Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:48

cile205 schreef:
stefanvi schreef:
Je zal de XC60/70/90 wel bedoelen, maar dit is geen jeep hoor.
Dit is ook weer gewoon een suv, en niets meer.

Jeep is een op zichzelf staand merk, en produceert diverse terreinwagens.
En de term die jij bedoelt is dan ook terreinwagen, alhoewel ik een dergelijke auto ook nog geen terreinwagen noem.

Terreinwagens zijn auto's zoals Toyota Landcruiser, Nissan Patrol, Jeep (grand) cherokee enz.
Deze auto's kunnen ook echt de blubber in én komen er weer uit, hebben eigenlijk altijd lage gearing en kunnen daarnaast ook nog eens serieuze aanhangers trekken van 3,5 ton.
Dát zijn terreinwagens.

De auto van jullie is enkel en alleen op 4 wielen aangedreven en wellicht iets verhoogd, maar meer niet. Verder liggen er gewone wegbanden onder waarmee je in het terrein helemaal nergens komt. Zodra je met jullie auto het terrein in gaat waar ik met mijn auto in ga weet ik zeker dat jullie na enkele meters al vast zitten op de bodem of gewoon geen grip meer hebben.

Denk dus volgende keer nog maar eens een keer goed na voordat je jullie auto weer een jeep noemt :D

jij vindt jezelf wel geweldig niet? ja sorry kan het ff niet laten, lijkt wel of je alles van n ander afkraakt.
Maar fijn dat jij wel een patrol hebt die 3,5 ton kan trekken..Gefeliciteerd :7

Niet vervelend bedoeld, maar ik vind het een beetje banketstaaf over komen naar de mensen toe hier in dit topic. die allen ws blij zijn met wat ze hebben, niet iedereen kan een dikke bak rijden helaas.
Ik heb vorige week ook in de vette dikke slijk gestaan hoor, en ik ben er voor de zoveelste keer uitgekomen met men freelander 4x4. Hoef je niet perse een patrol voor te hebben ;)

Het is niet zo bedoeld, maar puur en alleen om aan te geven dat een jeep/terreinwagen/suv verschillende dingen zijn die vooral leken nogal eens door elkaar willen halen, en tja, dan kan ik het niet laten dit te corrigeren als liefhebber zijnde.

Het nalezend kan ik me indenken dat het anders overkomt O:)

cile205

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:53

hihi ok helemaal duidelijk :D dan weet de rest dat ook meteen :D

dank je..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:57

jullie hadden het ook aan Mo kunnen vragen die zoekt van iedere auto gegevens op en plakt ze in dit topic
kijk maar aantal post terug

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:08

Nee, Flurk niet nog meer :+

Zo moeilijk is het volgens mij echt niet om het zelf op te zoeken, maar als mensen het na mijn uitleg nog niet kunnen vinden of onzin blijven uitkramen..... dan wel :o

Misschien moeten we de autoweek carbase link toevoegen in de FAQ!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:26

Wat zijn we vriendelijk hier zeg!
Is mijn Terrano nou een SUV dan? Want er liggen geen modderbanden onder! Maar wel weer een lage gearing ;)

Oh, en hij mag maar 3 ton trekken :))

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:37

Ging er meer om dat mensen hun SUV/terreinwagen steeds Jeep noemen terwijl dat eigenlijk een merknaam is en niet de naam van een automodel. Dat is waar mensen hier steeds over vallen wat ik wel begrijp. Zo houdt je het ook duidelijker voor iedereen als je het een SUV of terreinwagen noemt wat het dan ook is ipv een Jeep als je een ander merk hebt... ;)

Mijn toyota funcruiser is voor mijn idee gewoon een SUV, maar volgens de papieren een terreinwagen? Ding kan 1500kg trekken heeft wel 4x4 met extra brede banden enzo maar das nog geen terreinwagen voor mij... al kom ik wel makkelijk uit de blubber ondanks dat het geen grote bak is ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:44

Ik heb al helemaal geen balle verstand van auto's :o volgens mij is onze auto dan een terrein wagen Hyandai galopper?
Wat is SUV :o :o :o

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:54

Flurk schreef:
jullie hadden het ook aan Mo kunnen vragen die zoekt van iedere auto gegevens op en plakt ze in dit topic
kijk maar aantal post terug

t is maar net waar je zin in hebt ja.. 8-)

@ ManOuke: met SUV wordt in dit topic volgens mij een "wanne be" terreinwagen genoemd.. :Y)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:01

Dwyne schreef:
Ging er meer om dat mensen hun SUV/terreinwagen steeds Jeep noemen terwijl dat eigenlijk een merknaam is en niet de naam van een automodel.

Wat maakt het ene fiets uit dat iemand zijn 4x4 een Jeep noemt?
Driekwart van Nederland doet dit! So what!
Ik heb een Land Rover en een Nissan. Beide prima werkpaardjes in het terrein. Ik zal er geen seconde wakker van liggen als iemand daar Jeep tegen zegt.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:10

Ik heb ook een 4x4 Jeep fiets......... :) Als ik maar hard genoeg mijn best doe ;)

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:15

stefanvi schreef:
Het is niet zo bedoeld, maar puur en alleen om aan te geven dat een jeep/terreinwagen/suv verschillende dingen zijn die vooral leken nogal eens door elkaar willen halen, en tja, dan kan ik het niet laten dit te corrigeren als liefhebber zijnde.

Het nalezend kan ik me indenken dat het anders overkomt O:)

Kijk Stevan het leuke van dit hele verhaal is dat heeeeeeeel lang geleden de eerste militaire terreinwagens van Ford werden aangeduid met "GPW" dit verbasterde snel naar GP wat snel JEEP in de volksmond werd.

Voor een stukje historie http://www.42fordgpw.com/

dus ja eigenlijk mag de hele gemeenschap zijn auto SUV, JEEP noemen, zonder een merknaam te bedoelen!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:38

ik zit voor een auto voor een 2 paards trailer te kijken
Zit voor een hyundai santa fe te kijken maar staat maximale kogeldruk 92 bij,is dat te doen of niet?

edit: is dit te doen voor 2 paards trailer met 2 kwpners?:
het is alleen met voorwiel aandrijving

1625 kg massa leeg
2240 kg max. toelaatbare massa
615 kg max. laadvermogen
2200 kg max. aanhangermassa geremd
750 kg max. aanhangermassa ongeremd
92 kg maximale kogeldruk

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:43

92 kg kogeldruk is te weinig, je moet minimaal 100 kg kogeldruk kunnen hebben, en als het even kan nog meer.
De rest van de door jou genoemde gewichten zijn prima, maar de kogeldruk dus niet.
Resultaat van teveel kogeldruk is dat je stuur zweverig kan gaan aanvoelen of zelfs niet echt meer doet wat je wil. (spreek uit ervaring)

Overigens, alleen voorwielaandrijving is niet erg, het is meer dat de meeste geschikte trekauto's automatisch 4x4's zijn.
Wel is het zo dat je naar mijn mening beter achterwielaandrijving kan hebben, want dan heb je meer grip aangezien daar het gewicht op drukt.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:46

toch zie je wel vaak hyundai santa fe's met 2 paarden rijden
is het echt link dan om met 2 paarden te gaan rijden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:46

orienta schreef:
toch zie je wel vaak hyundai santa fe's met 2 paarden rijden
is het echt link dan om met 2 paarden te gaan rijden?

Link is misschien niet het juiste woord, maar je rijdt wel met een combi die net wel, net niet mag. 2200kg klinkt heel stoer, maar wanneer je dat er daadwerkelijk aanknoopt heb je wel een uitdaging om te voldoen aan de kogeldruk. Feitelijk zegt Hyundai hiermee dat de auto qua constructie niet zo degelijk is als het uiterlijk misschien suggereert.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:52

hmm dus je kan er wel mee rijden maar is niet aan te raden zeg maar

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:56

orienta schreef:
hmm dus je kan er wel mee rijden maar is niet aan te raden zeg maar

Het zou niet mijn keuze zijn, nog even los van het feit hoeveel koppel en vermogen de motor op de weg legt.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:20

Ligt eraan wat voor Hyandai natuurlijk.
Wij hebben een Hyandai Galopper en die mag 140 kg kogeldruk hebben en 3000 trekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:26

ManOuke schreef:
Ligt eraan wat voor Hyandai natuurlijk.
Wij hebben een Hyandai Galopper en die mag 140 kg kogeldruk hebben en 3000 trekken.

De Mishubitshi mag 3200kg aan de haak hebben. Waarom mag een "identieke" auto opeens minder aan de haak hebben?

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:19

Wij hebben een BMW touring 320d, mag 1600kg trekken.
Daar hangt onze tweepaards trailer (bockmann duo) aan met 1 paard.
Maar geef toe dat we wel al 2 paarden erop gehad hebben (bwp"er en kleine arabier). Doen we zo weining mogelijk, want er moest maar eens iets gebeuren he!
Onze auto maakt er wel echt niets van ookal staan er twee op. Ligt super stabiel, trekt op zoals het hoort en remmen werken zoals het hoort. je voelt amper gewicht hangen.

Maar we zijn aan het uikijken naar een zwaardere auto die met gemak 2 paards trailer mag trekken met twee paarden erop.
Het probleem is dat we een fietsenzaak hebben, ons bedrijfwagentje een kleine ford camionette wordt stilaan oud en versleten dus wordt het ofwel een grotere bestelwagen die dit mag trekken ofwel een terreinwagen met bv vooraan 2 of 3 zitplaatsen die vanachter groot genoeg is om enkele fietsen in te plaatsen.
iemand idee?

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:11

laaauwrah schreef:
Wij hebben een BMW touring 320d, mag 1600kg trekken.
Daar hangt onze tweepaards trailer (bockmann duo) aan met 1 paard.
Maar geef toe dat we wel al 2 paarden erop gehad hebben (bwp"er en kleine arabier). Doen we zo weining mogelijk, want er moest maar eens iets gebeuren he!
Onze auto maakt er wel echt niets van ookal staan er twee op. Ligt super stabiel, trekt op zoals het hoort en remmen werken zoals het hoort. je voelt amper gewicht hangen.

Maar we zijn aan het uikijken naar een zwaardere auto die met gemak 2 paards trailer mag trekken met twee paarden erop.
Het probleem is dat we een fietsenzaak hebben, ons bedrijfwagentje een kleine ford camionette wordt stilaan oud en versleten dus wordt het ofwel een grotere bestelwagen die dit mag trekken ofwel een terreinwagen met bv vooraan 2 of 3 zitplaatsen die vanachter groot genoeg is om enkele fietsen in te plaatsen.
iemand idee?

een hummer of een mercedes M. :Y)

Bestelwagentjes trekken een 2 paards naar mijn idee niet, of je kunt mss kijken voor een bus, zoals een Mercedes Vito??

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:12

Audi Q7 staat er hier altijd voor. :)
2 paards trailer.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:28

Korando ssang young een sterke auto mag 3500 k trekken.

MelanieB: Wat heb je er weer bijzondere fotos en filmpje op staan. :D 8-) 8-) 8-) 8-)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 01:05

Elsskippy schreef:
Korando ssang young een sterke auto mag 3500 k trekken

Lekker stabiel idd :)

Wel grappig overigens, lees hier vanalles over een terreinwagen en dat dat een dikke bak moet zijn. Eén van de auto's waarmee je héél ver komt in het terrein is de Suzuki Samurai... en daar wil je écht geen trailer achter hangen :P

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:24

kakanox schreef:
Elsskippy schreef:
Korando ssang young een sterke auto mag 3500 k trekken

Lekker stabiel idd :)

Wel grappig overigens, lees hier vanalles over een terreinwagen en dat dat een dikke bak moet zijn. Eén van de auto's waarmee je héél ver komt in het terrein is de Suzuki Samurai... en daar wil je écht geen trailer achter hangen :P

Ooit wel eens in een patrol gereden?
Dat is juist een van de auto's die het verst komt en ook erg stevig in elkaar zit. Ditzelfde geldt overigens ook voor de Landcruiser.

Wel is een en ander voornamelijk afhankelijk van de banden die eronder liggen, dat moet wel gezegd worden.

Ik kan je zo een stuk of 4,5 patrols laten zien die zeer terreinvaardig zijn.

Oh ja, en achter een patrol durf ik wel een aanhanger achter te hangen :D