Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Huertecilla schreef:Het verschil tussen zeg een GL en een GLX (noem maar een typevariatie) is zomaar die 55 kilo aan verschil in uitrusting.
Een airco, een paar electromotoren met bedrading, abs, een figuurlijk en letterlijk zwaardere accu, etc.
Zelfs een grotere brandtoftank wat alleen maar een groter gat isgeeft meer op het kenteken want daarbij wordt een deelvulling aangehouden.
Luxere uitvoeringen hebben niet voor niets ook daarbij aangepaste sterkere veren![]()
hc
lukka63 schreef:ik begrijp dat je niet met een auto van 1000 kilo,een gewicht van 1500 kilo moet gaan trekken.
MarcR schreef:Heeft er iemand ervaring met het nieuwe model Subaru Forester diesel (model 2008) en een 1.5 paardentrailer ? Wij denken eraan om er een te kopen.
MarcR schreef:Heeft er iemand ervaring met het nieuwe model Subaru Forester diesel (model 2008) en een 1.5 paardentrailer ? Wij denken eraan om er een te kopen.
ikke schreef:Oh, nog wat: gewichtsverhoudingen allemaal leuke theorie, als je niet kun rijden krijg je alles over de kop.....
Huertecilla schreef:...en of het verkeersveilig is wéér wat anders.
Twee richtlijnen op basis van praktijkervaring:
- ANWB; aanhangergewicht 75% van gewicht trekkende auto
- RAC; aanhangergewicht MÁXIMAAL 85% van gewicht trekkende auto
Utixo schreef:Kom op, een zadel van 5 kilo zal het verschil niet maken.
Aimee schreef:Utixo schreef:Kom op, een zadel van 5 kilo zal het verschil niet maken.
Niet als je er een goede auto voor hebt met een goede motor![]()
Als ik in mijn Altootje één zak voer mee neem á 20 kilo, heeft ie het rete zwaar.
Als ik m'n Passat tot de nok vol laad met zakken paardenvoer, geeft ie geen kik.