ikke schreef:Remember: YOU are my crumplezone...........
.... zei iig de Landwind

http://www.autoweek.nl/autonieuws/4000/ ... dramatisch
Maar serieus, dit soort dingen moet je ook echt meenemen in je zoektocht naar een auto!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Remember: YOU are my crumplezone...........
Anoniem schreef:Zijn er geen filmpjes van crashtests van die SY's en namaak SY's?
Anoniem schreef:ikke schreef:Remember: YOU are my crumplezone...........
.... zei iig de Landwind![]()
http://www.autoweek.nl/autonieuws/4000/ ... dramatisch
Huertecilla schreef:Wij rijden met onze lomperds extreem voorzichtig, want je wil echt geen huisvrouw zonder rijbewijs die met drie kleine kinderen los in haar stokoude Seat Marbella als een vleermuis uit een grot van links uit een steeg omlaag komt geschoten, in de flank rammen.
Nee, dat is niet denegrerend bedoeld, maar praktijk.
[naam] schreef:Hoewel het Peltzman Effect wel kan worden aangewakkerd door dit soort testen:
http://www.youtube.com/watch?v=58zqJCtUjSI
hebben paarden in een trailer erachter daar natuurlijk helemaal niks aan
Huertecilla schreef:ikke schreef:Nope, dat geldt voor degene die een Defender probeert terug te koppen.
Ik begreep het helemaal Ikke en je hebt he-le-maal gelijk.
Het Peltzman-effect bij dergelijke autos is een killer voor ánderen.
Kyaral schreef:Jee tja dan maar een wat minder mooie....een auto die als een koekblikje in elkaar schuift is toch ook niet wat.
Grote auto's lijken wel een soort schijnveiligheid te hebben door hun groote. Lijkt stoer en stevig maar als je ze dan zo in elkaar ziet schuiven.....
Tuihanti schreef:wat velen niet weten is dat bij een botsing bij met 80 km/h een 5 sterren auto er ook zo uit ziet. deskundigen zeggen dan ook dat bij een botsing van meer dan 100 km per uur er zulke g krachten (100 tot 150 G) optreden dat het er eigenlijk niet meer toe doet welke verwondingen men allemaal heeft, de overlevingskans is toch verwaarloosbaar.
Kyaral schreef:Jee tja dan maar een wat minder mooie....een auto die als een koekblikje in elkaar schuift is toch ook niet wat.
Anoniem schreef:Bij zo'n RoadPartner en Tager vraag ik me toch serieus af of die wel aan dezelfde standaard voldoen als hun originelen. Ik weet uit (dagelijkse) ervaring dat dergelijke productielanden hun productiematerialen vaak in een mindere kwaliteit van andere toeleveranciers kiezen om o.a. zo de kosten te drukken. En dan de verbindingen e.d.....
Rumpleteaser schreef:Wie heeft er ervaring met een Hyundai IX35 al 'trailertrekker'?
Deze auto staat als een van de mogelijkheden op mijn lijstje (nieuwe leasebak).
De trailer die erachter komt wordt waarschijnlijk een aluminium 1,5 paards (Weijer of Ifor)
Huertecilla schreef:Twee stukjes video:
http://www.youtube.com/watch?v=OkClmpJk ... re=related
en waar het om gaat is de illustratie van:
http://www.youtube.com/watch?v=Vhwae5_0rYY
Huertecilla schreef:niet alleen de grondpeling maar ook van de banden. De luxe SUVs van vandaag hebben laagprofiel banden me een hoge snelheidsindex en er mag geen hogere band of lage snelheidsindex gemonteerd worden.
De banden in het filmpje zijn 235/75 x 15 met een Q index = max. 160 km/u.
Gelukkig is voor het habitat van de SUV een m&s band grof genoeg.
De moraal van dit verhaal is dat het van een weiland wegkomen met de trailer van een SUV geen wonderen verwacht moeten worden. Als dat een besliscriterium zou zijn moet je echt een serieuzer 4x4 kiezen en daar minimaal all terrains onder leggen.
Ok, nu even met de micrometer wat plaatstaal meten....
Anoniem schreef:Mwoahh, dat is wel een tikkeltje overdreven hoor. Uit een nederlands zompig weiland kom je heel goed weg. Zelfs met deze "mooiboy-banden" waar je 260 km/u makkelijk mee mag rijden:
Anoniem schreef:Bij de tweede poging met een sterkere sleepkabel trokken we de auto bij Walibi zo uit de sloot
Huertecilla schreef:Overigens, even wat anders; weet jij wat de normale dikte is van het plaatstaal van autos Ikke?
Sizzle schreef:Waarom zou je 260km per uur willen rijden?
ikke schreef:Over snelheid: De Range is begrenst op 113 mph. Ik ben daar ooit in de buurt geweest, hij kan het dus. Fijn, weten we dat ook weer en tevens dat ie dan hoogst oncomfortabel wordt.
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Waarom zou je 260km per uur willen rijden?
In het kader van het topic is het punt dat als de banden een snelheidsindex moeten hebben die minimaal gelijk is aan de topsnelheid van de auto.
Bij snelle autos zoals de W12 houdt dit een index in die het profiel limiteert.
onverharde omstandigheden sterk afhankelijk van de vervormbaarheid van het loopvlak en het profiel.
Huertecilla schreef:Tja, hier is een sleepkabel ook niet voor bedoeld.
Ik kan niet zien hoe jullie dit aangepakt hebben, maar hier zijn de standaard sleepogen óók niet voor bedacht. Maak in íeder geval een krachtverdeler; een tussenkabel aan beíde ogen en dan daar de kabel aan. Dat halveert de kracht per oog.
Een dergelijke stuk Y-kabel is makkerlijk zelf te splitsen en neemt weinig ruimte in.
Dat is aan de achterzijde vaak een probleem omdat daar doorgaans maar één een bevestigingspunt zit dus als er geen trekhaak gemonteerd is, is het af te raden het sleepoog te gebruiken.
Het is echt niet de eerste keer dat er een sleepoog met kabel en al door de voorruit komt.
Ik hou me er in de regel verre van als mensen zo aan de slag gaan. Wil het niet eens zíen. Hoor het achteraf wel, of niet.
Sizzle schreef:Waarom zou je 260km per uur willen rijden?
Op een racebaan lijkt me dat best wel eens leuk, maar op de weg volledig onverantwoord.
Met 160 op de duitse wegen moet je al flink in de ankers als er ineens een auto met boot besluit naar links te komen (uit ervaring ja).
Daarnaast heb je daar toch elke 10km een wegopbreking zodat die 10 minuten full speed amper opweegt tegen die eindeloze stukken 80.
ikke schreef:Als je hard wil rijden, moet je een Ferrari kopen: http://occasions.bigboystoys.nl/Ferrari ... o=gallerij voor de liefhebber, have fun.........