gok ik op 650 kg. Totaal gewicht 1320 kg.

Een auto lichter dan 1500 kg zou ik er niet voor zetten.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:22

Oh dit topic had ik eerder moeten vinden..
Ik weet niet of het al eens gezegd is, ik zat op pagina 7 toen ik er achter kwam dat het topic al bijna 400blz had..

Is er ergens een site met een overzicht oid welke auto's welk gewicht mogen trekken?
Want op marktplaats staat het er maar zelden bij, en ook op de specifieke merk-websites kan ik met moeite het trekgewicht van veel auto's vinden..

Ik zoek een auto die 2700kg mag trekken, van daaruit kijk ik naar de volgende vereisten haha.
Ik ken de pick ups en zware jeeps met 3500kg als vermogen, maar mijn trailer mag maar 2700 laden dus als ik dan niet zo'n zwaar bakbeest nodig heb zoek ik het liever eerst wat kleiner.
Er staat nu een X5 voor en die heb ik zelf laten keuren, dus ik weet zeker dat die het mag. Maar van de X3 kan ik bv al geen gewicht vinden op de site van bmw

abcxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:43

Op autotrack kun je zoeken op trekgewicht.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:50

abcxx schreef:
Op autotrack kun je zoeken op trekgewicht.

_/-\o_

Dit spaart een hoop tijd uit :=

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:27

Sizzle schreef:
Sizzle schreef:
Handige link gevonden met gewichten per model vanaf 1800 kg.
http://www.mit-pferden-reisen.de/files/ ... 1800kg.pdf

Ik quote deze nog even.
Echt wel een hele handige lijst.

Specificaties per uitvoering: autoweek.nl
Specificaties op kenteken: rdw.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:33

Te zien hoe nieuw je wilt. Mijn pajero sport (niet zelfde als de gewone pajero) van 2,5 diesel mag 2800 trekken.
Ruime auto maar geen bakbeest zoals een pick-up.
Mitsu L200 heb je tot 3000. Beetje marge is wel fijn.

De pajero sport moet je wel tweedehands zoeken, die verkopen ze in België niet meer.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:41

Ah de pajero had ik inderdaad al gezocht maar kon ik geen gewicht bij vinden, goed om te weten! Die valt ook nog mee qua prijs.

Hoeft helemaal niet nieuw, ik zit met verschillende denkpistes. Beetje lang en stom verhaal, moeilijk uit te leggen maar het komt er op neer dat de X5 waarschijnlijk weg gaat en ik moet dan zelf voorzien in een auto want dat nieuws krijg ik natuurlijk de dag nadat ik mijn eerste eigen trailer aanschaf -O-
Dus nu ligt het er aan wat te onderhandelen valt, of ik mijn lease auto vervang door een zwaardere lease, of voor mezelf kijk voor een nieuwe auto en geen lease wagen meer neem.

Maar daar moet nog eens over gepraat worden etc.. maar ik wil wel alvast op de hoogte zijn van modellen en types zodat ik dingen kan voorleggen en voorbereid ben.

Als het voor mezelf is, maakt leeftijd me weinig uit als het qua kilometers maar niet te hoog oploopt, hij moet wel nog een tijd mee gaan zeg maar.
Niet te duur aan taksen en zo zuinig mogelijk. Zo zwaar als moet, zo licht als kan :P

Maar als het een nieuwe lease wordt, dan moet hij wat meer uitstraling hebben.
Zoals ik zei, ik kan het moeilijk hier uitleggen maar kan wel toelichten via pb haha.

Kortom, trekvermogen minstens 2700kg, wat milieubewust als het kan, gaat lang mee en aanvaardbaar in taksen.

edit: die Duitse lijst is SUPER handig!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:20

abcxx schreef:

Niet relevant.

Er is geen wetgeving die het gewicht van de auto voorschrijft. De regeling voertuigen, art 5.18.18 (voor link, zie de FAQ), schrijft alleen voor dat het voertuig het daadwerkelijke gewicht van de aanhanger moet kunnen EN mogen trekken.

Of jij ermee mag rijden staat in het reglement rijbewijzen, art 15.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:26

Ik ben voorzien. Ford Mondeo, 2.0 tdci. 1800 kg losjes aan de haak. Yes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:46

Granoek. Waarom wil je perse het gewicht van mtm van je trailer kunnen trekken? Heb je zulke zware paarden dan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:53

cissy schreef:
Granoek. Waarom wil je perse het gewicht van mtm van je trailer kunnen trekken? Heb je zulke zware paarden dan?

Nou, ik durf zelfs wel te stellen dat Granoek dan nog altijd het risico op overbelading loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:54

Granoek heeft 2 shires geloof ik. Of Clydesdales? Heavyweights in ieder geval :))

De pajero sport is langer maar iets lager dan de gewone pajero. Eerder rechthoekmodel. De gewone pajero is hoger en meer vierkant. Of die indruk geeft hij toch.
Omgebouwd naar lichte vracht heb je echt een zee aan ruimte en ik ben er echt blij mee. Helaas loopt die van mij op zijn laatste benen, die haalt de apk niet meer deze zomer ivm roest en uitstoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:56

Als ie leeg 1000kg weegt heeft ze nog 1700 laadvermogen. Dat is alsnog 850/paard. Ik denk eerder dat het formaat zal verhinderen dat ze er met 2 in kunnen en niet zo nodig hun gewicht.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:58

Wij hebben een Pajero 2.8 TD die mag 3200 trekken. Heel zuinig is hij helaas niet maar de tank is groot dus ook met trailer kun je wel een aardig eindje rijden :+

En een trailer misstaat ook niet
Afbeelding

De auto is idd niet echt gestroomlijnd :Y)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:18

Dat verklaart een hoop! Dikbilpaarden! :D