[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuihanti

Berichten: 411
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Osterwald (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:56

Huertecilla schreef:
In het kader van het topic is het punt dat als de banden een snelheidsindex moeten hebben die minimaal gelijk is aan de topsnelheid van de auto.


de wet schrijft ook een uitzondering voor winterbanden en offroad banden welke gemonteerd mogen worden met een lagere snelheidsindex dan het voertuig bij goedkeuring was uitgerust.
Indien dit het geval is dient op een duidelijk zichtbare plek op het dashbord een waarschuwingssticker te worden geplaatst die de maximum toelaatbare snelheid weergeeft.

ikke

Berichten: 38798
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:59

Tuihanti schreef:
Huertecilla schreef:
In het kader van het topic is het punt dat als de banden een snelheidsindex moeten hebben die minimaal gelijk is aan de topsnelheid van de auto.


de wet schrijft ook een uitzondering voor winterbanden en offroad banden welke gemonteerd mogen worden met een lagere snelheidsindex dan het voertuig bij goedkeuring was uitgerust.
Indien dit het geval is dient op een duidelijk zichtbare plek op het dashbord een waarschuwingssticker te worden geplaatst die de maximum toelaatbare snelheid weergeeft.

Is dat Duitse wetgeving?
Niet alle landen hebben dezefde regels, dus het lijkt me zeer zinvol dit even te checken, voordat iemand dit maar klakkeloos aanneemt.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:14

Rumpleteaser schreef:
Rumpleteaser schreef:
Wie heeft er ervaring met een Hyundai IX35 al 'trailertrekker'?

Deze auto staat als een van de mogelijkheden op mijn lijstje (nieuwe leasebak).
De trailer die erachter komt wordt waarschijnlijk een aluminium 1,5 paards (Weijer of Ifor)



@ Josie: ik denk aan dit model:Hyundai IX35 2.0I Cvvt 2WD Active.
Voor een overzicht van de specificaties, klik: http://www.autotrack.nl/nieuwe-auto/hyu ... 9/techniek

@ HC: Dank voor de reactie! :)

Ik vind het nog wat lastig om in te schatten of de specificaties (zie link) geschikt zijn of niet....
Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet alle informatie begrijp die de laatste tijd in dit topic staat :o?
Iemand die zijn mening over deze auto wil/ kan vormen? Of ervaringsdeskundige is?


Het gaat ook iet wat off topic her en der :D , maar wel leuk om te volgen..........

Ik denk, ik heb persoonlijk geen ervaring met de Hyundai iX35, dat dat prima zou moeten lukken met een 1,5p er achter, de auto mag 1900 kg trekken.
Je zou ook een 2p kunnen overwegen, dat mag ook met 1 paard er in, misschien zelfs wel 2 (afhankelijk hoe groot ze zijn / zwaar) , als je kijkt naar wat hij mag trekken.
Bij mij is die auto afgevallen omdat er te weinig kofferbak ruimte in zit.

Mungbean

Berichten: 36293
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:15

Noem me conservatief maar ik boven 200 op een openbare weg not-done, ook niet snachts. Daarvoor ben ik msschien net iets te vaak bijna in een hert gereden en nagenoeg in een kudde zwanen die een hele rijstrook in beslag namen beland. Een paar weken geleden vloog er een roofvogel recht onder mijn wielen vanaf de vangrail, dan reageer ik toch met een schrikreactie die voor mijn idee met de dubbele snelheid tot een catastrophale slinger kan leiden. Idem voor een collega die laatst met een klapband van de derde rijstrook naar de vluchtstrook moest zien te komen op een stuk waar de snelheid onbegrenst is. "Gelukkig" was het te druk voor hoge snelheid. Daarnaast vind ik het wegdek kwaliteit gemiddeld niet denderend, de wegopbrekingen nog daargelaten. Maar goed wat een ander doet is eigenlijk niet mijn zaak.

Ikke, goed punt. Niet onverstandig om dat per land goed na te kijken.

Tuihanti

Berichten: 411
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Osterwald (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:11

ikke schreef:
Is dat Duitse wetgeving?
Niet alle landen hebben dezefde regels, dus het lijkt me zeer zinvol dit even te checken, voordat iemand dit maar klakkeloos aanneemt.


dit is europese wetgeving, door alle EU-landen aangenomen. Tevens geldt dit voor vele oostblok landen.
europese richtlijn 92/23

voor nederland volgens besluit van 2 mei 2003 wordt een artikel ingevoegd, luidende:

Artikel 3.8.8 Banden bestemd voor montage op personenauto's, bedrijfsauto's of aanhangwagens moeten voldoen aan richtlijn nr. 92/23/EEG.

ik hoop zo aan jouw vraag te hebben voldaan en alle twijfels te hebben weggenomen.
Laatst bijgewerkt door Tuihanti op 25-11-11 22:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:23

Sizzle schreef:
Noem me conservatief maar ik boven 200 op een openbare weg not-done, ook niet snachts. Daarvoor ben ik msschien net iets te vaak bijna in een hert gereden en nagenoeg in een kudde zwanen die een hele rijstrook in beslag namen beland. Een paar weken geleden vloog er een roofvogel recht onder mijn wielen vanaf de vangrail, dan reageer ik toch met een schrikreactie die voor mijn idee met de dubbele snelheid tot een catastrophale slinger kan leiden. Idem voor een collega die laatst met een klapband van de derde rijstrook naar de vluchtstrook moest zien te komen op een stuk waar de snelheid onbegrenst is. "Gelukkig" was het te druk voor hoge snelheid. Daarnaast vind ik het wegdek kwaliteit gemiddeld niet denderend, de wegopbrekingen nog daargelaten. Maar goed wat een ander doet is eigenlijk niet mijn zaak.

Ikke, goed punt. Niet onverstandig om dat per land goed na te kijken.


Het is wel een heel andere manier van autorijden en zolang het er is toegestaan ....
Blijkbaar bouwen mensen meer ongelukken bij lagere snelheden anders was het daar al wel verboden geweest en hadden ze ons er al op aangehouden.

Mungbean

Berichten: 36293
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:27

Ieder z'n hobby ;)

Ik heb trouwens vanmiddag heel dom hardop zitten gniffelen na het lezen van je onderschrift :D

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:37

ikke schreef:
Tuihanti schreef:

de wet schrijft ook een uitzondering voor winterbanden en offroad banden welke gemonteerd mogen worden met een lagere snelheidsindex dan het voertuig bij goedkeuring was uitgerust.
Indien dit het geval is dient op een duidelijk zichtbare plek op het dashbord een waarschuwingssticker te worden geplaatst die de maximum toelaatbare snelheid weergeeft.

Is dat Duitse wetgeving?
Niet alle landen hebben dezefde regels, dus het lijkt me zeer zinvol dit even te checken, voordat iemand dit maar klakkeloos aanneemt.


Ik beken; ik ben niet op de hoogte van een dergelijke uitzonderingsregel :o
Aan de en kant logisch want soms vragen omstandigheden om bv sneeuwkettingen en zijn die zelfs verplicht.
Aan de andere kant een giller. Sticker op het dashbord en je kan met N-banden (max. 140) onder een auto met 450 pk rijden :?

Ik ken overigens wél een oude híer geldende uitzonderingsregel waarbij een bestaand voertuig wat niet aan bv de moderne remvertraging voldoet een fors bord met de mx. snelheid achterop moet voeren. Bijvoorbeeld ´90´ ook al kan dat voertuig 130 en dan wordt het onder die voorwaarde toch toegelaten.

Dus wie weet.
Dit bovenstaande en dat van die ongeschikte band is tenslotte helemaal niets anders dan landbouwvoertuigen. Moet een bord ´25´ achterop maar kan soms 100.
Er is een Boktster die een SsangYong (in méén Musso) heeft laten omzetten op kenteken voor landbouwvoertuig.

Bedankt voor die informatie Tuihant! De basisregel van de snelheidsindex is daarmee gewoon eigenlijk afgeschaft. Monteer wat je wil en plak een sticker op je dashbord.
Logisch én vreemd: Als mensen dit soort verantwoordelijkheid aan zouden kunnen, waarom is er dan een APK of eigenlijk een maximum aanhangergewicht?? Sticker op het dashbord; niet harder dan 60 en klaar.

Tuihanti

Berichten: 411
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Osterwald (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:43

Huertecilla schreef:
Bedankt voor die informatie Tuihant! De basisregel van de snelheidsindex is daarmee gewoon eigenlijk afgeschaft. Monteer wat je wil en plak een sticker op je dashbord.


zoals gezegd geldt dit alleen voor banden met een M&S aanduiding (winterbanden, enkele grof geprofileerde banden en all-season banden) en dus niet voor zomerbanden.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:58

Anoniem schreef:
Blijkbaar bouwen mensen meer ongelukken bij lagere snelheden anders was het daar al wel verboden geweest en hadden ze ons er al op aangehouden.


Nee, heeft politieke en economische redenen.
Net als de verhoging van de maxima in NL van 120 naar 130 en voor autos met aanhangers naar 90. Veíliger is dat niet. Het is voor de vlottere doorstroming en dat is een economisch belang.

In Duitsland is er vrijwel geen maatschappelijk draagvlak voor een beperking op de autobahnen en geen politicus wil zich daaraan branden. Er is wél een adviessnelheid.
Net als met de vuistregels mbt max. aanhanger gewicht in de verschillende landen kun je ook als ´mag´ het wat je doet, toch aangesproken worden op niet aanpassen bij de omstandigheden in geval van een ongeluk.

@Repelsteel: herten, reeën, wilde zwijnen steken ´s nacht ook snelwegen over :)*
Juist op de rustigste stukken snelweg staan van die bordje ´overstekend wild´.
Of dat zo´n vaart loopt? Zoek maar eens op hoeveel aanrijdingen er zijn in NL met reewild. Er is een hilarisch waar gebeurd verhaal over drie achtereenvolgende aanrijding met auto in de sloot bij Almere. Polite krijgt een melding van een ongeval. Vervolgens een melding dat de patrouille-wagen ook op een ree gereden is. Vervolgens dat de tweede ... inderdaad.
Alle drie op een stuk van een paar honderd meter. Een 80km stuk op een 100km tweebaansweg. Zelfs met een snelheid in die orde van grootte is er geen voorkomen aan en waren er dier autos afgeschreven. Denk nu 260 ... en Wild Zwijn...

Ik heb echt schúwhard gereden met mijn motorfietsen op lege snelwegen. Ik heb daarbij NOOIT beweerd dat dit ook maar minimaal verantwoord was. Dat is het namelijk niet. Het is russische roulette met een motorvoertuig :)*

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:03

Tuihanti schreef:
Huertecilla schreef:
Bedankt voor die informatie Tuihant! De basisregel van de snelheidsindex is daarmee gewoon eigenlijk afgeschaft. Monteer wat je wil en plak een sticker op je dashbord.


zoals gezegd geldt dit alleen voor banden met een M&S aanduiding (winterbanden, enkele grof geprofileerde banden en all-season banden) en dus niet voor zomerbanden.


Ik begrijp de redenering maar het blijft aan de andere kant HEEL vreemd.
Je kan zo wel met een S-index (180) all-season band in de zomer rijden en niet met een V-index (240) ´zomer´-band onder een ZR rated (>240) auto.... 8)7
Zoals ik al schrijf is die verplichte index nu gewoon een inhoudsloze bepaling.

Mungbean

Berichten: 36293
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:08

Klopt het trouwens dat je in Duitsland en Frankrijk toestemming kan aanvragen om 120km/h te rijden met aanhanger? Dat hoorde ik laatst op stal.
Ik ben trouwens laatst met 150 ingehaald door een auto met een stuiterend karretje met waterscooter erop 8)7

HC ik neem aan dat als je dan met hogere snelheid dan de sticker gepakt wordt je ook wel zuur bent. Dat is net als met een sticker 'niets aan te melden' langs de duane rijden. Ben je dan steekproef dan ben je slechter af aangezien je dan 'ontkend' hebt.

Tuihanti

Berichten: 411
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Osterwald (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:12

Ook in duitsland zijn er inmiddels snelheidsbeperkingen op de snelwegen, vooral in en om het Ruhrgebied. Ik denk ook niet dat er een algehele snelheidsbeperking binnen afzienbare tijd zal komen vanwegen het gebrek aan politiek draagvlak maar dat de gebieden met snelheidsbeperkingen worden uitgebreid acht ik wel voor waarschijnlijk. 260 met een wild zwijn wil ik niet aan denken.

erg actueel hier in duitsland gebeurt:
http://www.stern.de/panorama/a5-bei-alsfeld-drei-tote-bei-unfall-mit-wildschwein-1745268.html

nee, zinloos is het dus niet want de beperkende factor in de maximum toegestane snelheid is dan de band geworden en mag je dus met je ZR rated (>240) auto in jouw geval maar 180 km/uur rijden (wat toch al in nederland niet toegestaan is.) Eigenlijk is de hele snelheidsindex alleen nog maar belangrijk in duitsland en the isle of Man, ergens anders mag je toch niet meer zo snel dus aangaande dat is het idd een zinloze bepaling.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:15

Sizzle schreef:
HC ik neem aan dat als je dan met hogere snelheid dan de sticker gepakt wordt je ook wel zuur bent. Dat is net als met een sticker 'niets aan te melden' langs de duane rijden. Ben je dan steekproef dan ben je slechter af aangezien je dan 'ontkend' hebt.


Niet zuurder dan met een andere snelheidsovertreding.

Douane is iets heel anders. Dat is belastingontduiking.

Tuihanti

Berichten: 411
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Osterwald (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:19

Sizzle schreef:
Klopt het trouwens dat je in Duitsland en Frankrijk toestemming kan aanvragen om 120km/h te rijden met aanhanger? Dat hoorde ik laatst op stal.


nee, in duitsland kun je wel een ontheffing krijgen voor een combinatie van een bepaalde auto met een bepaalde trailer voor 100 km/uur.

de volgende eisen zijn gesteld:

http://www.ploechinger.de/downloads/gtue-informativ_tempo100.pdf

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:25

Tuihanti schreef:
260 met een wild zwijn wil ik niet aan denken.


Ik kwam een acht jaar terug in de kleine uurtjes op de motorfiets bij een vriendin vandaan. Niet één auto over een stuk van 30 kilometer práchtsnelweg.
Twee keer 110 watt voor me uit en aanmérkelijk sneller dan 260 door die tunnel van licht.
Met ´licht´onder het voorwiel over een duiker realiseerde ik me dat ik daar het weekeinde eerder met de rehala achter zwijnen door was gerend en dat verschillende zwijnen óver de weg waren geschoten.
Dat was het punt, afgelopen, einde van mijn russische roulette want ik heb wél een zoontje thuis.
Ik rij nu met de slow-life mobiels ónder de maximum snelheid :D

ikke

Berichten: 38798
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:31

Sizzle schreef:
Klopt het trouwens dat je in Duitsland en Frankrijk toestemming kan aanvragen om 120km/h te rijden met aanhanger? Dat hoorde ik laatst op stal.

Wanneer de regels niet veranderd zijn, mag je in Frankrijk 130km/h met een aanhanger.
Dit was in ieder geval tot voor enkele jaren geleden. Als het anders is, is het iets van de laatste jaren.

Mungbean

Berichten: 36293
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:44

Nee, dat zal dan nog wel kloppen aangezien mijn paard in Frankrijk staat en ik daar zoiets opving.
Eng idee. Ik vraag me af wat de gevolgen zijn op het weggedrag van de medegebruikers. Zouden ze dan eerder gaat zitten 'opduwen' omdat je niet aan de max snelheid zit?

Ik vind 90 trouwens wel veiliger HC. Niet om als minimum aan te houden, maar om efficienter bij een vrachtwagen weg te komen bijvoorbeeld, zeker in een gebied met kamera's.
Ik vind niets zo eng rijden als een 3 baans weg met een 80 begrenzing voorzien van kamera's, daar zit iedereen spastisch 82 te rijden en met het oog op de teller vergeten ze naar hun voorhanger met 81 te kijken.

ikke

Berichten: 38798
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:03

Sizzle schreef:
Nee, dat zal dan nog wel kloppen aangezien mijn paard in Frankrijk staat en ik daar zoiets opving.
Eng idee. Ik vraag me af wat de gevolgen zijn op het weggedrag van de medegebruikers. Zouden ze dan eerder gaat zitten 'opduwen' omdat je niet aan de max snelheid zit?

Ik vind 90 trouwens wel veiliger HC. Niet om als minimum aan te houden, maar om efficienter bij een vrachtwagen weg te komen bijvoorbeeld, zeker in een gebied met kamera's.
Ik vind niets zo eng rijden als een 3 baans weg met een 80 begrenzing voorzien van kamera's, daar zit iedereen spastisch 82 te rijden en met het oog op de teller vergeten ze naar hun voorhanger met 81 te kijken.

Wat feitelijk erger is, is dat die vrachtwagens 82 ECHTE km/h rijden en de personenauto's feitelijk maar 75km/h (of minder!) bij 80km/h op de teller.
Dat is gelijk ook de reden om personenwagens in NL 90km/h te laten rijden. Wanneer je 90km/h op je teller rijdt, rijdt je in werkelijkheid net boven 80km/h en daarmee gelijk met de vrachtwagens.

Wanneer ik met de Range Rover daadwerkeijk 90km/h ga rijden (op Truus) geeft de teller bijna 100km/h aan! Ik haal de vrachtwagen dan bij bosjes in (aan minimal snelheidsverschil, DUS ongewenst).

Ik probeer mede daarom ook altijd een vrachtwagen "aan te pikken" om daar dan op 300 - 400m achter te blijven rijden. Je hebt dan enerzijds geen (of nauwelijks) last van inhalende vrachtwagens en anderzijds is er voldoende ruimte voor het overige verkeer om tussen te voegen, uit te voegen of in te voegen.
Soms kun je wat korter volgen (weinig overig verkeer) en soms moet je wat meer ruimte nemen (op- en afritten kort op elkaar). Het is aan de chauffeur om de situatie te beoordelen en ernaar te handelen, zodanig dat hij geen hinder veroorzaakt.

Mungbean

Berichten: 36293
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:15

Klinkt leuk HC dat vrachtwagen uitzoeken (heeft ook mijn voorkeur) maar niet op de ring Rotterdam bijvoorbeeld. Ik rij 80 op de GPS en bij mij is dat idd zo dat ik dan 90 op de teller kan hebben, maar dan rijdt er nog steeds af en toe een vrachtwagen met haast naar de bloemenveiling zo ongeveer je zijltje binnen. Even snel wegkomen kan je dan een fikse boete opleveren, met 90 echter minder snel. Nu hebben ze echter de hele ring tot 80 gebombardeerd dus daar schiet het nu dus ook niets meer op en geeft meer file stress (zowel met als zonder aanhanger). Ben ook blij dat ik daar niet meer woon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:42

Sizzle schreef:
Ik heb trouwens vanmiddag heel dom hardop zitten gniffelen na het lezen van je onderschrift :D


Mijn onderschriften zijn altijd uitspraken waar mijn dochter mee thuis komt, kun je nagaan hoe wij hier vaak dubbel liggen :D

Nog even over dat zwijn... of je die nou met 180 of met 260 tegenkomt, dat maakt ook niet veel verschil.
En je zult mij nooit met 260 op de teller tegenkomen.... want dan heb ik jou allang gezien en mijn snelheid aangepast :)

Wij hebben op onze trailer een veiligheidskoppeling laten zetten en er andere banden onder gedaan zodat we er in duitsland 100km/u mee mogen rijden (en de trailer anders het gewicht van een shire en fjord niet mocht hebben).
Is die snelheid inmiddels al weer aangepast naar 120?

edit: had er overheen gelezen dat het toch 100 is

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:54

Anoniem schreef:
Nog even over dat zwijn... of je die nou met 180 of met 260 tegenkomt, dat maakt ook niet veel verschil.


E-kin = m x v2 : 2

1. Noem het maar niet veel verschil.

2. 180 is ook érg snel


Citaat:
En je zult mij nooit met 260 op de teller tegenkomen.... want dan heb ik jou allang gezien en mijn snelheid aangepast :)


260 = 72 m/s.
´Allang´ is een illusie en een smoes voor het niet willen erkennen van het spelen van russische roulette met een auto op de openbare weg.

Kom net van de Costa de Sol. Over de nieuwe tolweg; 35 kilometer 4 - tot 10 baans over 9 kilometer viaduct en door 4 kilometer tunnel, over de valleien en door de bergen. Zacht glooiend en loom vloeiend van uitzicht naar uitzicht. Ontspannnen genieten met 100 op de teller :D

Het wordt weer zalig zonnig morgen dus extra vroeg op en wéér met de MercMusso slow mobiel naar beneden. Er ´moet´van alles, maar carpe diem is belangrijker en morgen wordt een mooie om te plukken. Maandag weer een dag :D
Memento mori ook, dus vandaar wederom slow genietend naar beneden. Geen russische roulette, geen mens-erger-je-niet, maar non-stress; niet over het rijden, niet over het verbuik of de afschrijving; alleen maar kwali-tijd 8-)
Oh, en met paardentrailer rij ik daar 80 (op de teller).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:47

Huertecilla schreef:
2. 180 is ook érg snel


120 is net zo goed rampzalig :')
en zo kun je wel bezig blijven......

Huertecilla schreef:
Ontspannnen genieten met 100 op de teller :D

Geen russische roulette, geen mens-erger-je-niet, maar non-stress; niet over het rijden, niet over het verbuik of de afschrijving; alleen maar kwali-tijd 8-)


Jij geniet van het één, ik geniet van het ander.
Jij hebt er net zo goed van genoten want je deed het vroeger zelf nog veel harder op de motor.

Huertecilla schreef:
Ik kwam een acht jaar terug in de kleine uurtjes op de motorfiets bij een vriendin vandaan. Niet één auto over een stuk van 30 kilometer práchtsnelweg.
Twee keer 110 watt voor me uit en aanmérkelijk sneller dan 260 door die tunnel van licht.

De pot verwijt de ketel :D
De pot was nog een tandje erger...
;)

ikke

Berichten: 38798
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:15

Huertecilla schreef:
Het wordt weer zalig zonnig morgen dus extra vroeg op en wéér met de MercMusso slow mobiel naar beneden. Er ´moet´van alles, maar carpe diem is belangrijker en morgen wordt een mooie om te plukken. Maandag weer een dag :D
Memento mori ook, dus vandaar wederom slow genietend naar beneden. Geen russische roulette, geen mens-erger-je-niet, maar non-stress; niet over het rijden, niet over het verbuik of de afschrijving; alleen maar kwali-tijd 8-)

Nou nee, als het om relaxed en touren gaat, heb ik toch iets leukers voor de deur staan:

Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:46

Anoniem schreef:
De pot verwijt de ketel :D
De pot was nog een tandje erger...
;)



Nee hoor.
Heb me altijd als roulette-ketel opgesteld en NOOIT een smoes opgegooid.
Hard rijden op de openbare weg is russische roulette en de rest is geneuzel om het onverantwoordbare te verantwoorden.
Ben ermee (en ook met tereinraces/raids/enduros) gestopt toen ik vader werd.

@Ikke; je hebt helemaal gelijk. Dát is een _/-\o_ zonnecruiser.
Voor mooi weer hebben wij de Korando Cabrio. Die Saab is zonder enige twijfel een lichtjaar ver de superieure luxe tourer. Maar ja, die vermaledijde bottlenecks...