Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Utixo schreef:Maar we hadden het niet over een zak voer. En als je een negatieve kogeldruk hebt moet je niet gaan lopen mutsen om hem positief te krijgen.
manishdra schreef:Even weer een vraagje aan de auto-expers hier
De standaart Terracans wegen ledig 1955 kg. Nu staat op de autopapieren dat de onze 2210 weegt. Waar zou dat verschil in kunnen zitten?
Utixo schreef:Maar we hadden het niet over een zak voer. En als je een negatieve kogeldruk hebt moet je niet gaan lopen mutsen om hem positief te krijgen.
Utixo schreef:Kom op, een zadel van 5 kilo zal het verschil niet maken.
Huertecilla schreef:Zo geven 'amerikaanse' achterdeuren met de oploopklep onder de vloer ook een betere gewichtsverdeling dan een laadklep verticaal omhoog als achterwand.
hc
Margreet schreef:Utixo schreef:Maar we hadden het niet over een zak voer. En als je een negatieve kogeldruk hebt moet je niet gaan lopen mutsen om hem positief te krijgen.
Menig "muts" merkt het niet eens op waarschijnlijk.....
Waarom zo onvriendelijk?
ikke schreef:Huertecilla schreef:Zo geven 'amerikaanse' achterdeuren met de oploopklep onder de vloer ook een betere gewichtsverdeling dan een laadklep verticaal omhoog als achterwand.
hc
Hoezo??
Voor zover ik de trailers met deur en klepje ken (Ifor en Fautras) is die constructie zwaarder dan een laadklep. Daarmee heb je meer gewicht aan je staart hangen en dat is wat je mijns inziens nu net niet wil.
Hoe bedoel jij het in de context van gewichten??
sflj schreef:Een 2 assige wagen is ook een 'wip' net als een enkelasser. Alleen het middelpunt is breder maar natuurlijk maakt het verschil als je gewicht vóór dat punt legt. Om dezelfde druk op de koppeling te krijgen moet je het gewicht verder naar voren leggen (theoretisch dan he) maar het maakt zéker verschil.
Een zadelkamer met inhoud, bijvoorbeeld
Margreet schreef:De transporteur die vorige week bij mij een auto op kwam halen met een tandemasser auto-ambulance verplaatste toch echt de blokken op de ambulance om de geladen auto wat verder naar voren te kunnen plaatsen teneinde positieve kogeldruk te krijgen. Ik stond er bij te kijken en het verder naar voren plaatsen van de last maakte echt uit. Het hoeft niet veel druk te zijn, maar wél positieve druk.
Huertecilla schreef:Zo geven 'amerikaanse' achterdeuren met de oploopklep onder de vloer ook een betere gewichtsverdeling dan een laadklep verticaal omhoog als achterwand.
Frank schreef:Haha! Dat maakt zeker wel uit!
....En idd, jij beweerde dat bij een tandemasser dit geen verschil maakte.