assie schreef:Mijn Rexton begint een beetje kuren te vertonen. Ik moet/mag dus op zoek naar iets nieuws.
Mijn budget is momenteel klein < € 5.000,-.
Ik zoek iets dat minimaal 2500 kg kan trekken (en liever nog meer). Op grijs kenteken bij voorkeur. Met mijn schattige Rexton op geel kenteken ben ik gewend aan de € 530,- wegenbelasting per kwartaal, dus het kan eigenlijk alleen maar beter worden
Nu heb ik zelf een hoop leuke auto's zien langskomen.
Een Pajero en een Patrol bijv. Maar... in mijn gewenste budget kom ik natuurlijk een hoop troep en roestbakken tegen. Dat vind ik niet erg. Ik hoef geen superknappe bak. Ik wil gewoon iets dat net zo comfortabel is als mijn Rexton en met 2 vingers in de neus de mentrailer trekt

. En dat het zo'n 1-2 jaar uit houdt (tegen die tijd hoop ik weer wat meer gespaard te hebben om iets beters te kunnen kopen)
Nou... de zoektocht continues....
De rextons/korando's in mijn budget hebben veel te veel op de teller, of zijn roestige bakkies.
De paar Navarra's die ik tegenkwam hadden maar 2 zitplekken en waren echt heul basic qua opties en ik ben tegenwoordig verwend met cruisecontrol, dus dat wil ik eigenlijk wel weer.
De transporters die 2500kg mogen trekken en nog een beetje acceptabel zijn qua roest en kilometers zijn onbetaalbaar.
Hetzelfde geldt voor de landcruisers en subaru's. Die zijn beide gewoon onvindbaar trouwens.
Ik had een hele leuke patrol en pajero gezien. Alleen waren er van beide garages iets teveel slechte recensies te vinden. Mijn autokennis is beperkt, dus dat durf ik er niet op te gokken. Dat ging ook over.
Maar... nu kreeg ik van een garage een Renault Master aangeboden. Iets boven budget, maar acceptabel. Weinig kilometers (<2ton). Mag 2500 trekken, 145pK. Foeilelijk kleurtje. Allerlei opties. Superstrakke laadruimte met kastenwand. Hi komt uit de lease maar is zo te zien niet mishandeld. 6deurs. Er kan een bankje in de cabine, dus er kunnen 3 mensen mee.
En het mooie: het heeft de motor van een bakbeest, maar het formaat (en gewicht) van een trafic. Geen gedoe met parkeren dus, maar wel de sterke motor. Klinkt dus perfect.
Alleen tsja... Frans. Ik kom uit een Toyota/Japanner-nest. Mijn Rexton werd gedoogd. Maar een Fransoos...

. Ik moet er nog even aan wennen. En mezelf overtuigen dat een Fransoos heus niet uit elkaar valt als je ernaar wijst. Toch?
Komende week eens testrijden. En dan meteen in een paar auto's om te vergelijken. Een Transporter met 145pK, Navarra en dus de master. Ben benieuwd