Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 01:54

Jij bent duidelijk helemaal fan van de Patrol. En ik zou ik niet zijn als ik nog nooit in een Patrol gereden had - ik wil namelijk alles proberen en testen, aard van het beestje ;) dus ja, van heel oud tot heel nieuw, zescilinder benzine, 3.3 diesel zonder turbo, TD-6 en natuurlijk ook de laatste drieliter viercilinder staan op m'n stuur-CV ;)

Kan niet zeggen dat ik - voor wat wij ermee doen, d.w.z. bak aanslepen en paardentrailers trekken - onderscheid kan maken tussen welke dan ook van de grotere terreinauto's. Dus Nissan Patrol, Ssangyong Korando, Toyota Landcruiser, Landrover Discovery enz.

Daarbij vind ik de LaRo Defender verreweg het stoerst, ondanks z'n rare fratsen hier en daar een auto die gewoon écht iets heeft. Verder viel de Mercedes G-klasse me nogal op als uitzonderlijk sterk werkpaard met luxe interieur en viel de Jeep Cherokee me erg tegen - nogal gebrek aan kwaliteitsgevoel (en dat blijkt ook wel uit de onderhoudsrekeningen).

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:21

van welk land rijdt het leger in Nissan Patrols? ;)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 17:22

sflj schreef:
van welk land rijdt het leger in Nissan Patrols? ;)

Als het één land zou zijn dan was het wel Japan. Ieder land probeert z'n eigen terreinwagen te sponsoren en gezien wij die niet meer hebben rijden we Benz (dichtbij).
Hoeveel Patrols zie je in de Parijs-Dakar is een betere vraag, en dat zijn er genoeg... naast Landcruisers, G-klasses, Korando's en Musso's en nog veel meer spul. Zolang er maar zo min mogelijk elektronica in zit (vooral geen computergestuurde brandstofpomp) vinden ze het goed...
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 16-11-09 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:23

een mercedes ml

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:51

Seat Toledo, rijd wel goedm et de 1.5 paards trailer, maar met een 2 paards komt hij net iets te kort.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:19

kakanox schreef:
Elsskippy schreef:
Korando ssang young een sterke auto mag 3500 k trekken

Lekker stabiel idd :)

Wel grappig overigens, lees hier vanalles over een terreinwagen en dat dat een dikke bak moet zijn. Eén van de auto's waarmee je héél ver komt in het terrein is de Suzuki Samurai... en daar wil je écht geen trailer achter hangen :P

Tegen mijn 88"-er? Ik kom verder.. enne, ik hang ook rustig een trailer achter 88" :D

Maarre, wie rijdt er eigenlijk al 10+ jaren dezelfde auto?? Het is geen punt om te roepen dat een auto goed is en je nooit in de steek gelaten heeft, wanneer je elke 3-5 jaar die wagen inruilt op iets nieuwers.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 18:48

ikke schreef:
Tegen mijn 88"-er? Ik kom verder.. enne, ik hang ook rustig een trailer achter 88" :D

Maarre, wie rijdt er eigenlijk al 10+ jaren dezelfde auto?? Het is geen punt om te roepen dat een auto goed is en je nooit in de steek gelaten heeft, wanneer je elke 3-5 jaar die wagen inruilt op iets nieuwers.

Daar noem je ook wat ikke ;) Allebei de tank vol gooien dan, kijken wie de motor langer draaiend houdt :P

Wat betreft die jaren: Dat telt niet helemaal. We hebben onze Korando nu 1,5 jaar, nog geen noemenswaardige defecten meegemaakt, alleen het pookmechanisme is een keer gebroken. Heb toen een paar dagen driftig aan stangetjes trekkend rondgereden :P Vervolgens ff gelast, teruggemonteerd en klaar was ie weer... Verder schokdempers achter kortgeleden moeten vervangen (waren goed lek, maar dat mag ook wel weer na 220.000 km aanhangers sleuren), voor ga ik binnenkort preventief doen inclusief alle rubbers in de ophanging. Tijdje terug remschijven en blokken voor gedaan, achter is binnenkort ook aan de beurt.. de koppelingscylinder is ooit een keer stuk geweest (ding ziet er veel te nieuw uit om nooit vervangen te zijn geweest..).

In die 1,5 jaar heeft ie wel dik 40.000 km gedraaid en eigenlijk vrijwel altijd met de trailer eraan. Hij is bijna aan z'n 3e "oilchange" toe en hij verbruikt geen druppel olie.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:15

Wij zouden binnenkort onze BMW 320D willen gaan gebruiken om te trekken .. We kopen binnenkort een (waarschijnlijk 2paards) trailer aan,maar willen nog niet meteen een nieuwe wagen kopen.. Denken jullie dat die auto 't kan? (Motor is 2.0 diesel)

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:00

JulieDR schreef:
Wij zouden binnenkort onze BMW 320D willen gaan gebruiken om te trekken .. We kopen binnenkort een (waarschijnlijk 2paards) trailer aan,maar willen nog niet meteen een nieuwe wagen kopen.. Denken jullie dat die auto 't kan? (Motor is 2.0 diesel)

Nee, dit kan niet.

Auto mag afhankelijk van uitvoering 1500 of 1600 kg trekken, en dat bij 75 kg kogeldruk.
Beide waarden zijn te weinig voor een 2-paards trailer.

Een 2-paards weegt zo rond de 2 ton en geeft 100 kg kogeldruk.
Ook met 1 paard mag dit dus niet.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 22:29

stefanvi schreef:
Een 2-paards weegt zo rond de 2 ton

Met één paard erin niet. Ook de kogeldruk is niet altijd gelijk, die moet je meten... want meten is weten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:41

kakanox schreef:
ikke schreef:

Daar noem je ook wat ikke ;) Allebei de tank vol gooien dan, kijken wie de motor langer draaiend houdt :P

Wat betreft die jaren: Dat telt niet helemaal. We hebben onze Korando nu 1,5 jaar, nog geen noemenswaardige defecten meegemaakt, alleen het pookmechanisme is een keer gebroken. Heb toen een paar dagen driftig aan stangetjes trekkend rondgereden :P Vervolgens ff gelast, teruggemonteerd en klaar was ie weer... Verder schokdempers achter kortgeleden moeten vervangen (waren goed lek, maar dat mag ook wel weer na 220.000 km aanhangers sleuren), voor ga ik binnenkort preventief doen inclusief alle rubbers in de ophanging. Tijdje terug remschijven en blokken voor gedaan, achter is binnenkort ook aan de beurt.. de koppelingscylinder is ooit een keer stuk geweest (ding ziet er veel te nieuw uit om nooit vervangen te zijn geweest..).

In die 1,5 jaar heeft ie wel dik 40.000 km gedraaid en eigenlijk vrijwel altijd met de trailer eraan. Hij is bijna aan z'n 3e "oilchange" toe en hij verbruikt geen druppel olie.

Ik bedoel eigenlijk dat iedereen hier wel lovend is over z'n auto, maar in de tussentijd heb ik niet de indruk dat men dezelfde auto 10+ jaren aaneengesloten bezit.
In de vijf jaar (en 120k km) dat ik de Disco heb gereden ben ik niet verder gekomen dan twee sets remblokken, één set bougies + kabels, setje achterdempers, één set banden en een heleboel olie en vet.
Welliswaar reed ik relatief weinig met de trailer (zal zo'n 20k geweest zijn) maar ik reed er wel af en toe mee in het terrein bij de LRCH.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:43

space wagon :')

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 00:07

ikke schreef:
Ik bedoel eigenlijk dat iedereen hier wel lovend is over z'n auto, maar in de tussentijd heb ik niet de indruk dat men dezelfde auto 10+ jaren aaneengesloten bezit.
In de vijf jaar (en 120k km) dat ik de Disco heb gereden ben ik niet verder gekomen dan twee sets remblokken, één set bougies + kabels, setje achterdempers, één set banden en een heleboel olie en vet.
Welliswaar reed ik relatief weinig met de trailer (zal zo'n 20k geweest zijn) maar ik reed er wel af en toe mee in het terrein bij de LRCH.

Dat snap ik. Ik ben een autofreak die het niet eens leuk vindt om 10 jaar met een auto te doen... om de simpele reden dat ik dan een paar honderd duizend kilometer tegen hetzelfde stuur aan zit te kijken :P Dus geef ik op wat onze kar doet met 40K.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:50

een 2 paardstrailer weegt geen 2000kg en 100kg kogeldruk, de meesten mogen niet meer dan 2000 wegen en maximaal 100kg kogeldruk geven. Klein verschil. ;) als jij er maar 1 paard in zet en zeker weet dat je niet boven die 75kg kogeldruk van je bmw uitkomt, is helemaal niet verboden. ;)

vera_minet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:28

Een Toyota Landcruiser :D
Iig, die rijdt mijn vader, ik mag er zelf niet in rijden :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:33

Heb een Toyota Rav4 en een Toyota Celica tot mijn beschikking :)
Trailer zou ook nog achter mijn Starlet passen en mogen, maar daar begin ik maar niet aan :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:34

sflj schreef:
een 2 paardstrailer weegt geen 2000kg en 100kg kogeldruk, de meesten mogen niet meer dan 2000 wegen en maximaal 100kg kogeldruk geven. Klein verschil. ;) als jij er maar 1 paard in zet en zeker weet dat je niet boven die 75kg kogeldruk van je bmw uitkomt, is helemaal niet verboden. ;)

Het plan is om nu een 2paards trailer te kopen, maar een voorlopig maar 1 paard in te zetten. Tegen de tijd dat mijn ander paard ook mee kan, hebben we al een nieuwe wagen, want we willen de huidige nog 2 jaar aanhouden. We willen echter nu geen 1,5paards trailer kopen, en over 2 jaar dan weer een nieuwe..
1 paard in een 2paards trailer moet dus lukken, als ik het goed begrepen heb?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:36

sdi schreef:
Gehad, Ford Mondeo 2.0 tddi (115pk) (perfecte trekbak)

idem hier :j

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:01

Opel Calibra 4x4, 2.0 16v

Of het ideaal is weet ik niet, maar hij mag het - hij kan het.
Nu aan het sparen voor grotere.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:05

Wij hebben en Volvo V70 voor een 1.5 paards trailer :) rijd erg prettig!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:30

JulieDR schreef:
sflj schreef:

Het plan is om nu een 2paards trailer te kopen, maar een voorlopig maar 1 paard in te zetten. Tegen de tijd dat mijn ander paard ook mee kan, hebben we al een nieuwe wagen, want we willen de huidige nog 2 jaar aanhouden. We willen echter nu geen 1,5paards trailer kopen, en over 2 jaar dan weer een nieuwe..
1 paard in een 2paards trailer moet dus lukken, als ik het goed begrepen heb?
als je maar niet boven die 75kg kogeldruk en 1600 van de trailer uitkomt. (en een E rijbewijs hebt, als de auto zelf minder weegt. ;) )

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:29

sflj schreef:
als je maar niet boven die 75kg kogeldruk en 1600 van de trailer uitkomt. (en een E rijbewijs hebt, als de auto zelf minder weegt. ;) )

E-rijbewijs sowieso. een 3-serie heeft wel meer laadvermogen dan 300 kg.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:33

Wij hebben een Ford Galaxy voor een 1.5paardentrailer staan :) Trekt erg goed merk eigenlijk niet dat er iets achter de auto hangt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:37

een BMW E30 van '86 voor een 2 paards hotra jumper.
Mag qua gewicht precies met mijn 2 schatjes er in!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:43

volkswagen golf station 1,9 tdi.
rijden met 1 paardstrailer

gaat perfect